Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Har jo allerede mini bærbar, valig laptop og stasjonær pc. Ser ikke helt hva jeg skal med dings til. Noen som kan forklare hva som er så genialt med en ipad?

Sleng inn Instapaper, NetNewsWire og Simplenote. Len deg godt tilbake i sofaen, sleng noen artikler fra longform inn i Instapaper, surr rundt på The New Yorkers nettsider mens du drikker en god single malt. Les en bok på senga, uten å måtte ha forstyrrende flombelysning som holder andre våkne. Legg inn Portfolio To Go, så har du automatisk offline synkronisering av alt du hiver opp på flickr. Legg RAW-filer rett inn fra kamera. Hent ned en oppskrift fra Epicurious – husk å sjekke brukeranmeldelsene for tips om endringer underveis – mens du venter på at andebrystet blir ferdig blar du rundt i bilder fra Life-arkivet.

 

Jada. Laptopene dine gjør alt sammen hvis man går inn for det. Mine også – alle fire. Like friksjonsløst, enkelt og naturlig? Nope.

Endret av Euklid
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva som er genialt med iPad kan oppsummeres i ett ord, brukeropplevelse.

 

Akkurat som med iPhone når den kom på markedet. Ga oss ikke så mye nytt rent teknisk sett, den bare gjorde det på en helt unik måte som revolusjonerte mobilbransjen.

Endret av phax
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124

Kjøpte ikkje du nettopp 28mm?

 

 

Joa.. mye vil ha mer, satan vil ha fler & helvette blir aldri fullt! :D Nei, det ble ikke et nytt glass gitt.. det ble i heller 2 stk nye SB-900 blitser (har da nå 3 stk), 2 stk stativ med 2stk paraplyer + fjernutløser til kameraet.. :) Galskap!!!! men faen hvor gøy det er.. :p

Lenke til kommentar

Hvordan fungere det med 77mm til 62mm? Eller spiller den minste størrelsen ingen rolle?

Det er bare å skaffe et filter som passer objektivet med størst diameter. Step-up ringer fås i alle størrelser (merk. step-up, ikke step-down som du nevnte i en annen post).

 

Du skal bare være glad for at det ikke er samme filterdiameter på alle objektiver, ellers ville du aldri hatt små og lette objektiver.

Lenke til kommentar

Noen som har litt mer peiling på Nikon enn meg, kommer det en fullformat med videofunksjon? Eller er dette forbeholdt halv-proffene som Dxxxx?

 

Vurderer å bytte ut D90 med D7k, men har jo lyst på fullformat da, selv om jeg egentlig er fornøyd med bildekvaliteten fra D90. Så det er egentlig kun for videofunksjonen jeg vil ha D7k.

Lenke til kommentar

Hvordan fungere det med 77mm til 62mm? Eller spiller den minste størrelsen ingen rolle?

Det er bare å skaffe et filter som passer objektivet med størst diameter. Step-up ringer fås i alle størrelser (merk. step-up, ikke step-down som du nevnte i en annen post).

 

Du skal bare være glad for at det ikke er samme filterdiameter på alle objektiver, ellers ville du aldri hatt små og lette objektiver.

Takker. Step down vs step up, var vell et resultat av et par øl (og noe nederlandsk schnapps).

 

77mm som på f.eks min Sigma 28mm F/1.8 er ikke så stort og tungt da. Passer min mening genialt størrelsemessig til D700.

Lenke til kommentar

Faens drit. Sola blir jo borte i år også. Kanskje jeg bør ta en tur vekk jeg også.

Solen skinner her - men foreslår at du drar lenger sydover. Der er det varmt i tillegg :)

Jo, kanskje litt varme hadde vært godt. Har brukt å ta meg en liten tur nedover hver vinter på besøk til lillesøster, det gjør godt å se solskinnet.

 

Faens drit. Sola blir jo borte i år også. Kanskje jeg bør ta en tur vekk jeg også.

 

Jeg gjør det omvendt og har bestilt fly nordover slik jeg får meg litt mørketid jeg også.

Mørketiden har sin sjarm den, men selv liker jeg mørketiden når det går mot lysere tider og man merker at dagene blir lengre, dvs etter 22.desember. Tiden frem til det er bare deprimerende.

 

Faens drit. Sola blir jo borte i år også. Kanskje jeg bør ta en tur vekk jeg også.

 

Lyset fra årets første soloppgang syns jeg er verdt ett par måneder med mørke ;)

 

867771057_DgGiG-400x400.jpg

Grense Jakobselv i januar

Pent bilde. Det første solskinnet er herlig ja. Og tiden etter det er bare helt topp.

 

Jeg har nok litt mørketidsdepresjon hvert år. I dag så jeg solskinnet falle på toppene rundt bygda, det rekker ikke helt ned lenger.

Lenke til kommentar

Verdt å vente på er den vel uansett.. Men jeg tipper den blir fryktelig dyr... D700 koster nå 16k ca, og om D800 (eller hva den blir kalt) blir dyrere enn det tror jeg ikke jeg kommer til å kjøpe den uansett.

Regn ca 2800 - 3000 USD / Euro som villende pris. Ca det samme som D700 kosta da den ble lansert. Tror ikke etterfølgeren blir billigere. Og i tillegg, har Japanske Yen styrket seg i forhold til vestlig valuta.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...