Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Kenny skifter pä tittelen verdens beste kamera oftere en andre skifter undertøy. ;~)

Beste er hva han mener om 5DmkII. Han bruker ikke video, og etter en firmware-oppdatering som kun hadde med video å gjøre (og etterfølgende patch), så ble 5DmkII plutselig beste kamera som finnes og mye bedre enn alt Nikon har laget*). Uhm. Etter en firmwareoppdatering som hadde med video å gjøre. Riiight.

 

 

 

*)

The Canon 5D Mark II is the world standard for landscape and nature photography. This is because it gives images as good as the $8,000 Nikon D3X, and superior to everything else from Nikon, for one-third the cost with a lot less weight.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Herregud jeg har lyst på M9. Hvorfor finnes det ikke noe tilsvarende, bare til en litt mer ålreit pris? Jeg har lyst på noe kompakt og bra. Hadde vært herlig om digital Contax G hadde blitt en realitet. Savner også byggekvaliteten til Pentax FA 43mm f/1.9 Limited-objektivet jeg eide for rundt 1,5 år siden. Metall og glass i en kompakt konstruksjon. Vakkert, rett og slett.

Lenke til kommentar

Noen som har erfaringer med Nikon AF-S DX NIKKOR 35 mm f/1.8G? Evt med Nikon Nikkor AF 28mm f/2.8D?

 

Har en 50 mm 1.8 og skulle gjerne hatt litt større vidvinkel sammen med den. Sikler også på 30 mm 1,4 fra nikon \ sigma men de ligger litt høyt.

 

Har ikke erfaring med annet enn 50mm og et 16-85 mm objektiv. Det jeg merker selv at jeg bruker nok mest 16-28 mm intervallet, så jeg har ikke vurdert 35mm for å få mer lysstyrke. Tror jeg nok helst ville hatt 28mm eller videre, men da må jeg vinne i Lotto først ;) (hmm, dvs må tippe Lotto først da... :whistle: )

 

Ellers så jeg rykter om en 50mm 1.2. Vet ikke om den kommer dog...

Lenke til kommentar

Noen som vet om noen bøker om fotografering som det er mulig å finne på norske bibliotek?

 

På norsk eller engelsk?

Sikkert det samme. Om du så noen poster nedenfor den du svarte på, så ser du at det er fordi jeg ble oppfordret av bibliotekaren til å komme med forslag til bøker hun kunne bestille inn. Og er jo ikke noe vits å komme med forslag uten at man vet om boka er bra eller dårlig, må jo nesten foreslå noe jeg kunne hatt glede av å lese selv.

Lenke til kommentar

Sikkert det samme. Om du så noen poster nedenfor den du svarte på, så ser du at det er fordi jeg ble oppfordret av bibliotekaren til å komme med forslag til bøker hun kunne bestille inn. Og er jo ikke noe vits å komme med forslag uten at man vet om boka er bra eller dårlig, må jo nesten foreslå noe jeg kunne hatt glede av å lese selv.

 

Jeg liker disse:

Bryan Peterson - Understanding Exposure

Harald Mante - The Photograph

David duChemin - Within the frame

 

Michael Freeman - The Photographer's Eye eller Perfect Exposure

Joe McNally - The Hot Shoe Diaries og The Moment it Clicks

 

Freeman Patterson - Photography for the Joy of it, Photography and the Art of Seeing, Photographing the World Around You

 

i tillegg til Ansel Adams klassikerne, The Camera, The Negative og The Print

Endret av Epp
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...