Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Hadde jeg ikke vært allergisk mot epler, så hadde jeg nok ikke skaffet meg iPad allikevel. Fordi den er:

  • for dyr
  • for tung
  • for tykk
  • alt for lite minne - minimum 128GB, helst det dobbelte.

Vi har virkelig blitt en kresen rase når 13,4mm er for tykt..

Endret av phax
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde jeg ikke vært allergisk mot epler, så hadde jeg nok ikke skaffet meg iPad allikevel. Fordi den er:

  • for dyr
  • for tung
  • for tykk
  • alt for lite minne - minimum 128GB, helst det dobbelte.

Vi har virkelig blitt en kresen rase når 13,4mm er for tykt..

 

I forhold til et relativt vanlig A4 ark er det faktisk veldig tykt :)

 

 

Ser nå at "siste 24 timer" er oppe og går igjen :thumbup: Og at vi har fått en ny ting,oppfølging av quoting oppe til venstre.

Lenke til kommentar

Æsj. Bestilte jo denne iPaden på tirsdagskveld og fikk mail om sporingsnummer tidlig onsdag...

..

...

....

.....

Står fortsatt at posten kun har fått melding og ingen sending. Joda, de har varene inne i følge webside, og flere av de også.

 

Så mange som skryter over ekstremt korte leveringstider fra it24.no, så må det nesten være selvskrevne. Kjipt, for nå får jeg den ikke før på fuckings mandag når jeg ville hatt den på fredag (ons - sendt fra oslo, tors mottatt i bergen omlastningsterminal, fre motatt postkontor).

 

Siste handletur der.whistle.gif

 

PS: Ja jeg er utålmodig, spesielt når ting tar unødvendig lang tid. Don

Endret av Riot™
Lenke til kommentar

Hadde jeg ikke vært allergisk mot epler, så hadde jeg nok ikke skaffet meg iPad allikevel. Fordi den er:

...

[*]alt for lite minne - minimum 128GB, helst det dobbelte.

...

Hadde likt å se en håndholdt enhet med 256 GB lagring til en fornuftig pris.

Skjer nok ikke med det første.

 

iPad baserer seg stort sett på mye streaming og midlertidig lagring.

Lenke til kommentar

Hvilke innstillinger bruker du på blitsene dine, feks til et helportrett eller halvportrett? Lar du dem stå på i-TTL modus eller bruker du manuelle instillinger? "Fullpupp" eller noe mitdt i mellom? :)

Studioblitser - så manuelle instillinger.

Når jeg bruker Speedlites er det også manuelle instillinger.

 

Hvor mye lys jeg bruker varierer ut ifra hvilken dybdeskarphet jeg vil ha, lysmodifiserer og avstand fra motiv.

Man kan ikke åpne blenderen så mye opp når man skyter med 1500 Ws. :p

 

Er vel lite TTL på studioblitser ;)

;)

Lenke til kommentar

Jeg har en Amazon Kindle, som er 8.5mm tykk, Kindle DX (som er mer naturlig å sammenligne med) er 9.7mm tykk.

Jeg har et (kompakt)kamera som veier 265 gram, speilrefleksen tipper fort et par kilo. Likevel drar jeg stadig rundt på sistnevnte. iPad har et helt annet bruksområde enn Kindle, selv om DX har samme skjermstørrelse hjelper det meg fint lite; Kindle lar meg lese bøker, men jeg bruker iPad til å skrive bok ...

 

(Joda, jeg skulle gjerne hatt en enhet på størrelse med iPad, halvparten av vekten, halvparten av tykkelsen, 200 timers batteritid, kraften fra Mac Pro, firedobbelt skjermoppløsning og noen terrabyte lagring. Maks $500, selvsagt. Og lyden fra høyttaleren må være like bra som Naim-systemet, ellers kan det være det samme.)

Endret av Euklid
  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Står fortsatt at posten kun har fått melding og ingen sending. Joda, de har varene inne i følge webside, og flere av de også.

 

PS: Ja jeg er utålmodig, spesielt når ting tar unødvendig lang tid. Don

 

Har noen ganger opplevd at varer har stått som "mottatt melding om forsendelse" for noen dager senere står "pakken er klar for levering/hentelapp",kan hende at postomleveringen ikke rekker og oppdatere datasystemet.

