Trondster Skrevet 22. november 2010 Del Skrevet 22. november 2010 Kenny skifter pä tittelen verdens beste kamera oftere en andre skifter undertøy. ;~) Beste er hva han mener om 5DmkII. Han bruker ikke video, og etter en firmware-oppdatering som kun hadde med video å gjøre (og etterfølgende patch), så ble 5DmkII plutselig beste kamera som finnes og mye bedre enn alt Nikon har laget*). Uhm. Etter en firmwareoppdatering som hadde med video å gjøre. Riiight. *) The Canon 5D Mark II is the world standard for landscape and nature photography. This is because it gives images as good as the $8,000 Nikon D3X, and superior to everything else from Nikon, for one-third the cost with a lot less weight. Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 22. november 2010 Del Skrevet 22. november 2010 Videokamera - "Sånn lite uten tape" til bruk av en 12åring for å lage videoer av sparkesykkel/skateboard osv., mest sannsynlig for å legge ut på youtube. Noen som har noen tips? Lenke til kommentar
:Francis: Skrevet 22. november 2010 Del Skrevet 22. november 2010 http://xkcd.com/208/ Haha :!: Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 22. november 2010 Del Skrevet 22. november 2010 http://xkcd.com/208/ Haha :!: Har brukt regex senest for en time side - i Java! Lenke til kommentar
:Francis: Skrevet 22. november 2010 Del Skrevet 22. november 2010 http://xkcd.com/208/ Haha :!: Har brukt regex senest for en time side - i Java! Jeg også, i C# . Francis Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 22. november 2010 Del Skrevet 22. november 2010 Har brukt regex senest for en time side - i Java! Jeg også, i C# . Francis Da fortjener vi vel en god whisky i kveld da Lenke til kommentar
Anew Skrevet 22. november 2010 Del Skrevet 22. november 2010 Leit, Tom! Jeg vet jo at du føler deg skitten etter å ha kodet i Java. Kom deg hjem og ta deg en dusj. 1 Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 22. november 2010 Del Skrevet 22. november 2010 Det er ikke skikkelig hardcore før du ser på tekst og ser resultatet av regexer komme dalene - Matrix style.. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 22. november 2010 Del Skrevet 22. november 2010 Leit, Tom! Jeg vet jo at du føler deg skitten etter å ha kodet i Java. Kom deg hjem og ta deg en dusj. Java er bedre enn TCL, som er alternativet her på bruket ... Lenke til kommentar
Killswitch Skrevet 22. november 2010 Del Skrevet 22. november 2010 Noen som har erfaringer med Nikon AF-S DX NIKKOR 35 mm f/1.8G? Evt med Nikon Nikkor AF 28mm f/2.8D? Har en 50 mm 1.8 og skulle gjerne hatt litt større vidvinkel sammen med den. Sikler også på 30 mm 1,4 fra nikon \ sigma men de ligger litt høyt. Lenke til kommentar
eriklovold Skrevet 22. november 2010 Del Skrevet 22. november 2010 Herregud jeg har lyst på M9. Hvorfor finnes det ikke noe tilsvarende, bare til en litt mer ålreit pris? Jeg har lyst på noe kompakt og bra. Hadde vært herlig om digital Contax G hadde blitt en realitet. Savner også byggekvaliteten til Pentax FA 43mm f/1.9 Limited-objektivet jeg eide for rundt 1,5 år siden. Metall og glass i en kompakt konstruksjon. Vakkert, rett og slett. Lenke til kommentar
Epp Skrevet 22. november 2010 Del Skrevet 22. november 2010 Noen som har erfaringer med Nikon AF-S DX NIKKOR 35 mm f/1.8G? Evt med Nikon Nikkor AF 28mm f/2.8D? Har en 50 mm 1.8 og skulle gjerne hatt litt større vidvinkel sammen med den. Sikler også på 30 mm 1,4 fra nikon \ sigma men de ligger litt høyt. Har ikke erfaring med annet enn 50mm og et 16-85 mm objektiv. Det jeg merker selv at jeg bruker nok mest 16-28 mm intervallet, så jeg har ikke vurdert 35mm for å få mer lysstyrke. Tror jeg nok helst ville hatt 28mm eller videre, men da må jeg vinne i Lotto først (hmm, dvs må tippe Lotto først da... ) Ellers så jeg rykter om en 50mm 1.2. Vet ikke om den kommer dog... Lenke til kommentar
Killswitch Skrevet 22. november 2010 Del Skrevet 22. november 2010 Hehe, 50 mm 1.2 ja.. Ligger en gammel sånn på bruktmarkedet et sted til litt over 3000 kr. Sikkert et knallbra objektiv, alderen og utelukkende manuell fokus "til tross", men savner som sagt noe videre:) Lenke til kommentar
olegunnaro Skrevet 22. november 2010 Del Skrevet 22. november 2010 Har også esktremlyst på digital rangefinder, evt. speilløs fullformat med skikkelig EVF. Skulle kosa meg lenge med M9 + 35/1.4. Lenke til kommentar
Epp Skrevet 22. november 2010 Del Skrevet 22. november 2010 Noen som vet om noen bøker om fotografering som det er mulig å finne på norske bibliotek? På norsk eller engelsk? Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 22. november 2010 Del Skrevet 22. november 2010 Noen som vet om noen bøker om fotografering som det er mulig å finne på norske bibliotek? På norsk eller engelsk? Sikkert det samme. Om du så noen poster nedenfor den du svarte på, så ser du at det er fordi jeg ble oppfordret av bibliotekaren til å komme med forslag til bøker hun kunne bestille inn. Og er jo ikke noe vits å komme med forslag uten at man vet om boka er bra eller dårlig, må jo nesten foreslå noe jeg kunne hatt glede av å lese selv. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 22. november 2010 Del Skrevet 22. november 2010 Vurderte å legge denne ut i bildekritikken.. men jeg valgte heller å legge den her i stedet.. Lenke til kommentar
Epp Skrevet 22. november 2010 Del Skrevet 22. november 2010 (endret) Sikkert det samme. Om du så noen poster nedenfor den du svarte på, så ser du at det er fordi jeg ble oppfordret av bibliotekaren til å komme med forslag til bøker hun kunne bestille inn. Og er jo ikke noe vits å komme med forslag uten at man vet om boka er bra eller dårlig, må jo nesten foreslå noe jeg kunne hatt glede av å lese selv. Jeg liker disse: Bryan Peterson - Understanding Exposure Harald Mante - The Photograph David duChemin - Within the frame Michael Freeman - The Photographer's Eye eller Perfect Exposure Joe McNally - The Hot Shoe Diaries og The Moment it Clicks Freeman Patterson - Photography for the Joy of it, Photography and the Art of Seeing, Photographing the World Around You i tillegg til Ansel Adams klassikerne, The Camera, The Negative og The Print Endret 22. november 2010 av Epp Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 22. november 2010 Del Skrevet 22. november 2010 Takker Epp. Skal sende en mail dit og foreslå dem. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 22. november 2010 Del Skrevet 22. november 2010 (endret) Nei, dette er en artig skrue. Nei nei,det er en artig nagle Denne type nagler blir brukt for og feste skilt til metaller,spesielt mye brukt på støpegods. Har du en gammel DBS sykkel er bla. DBS-skiltet foran festet med denne type naglene. Endret 22. november 2010 av Nautica Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå