Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

I og med at iTunes har lagt ut The Beatles for salgt passer kanskje denne låten til følgende innlegg mens vi venter på at Spotify også får orginalen?

http://open.spotify.com/track/5khyLSTSOgI6cu80LVNrG6

"Would you please, help me?..."

Norsk fotohistorie

 

Hva husker du av de fotografiene som gjorde inntrykk på deg eller som forandret noe med det norske samfunn eller medieblikk?

 

Post et comment på bloggen, en pm her, eller send en mail til [email protected], muchas gracias.

http://mstudent.wordpress.com/2010/11/19/8-norsk-fotohistorie/

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skulle ikke forundre meg om Canon har lagt ned 1Ds (eller muterer den over til et nytt nummer). Canons fullframe videre er 5D (muligens 3D og 5D). 5D mkII har jo virkelig satt en demper for salget av 1Ds mkIII. Jeg tipper Canon 3D er her i løpet av året, som arvtakeren til 1Ds mkIII.

 

Jeg mener Canon har et lite overtak på Nikon D700 med EOS 5D mkII, så en oppgradering der er ikke strengt nødvendig før Nikon trekker sabler. Samme gjelder igrunn 7D. 7D mkII kommer vel først i kjølvannet av en oppfølger til Nikon D300s.

Endret av Andreasfe
Lenke til kommentar

Vil man se en opptadering av dagens canon 5dmkII , Canon 1D Mk IV eller Canon 7D først, og når vil eventuelt 7d få en oppfølger om man skal spekulere vilt?

1D MK IV er lansert ... (For en stund siden ;))

 

Jeg tipper at neste man ut er 1Ds Mk IV - før sommeren neste år. Nærmere jul ser vi en 5D Mk III.

 

Et sted innimellom der kommer en 600D - er usikker på hva den leverer.

 

7D Mk II kommer sansynligvis sent i 2012.

 

Jeg tipper at Canon kommer til å konsentrere seg om speilløst etter at 1DsMkIV og 5DMkII e lansert.

Lenke til kommentar

Som diskutert eit par sider tilbake:

 

Blitt lite skikkelige bilete på meg i det siste. Eg har med meg kjære Gyda, men ho blir ikkje brukt så mykje, og det er sjeldan det kjem noko bra. Har ein mistanke om at sola er ein del av problemet; den står opp etter eg har begynt på skulen, og er gått ned når eg er ferdig. Deprimerande. På den lyse sida lager me dokumentar på skulen, der eg har ansvar for filming, så får min dose der.

Lenke til kommentar

Vil man se en opptadering av dagens canon 5dmkII , Canon 1D Mk IV eller Canon 7D først, og når vil eventuelt 7d få en oppfølger om man skal spekulere vilt?

1D MK IV er lansert ... (For en stund siden ;))

 

Jeg tipper at neste man ut er 1Ds Mk IV - før sommeren neste år. Nærmere jul ser vi en 5D Mk III.

 

Et sted innimellom der kommer en 600D - er usikker på hva den leverer.

 

7D Mk II kommer sansynligvis sent i 2012.

 

Jeg tipper at Canon kommer til å konsentrere seg om speilløst etter at 1DsMkIV og 5DMkII e lansert.

 

Med en stadig synkende pris på 7d vurderer jeg sterkt å gå til et innkjøp til våren. Det vil altså ikke være helt bak mål mtp på kommende modeller? Kommer ikke til å gå over til fullframe.

Lenke til kommentar

Med en stadig synkende pris på 7d vurderer jeg sterkt å gå til et innkjøp til våren. Det vil altså ikke være helt bak mål mtp på kommende modeller? Kommer ikke til å gå over til fullframe.

Nå tror jeg ikke at 7D kommer til å bli så veldig mye billigere - tror heller at den kommer til å lige på 10-11 tusen avhengig av hvem som har et tilbud.

 

Det er ikke så nøye, for det er et meget godt kamera, og det kommer det til å være om to år også.

 

Min 7D har fått slitt lakk på en knapp. Mens den gamle 30D'en ser helt strøken ut .. på knappene.

Interessant. Min 30D ser ut som en dass!

 

Men fungerer like godt som når jeg kjøpte den ny.

Lenke til kommentar

Skulle vrdert å solgt 30D'en om det ikke var for at jeg har en liten (nesten usynlig) stjerne i displayet. Syns det trekker så mye ned at jeg heller bare beholder det.

Bruksverdien er så veldig mye høyere enn salgsverdien. Også liker jeg egentlig kameraet. Det er godt å bruke syns jeg. Knappene sitter .. der jeg er vant til dem.

Det er noe med 30D - jeg er imponert over hvor dårlig skjermen er - selv frimerket til 350D var bedre. Men skjermen er det eneste jeg ikke liker med 30D. Resten er bare nice. Noe av det beste man fikk fra den tiden den ble lansert.

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar

Huff, skjermen til 350D er direkte tragisk. Det enste som suger mer er JPEG rett fra kamera. Bildene fra det kameraet TRENGER etterbehandlig. Til gjengjeld ser jeg ikke forskjell på bilder tatt med 350D og 5D II i dagslys etter rett etterbehandlig, med mindre jeg pixelpeeper ekstremt.

Et godt poeng. RAW filene til 350D var og er meget bra så lenge man treffer på eksponeringen. Desverre skjønte jeg ikke det at man skulle bruke RAW før etter at jeg hadde vært på safari i kenya ...

Lenke til kommentar

Vil man se en opptadering av dagens canon 5dmkII , Canon 1D Mk IV eller Canon 7D først, og når vil eventuelt 7d få en oppfølger om man skal spekulere vilt?

 

EDIT: Endret til 1D MK IV

 

Går rykter om 5dmkIII mars 2011 for tiden, og vil komme før 1dsmkIV om den ikke blir droppa

 

Når det gjelder 5DmkIII kontra 1DsIV,er vel det et spørsmål om et økonomisk inntjening fra Canon sin side.

 

Noen "få" 1DsIV til en relativ dyr pris eller en hel haug med 5DmkIII til en relativ overkommelig pris for massen,Så hvis inntjeningen blir større med og spy ut et 5DmkIII med de rette spesifikasjonene som appellerer sportsfotografene pluss en pris som konsumentene kan leve med kan det hende at 1DsIV ikke blir realisert.

Men vi må også huske på at pressefotografene er amatørfotografens "filmstjerner" angående hva markedet vil ha av kameramerke,så hvis ikke Canon gjør et fornuftig valg vil de fort miste siste rest av yrkesfotografene til Nikon.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...