Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så lenge du refererer til lokasjon og det er en Kindle bok, så kan ikke jeg se noe problemer - fordi lokasjonene er kompatible på tvers av Kindle versjoner.

Kindle-spesifikke referanser er mildt sagt ikke kosher. Et keitete alternativ er å rote frem papireksemplaret hver gang man faktisk skal bruke et konkret sitat, men da har jo ikke verden bevegd seg spesielt langt fremover.

 

(Heldigvis spres det meste som PDF-filer, så det å jobbe uten å dra på en masse bøker er ikke fullt så kronglete som det kan virke.)

Lenke til kommentar

Forresten - jeg testet en bok fra Amazon på dette "Kindle for PC" i forbindelse med en eksamensoppgave jeg hadde på UiO. Den var helt grei å lese, helt til jeg faktisk skulle bruke den konkret i oppgaven. Problemet er nemlig at Kindle baserer seg på "locations" og ikke på sidetall. Dette gjør det helt umulig å bruke i akademiske oppgaver, der man skal ha bøker/utgaver og sidetallplasseringer. Blir ikke noe Kindle på meg, det er ganske sikkert.

Så lenge du refererer til lokasjon og det er en Kindle bok, så kan ikke jeg se noe problemer - fordi lokasjonene er kompatible på tvers av Kindle versjoner.

 

Det går ikke i akademiske oppgaver når man skal forholde seg til en spesiell utgave. Det forventes at man har bøkene, ikke noe annet. Ja, man kan argumentere for at man har boka - men nei, det er ikke sånn det foregår.

Lenke til kommentar

Vel Riot, jeg syns du er litt tulling som legger opp til et slikt opplegg og ikke bestiller i god tid.

 

Rimelig god tid? Bestilt på tirsdag og framme fredag men i tilfellet det skjer noe så lørdag. Kaller det fin tid da det ikke er vanlig eller noe man trenger å faktorere inn i hverdagen at de har feil med databasen sin (jeg har egentlig lite tro på det - heller en unnskyldning på at de glemte å sende varen. Hvordan ellers har de skaffet en ny bæreveske på ekstremt kort tid?), og i tillegg ikke informerer om dette annet enn å sende meg mail om at varen var blitt sendt og jeg kunne spore den på posten. Fikk ingen mail om feil før jeg selv kontakten dem.

 

 

Kall det dårlig planlegging, men jeg kaller det mangelfull informering og uprofesjonelt utførelse. Her kan jeg stå med JapanPhoto som visstnok var utsolgt for ekstrabatteri til 5D MK II når jeg bestilte den. Jeg fikk beskjed med en gang, og alt ble sendt bortsett fra batteriet. Jeg slapp betale frakten på batteriet når den kom et par dager senere. DET kaller jeg effektivt, det.thumbup.gif

Lenke til kommentar

Kindle-spesifikke referanser er mildt sagt ikke kosher. Et keitete alternativ er å rote frem papireksemplaret hver gang man faktisk skal bruke et konkret sitat, men da har jo ikke verden bevegd seg spesielt langt fremover.

 

(Heldigvis spres det meste som PDF-filer, så det å jobbe uten å dra på en masse bøker er ikke fullt så kronglete som det kan virke.)

Nå er det vel ingen av e-bok løsningene (ei heller PDF) som er spesielt godt egnet for forskning foreløpig?

Lenke til kommentar

Er det salg på Canon 17-85 IS USM på Japan Photo? Var ikke 2500,- litt lite for det objektivet?

Prisen stemmer den - objektivet er erstattet av 15-85mm IS USM; som er et mye bedre objektiv.

 

Men til prisen (2500,-) så er det et greit objektiv.

 

Mye bedre enn den jeg har nå, Tamron 18-200mm 3.5-6,3... Er det god kvalitet på den 17-85, bildemessig?

Lenke til kommentar

Kindle-spesifikke referanser er mildt sagt ikke kosher. Et keitete alternativ er å rote frem papireksemplaret hver gang man faktisk skal bruke et konkret sitat, men da har jo ikke verden bevegd seg spesielt langt fremover.

 

(Heldigvis spres det meste som PDF-filer, så det å jobbe uten å dra på en masse bøker er ikke fullt så kronglete som det kan virke.)

 

Helt riktig. Problemet er at de bøkene jeg ønsket meg ikke fantes i PDF-versjoner. Og da ble det jaggu litt vanskelig.