Hvis det er post i butikk du har som postkontor hender det at de ikke rekker og klargjøre pakker på dagtid,så det hender at pakkesporingen ikke blir oppdatert før sent på kvelden og pakken er klar til henting samme kveld.

Lenke til kommentar

Står fortsatt at posten kun har fått melding og ingen sending. Joda, de har varene inne i følge webside, og flere av de også.

 

PS: Ja jeg er utålmodig, spesielt når ting tar unødvendig lang tid. Don

 

Har noen ganger opplevd at varer har stått som "mottatt melding om forsendelse" for noen dager senere står "pakken er klar for levering/hentelapp",kan hende at postomleveringen ikke rekker og oppdatere datasystemet.

Hvis det er post i butikk du har som postkontor hender det at de ikke rekker og klargjøre pakker på dagtid,så det hender at pakkesporingen ikke blir oppdatert før sent på kvelden og pakken er klar til henting samme kveld.

Jeg klagde på det tidligere i dag men fikk bare til svar at det var en feil med bærevesken på padden. Den var visstnok utsolgt. De hadde ikke de ca. 10 inne som det stod på tirsdag, men at de hadde klart å skaffet en til meg... jada, forsink meg tre dager.

 

Posten står fortsatt som kun melding og ingen sending (dette oppdateres vel når de gidd sette fra seg skanneren eller noe sånt?). Nå kan det hende jeg ikke får det før tirsdag med mindre de sender som a-post. Skulle hatt den på fredag om sendt onsdag morgen, vel og merke.

 

Den hadde stor betydning til en stor og lang dag jeg har planlagt i all hemmelighet for madammens 18 års dag, for å gi hun en bursdag hun aldri vil glemme og iPaden skulle være kveldens starter (musikk utenfor vinduet med musikkvideo) og avslutter (yndlingsfilmen hennes PS: I Love You mens vi sipper vin, spiser sjokolade i sengen).

 

Pokker. Nå må dette endres på men faen om jeg er i humør til dette. Skulle ALDRI kjøpt fra it24.no. Kommer ALDRI til å gjøre igjen. Menneskelig feil eller ei, det driter jeg i - er opplevelsen i det hele som ødelegger).

 

Vurderer å bare gi den tilbake og kjøpe noe annet dritt for pengene.

Lenke til kommentar

Den vil ikke komme noe fortere. Seinere kan være et faktum også, ved å gjøre det slik. IT24 er også billigst på det området for ny iPad.

 

Jaja, får håpe humøret mitt stiger i løpet av dagen og morgendagen. Får finne på noe annet til lørdagen.icon2.gif De kunne i hvert fall gitt meg beskjed i går tidlig når de svarte på en mail ang. noe annet. Ikke vente 24t og tro jeg ikke vil merke det når de sier den er sendt men posten sier motsatt.

Lenke til kommentar

Forresten - jeg testet en bok fra Amazon på dette "Kindle for PC" i forbindelse med en eksamensoppgave jeg hadde på UiO. Den var helt grei å lese, helt til jeg faktisk skulle bruke den konkret i oppgaven. Problemet er nemlig at Kindle baserer seg på "locations" og ikke på sidetall. Dette gjør det helt umulig å bruke i akademiske oppgaver, der man skal ha bøker/utgaver og sidetallplasseringer. Blir ikke noe Kindle på meg, det er ganske sikkert.

Lenke til kommentar

Forresten - jeg testet en bok fra Amazon på dette "Kindle for PC" i forbindelse med en eksamensoppgave jeg hadde på UiO. Den var helt grei å lese, helt til jeg faktisk skulle bruke den konkret i oppgaven. Problemet er nemlig at Kindle baserer seg på "locations" og ikke på sidetall. Dette gjør det helt umulig å bruke i akademiske oppgaver, der man skal ha bøker/utgaver og sidetallplasseringer. Blir ikke noe Kindle på meg, det er ganske sikkert.

Så lenge du refererer til lokasjon og det er en Kindle bok, så kan ikke jeg se noe problemer - fordi lokasjonene er kompatible på tvers av Kindle versjoner.

Lenke til kommentar

I dag har jeg fremkalt min første film. Yay. Det var ett helvete, fordi spolen jeg tok med meg inn i mørkerommet selvfølgelig var gammel og usamarbeidsvillig. Tror jeg tar med mine egne spoler etter juleferien.

Sitter ATM og scanner med epson scan.. gidder ikke gå på rommet og hente pcen min sånn at jeg kan bruke vuescan

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...