Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jaja, 10.000,- steika borte vekk.

 

Hvordan du kunne bruke 10K på en kanin skjønner jeg ikke. Hadde nok staget "veterinæren var ikke flink nok/gjorde en feil" eller noe slikt om det hadde vært meg. ;)

 

Hmm, er det vanskelig å kutte glass? Snakk om en bit på 5x5cm som skal ned i 22.5 mm × 15.0 mm.

 

btw. er det noen som vet hvor jeg finner data om hotmirror assyens refraksjonsindex på en Canon 20d?

Lenke til kommentar

 

Hmm, er det vanskelig å kutte glass? Snakk om en bit på 5x5cm som skal ned i 22.5 mm × 15.0 mm.

 

 

Overhode ikke,hvis du er en glassmester :)

 

Hvis du ikke har det rette verktøyet og kunnskapene,samt at du ikke har en kasse med glass og øve deg på ville jeg kontaktet en glassmester.

 

Kommer litt an på hvilken type glass det er. En del glass blir etterbehandlet etter de er ferdig kuttet. Å kutte dem etter det igjen kan være umulig. Et eksempel på det er forskjellige typer herdet glass.

 

Men tipset om en glassmester er godt. Hvis det er et glass som det ikke går å tilpasse så har han sikkert mye annet glass liggende.

Lenke til kommentar

Papir eller filt? Når man skal ha en sømløs overgang når man setter opp et hjemmestudio? :)

Papir.

Støttes, så lenge det ikke er små folk (les: barn). De herper alt som finnes og sitter ikke et sekund i ro :)

Hihi det er sant.

Hørte fra han jeg leier hos at under et opptak med barn var det en av guttene som bare løp rett gjennom bakgrunnen. :p

Lenke til kommentar

 

Hmm, er det vanskelig å kutte glass? Snakk om en bit på 5x5cm som skal ned i 22.5 mm × 15.0 mm.

 

 

Overhode ikke,hvis du er en glassmester :)

 

Hvis du ikke har det rette verktøyet og kunnskapene,samt at du ikke har en kasse med glass og øve deg på ville jeg kontaktet en glassmester.

 

Kommer litt an på hvilken type glass det er. En del glass blir etterbehandlet etter de er ferdig kuttet. Å kutte dem etter det igjen kan være umulig. Et eksempel på det er forskjellige typer herdet glass.

 

Men tipset om en glassmester er godt. Hvis det er et glass som det ikke går å tilpasse så har han sikkert mye annet glass liggende.

 

Er snakk om longpassfilter fra denne produsenten. Tror dere en glassmester tar mye for dette? Tips til en serviceminded glassmester i Oslo? Gjerne i nærheten av Oppsal. :p

 

http://www.uqgoptics.com/catalogue/Filters/SCHOTT_LONGPASS_FILTERS/SCHOTT_LONGPASS_FILTERS.aspx

Lenke til kommentar

Ad Contax-navnet tilbake igjen hos Zeiss - det var jo tre Contax-serier:

Contax 645 - Mellomformat.

Contax G - Fullframe analog rangefinder. I følge Kenny Boy det beste systemet noensinne.

Contax N - Fullframe digital speilrefleks. Spektakulær optikk, nå ettertraktet for konvertering til andre merker - men Contax N er også kjent for et på flere måter spektakulært dårlig hus.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...