Lenke til kommentar

Rimelig god tid? Bestilt på tirsdag og framme fredag men i tilfellet det skjer noe så lørdag. Kaller det fin tid da det ikke er vanlig eller noe man trenger å faktorere inn i hverdagen at de har feil med databasen sin (jeg har egentlig lite tro på det - heller en unnskyldning på at de glemte å sende varen. Hvordan ellers har de skaffet en ny bæreveske på ekstremt kort tid?), og i tillegg ikke informerer om dette annet enn å sende meg mail om at varen var blitt sendt og jeg kunne spore den på posten. Fikk ingen mail om feil før jeg selv kontakten dem.

Ettersom det var så viktig for deg, så synes jeg du beregnet deg snaut. Du bestiller fra en av de mindre nettbutikkene som ikke er blandt de mest kjente, men derimot er billig (billigst?). Min erfaring at det er å be om problemer.

Lenke til kommentar

Nå er det vel ingen av e-bok løsningene (ei heller PDF) som er spesielt godt egnet for forskning foreløpig?

 

Ren PDF-versjon av bøker fungerer. Sidetall, korrekte plasseringer av figurer, korrekte plasseringer av tabeller og korrekte henvisninger er et must. Den "bare tekst"-greia kindle kjørte på fungerte ikke tilfredsstillende.

Lenke til kommentar

Nå er det vel ingen av e-bok løsningene (ei heller PDF) som er spesielt godt egnet for forskning foreløpig?

Det aller meste av forskning foregår gjennom PDFer som om en liten evighet blir trykt i en bortgjemt journal, her er det uproblematisk å jobbe papirløst. Om man så bruker Papers eller lignende for å holde styr på PDF-biblioteket er man lengre enn de fleste, og har gode muligheter for eksport av referanser f.eks. i BibTeX-format.

Lenke til kommentar

Rimelig god tid? Bestilt på tirsdag og framme fredag men i tilfellet det skjer noe så lørdag. Kaller det fin tid da det ikke er vanlig eller noe man trenger å faktorere inn i hverdagen at de har feil med databasen sin (jeg har egentlig lite tro på det - heller en unnskyldning på at de glemte å sende varen. Hvordan ellers har de skaffet en ny bæreveske på ekstremt kort tid?), og i tillegg ikke informerer om dette annet enn å sende meg mail om at varen var blitt sendt og jeg kunne spore den på posten. Fikk ingen mail om feil før jeg selv kontakten dem.

Ettersom det var så viktig for deg, så synes jeg du beregnet deg snaut. Du bestiller fra en av de mindre nettbutikkene som ikke er blandt de mest kjente, men derimot er billig (billigst?). Min erfaring at det er å be om problemer.

 

https://prisguiden.no/butikker/it24

 

Bedre omtalelse har jeg ikke lest på lenge. Problemet er ikke så ekstremt mye at det ikke ankommer innen gitt dato men heller at jeg ikke fikk noen informasjon (et gjentatt ord i siste innlegg) annet enn at den var på vei. Noe den tydeligvis ikke var (ei heller er). Mindre nettbutikk spiller jo ingen rolle. De har vært her siden 1991 og i tillegg så stod varene som på lager. Det burde da ikke forhindre dem i å få orden på sendingen fordi de ikke har like stort utvalg som resten av butikkene. De har tross alt overlevd i snart 20 år. :)

 

PS: Når jeg en dag får varen, når enn det så måtte være så kommer jeg nok til å være i ekstase og glemme hele fadesen, men inntil videre er jeg kjempeskuffet. Glad jeg ikke betalte for dør-til-dør...

Endret av Riot™
Lenke til kommentar

Er det god kvalitet på den 17-85, bildemessig?

 

Har eid 17-85 IS og bildekvaliteten er god nok den,klare farger,skarpe overganger og relativt raskt fokus,det som kan oppstå er kromatisk aberrasjon.Det kan lett fikses i dertil egnet programvare.

Får du kjøpt en nytt for 2500.- er det et godt kjøp.

Kjøpte den jeg. :)

 

Hva kan jeg få for en Canon 450D brukt med to batterier? er 4000 for mye?

Lenke til kommentar

Hva kan jeg få for en Canon 450D brukt med to batterier? er 4000 for mye?

 

For 4K får en 450D ny,er du heldig kan du klare 3K,ville nok heller satt prisen til 2500.- hvis du har alt av manualer/cd'er.

Men selger med batteri da, to stykker, 3500 ,- ? Har alt av manualer og tilbehør. Eller 3000?

 

http://www.japanphoto.no/product/objektiv/tamron-canon/tamron-af-18-200mm-f-3-5-6-3-xr-di-ii-ld-aspherical-if-macro-for-canon/

 

Med dette objektivet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...