Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!

Anbefalte innlegg

Åssen i pokker klarte du og finne de i den suppa som har vært i dag,så ikke handa foran meg en gang :)

Tåka lettet til slutt ;)

Synd at folk ikke tar vare på verdiene sine,har faktisk to båter på jobben som eierne kan påberegne seg store utgifter grunnet frostskadde motorer.

Det er et godt spørsmål. Båten i bilde 1 har lidd i mange år. Den andre har jeg ikke sett før.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Åssen i pokker klarte du og finne de i den suppa som har vært i dag,så ikke handa foran meg en gang :)

Tåka lettet til slutt ;)

Synd at folk ikke tar vare på verdiene sine,har faktisk to båter på jobben som eierne kan påberegne seg store utgifter grunnet frostskadde motorer.

Det er et godt spørsmål. Båten i bilde 1 har lidd i mange år. