Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3124

Det er mulig at logikken din virker på Nikon utstyr ;)

 

Men Canon holder seg faktisk godt i pris :p

 

Hah.. flamewar fakter virker ikke her i gården! Det blir som å "skvette vann på gåsa" det! :D

Lenke til kommentar
Ikke sammenlignbart. Bruktprisen på 40D er langt høyere enn 1k.

 

Det er vel høyst sammenlignbart, da dette er utgått brukt hardware.. Er det ikke..? :) Forresten så ble kameraet lansert 22. feb 2006, altså nær 4 år siden! Og nyprisen var ca 9000 kr, og bare det at man dro kortet og kjøpte kameraet så sank verdien på dette med ca 40% av nyprisen. Så at kameraet skal gå nå for 3000 - 3500 kr, da "nyprisen" var på 5400kr finner jeg litt merkelig! ;)

 

Så kanskje tusenlappen er riktig pris likevel..? ;)

 

EOS 40D ble lansert 20. august 2007. [Kilde].

 

Men om du ikke vil betale mer enn tusenlappen for en 40D ser jeg egentlig ingen annen løsning enn at du får la være å kjøpe ett, situasjonen i markedet er sånn at ingen har behov for å godta så lave bud, da det alltids er noen som er forberedt på å betale de 3000 kronene man må forvente å betale for ett.

 

(ps. med 1000 kroner til rådighet for å handle kamerahus kan du velge mellom Nikon D70, D100, Canon 300D, D30, D60, 10D, Olympus E-420 og tilsvarende)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124

Og der står det hvor hva? Det er forøvrig en anmeldelse skrevet september 07, oppdatert 2008.

Forsøk på trolling og flamewar er, i motsetning til hva enkelte skulle tro, egentlig hverken morsomt eller ønskelig.

 

Meh. :thumbdown:

 

 

Om du leser litt på siden (på høyre side, midt på) så finner du med store bokstaver;

 

Utgivelsesdato: 22. februar 2006

 

Hvor vanskelig kan det være? :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124

Tipper det var en en halvferdig 30D-anmeldelse som ble brukt som basis for 40D-rapporten - det der er lanseringsdato for 30D.

 

 

Er jeg fremdeles et "troll"? Og driver med flamewar..? :p

Endret av Slettet+3124
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124

Haha.. hvor dere henger dere opp i at jeg sa "tusen lappen"... ;) Jaja, det er mulig at det er mere verdt enn hva jeg sier, men jeg ville nok ikke ha gitt så mye mere uansett, på lik linje som om jeg skulle ha kjøpt en brukt "toppmodell" laptop/pc som er like gammel som denne kameramodellen.. :) Om det er Canon, Nikon eller feks Sony så er det et fett, brukt er brukt uansett.. :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124

Du får si i fra når du skal selge noe av kamerautstyret ditt, og så skal vi gi deg en "god" pris.

 

Edit: Eller hvis du skal selge bil, for den del. :tease:

 

 

Hehe.. Jeg solgte D90'en min for 4400 kroner, den var under 1 år og hadde ca 5100 ekspneringer & var i svært fin forfatning.. Og med salget så måtte jeg hive inn mere ekstrautstyr som; 1 stk SB-400, battrigrep & kitlinsa for å få den prisen. Dette var innbytte i butikk dog, men det forteller hvor fort utstyr synker i pris, og spesielt når det er en utgått modell som D90'en er.

 

Når det kommer til bil så er det samme der, har en 2008 modell som har gått ca 90000km, og jeg har en meget populær modell (Ford S-max) som er bort i mot umulig å oppdrive brukt i disse dager. Skulle få ca 265 000 i innbytte, og det er mere enn halvering av nybil prisen! Så det er nok bare akseptere at brukte ting synker i verdi! Bortsett i fra en Leica M9 kanskje? :)

Lenke til kommentar

iStereo: Hvis du ikke oppgraderte før D7000 kom, så var ikke D90 utgått. Også morsomt da at du gikk til en enda eldre modell! :D

 

Ellers er M9 nok prakteksempelet på en modell som kommer til å dette ganske så mye i pris når etterfølgeren kommer..

 

 

Men - nok pjatt. Har litt lyst til å gå fra det gamle gode 141RC Manfrotto-hodet mitt (forøvrig kjøpt brukt, som mesteparten av utstyret mitt) og over til kulehode. Er kulehode så mye bedre å bruke som de sier? Og - er RRS-hodene verdt det?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...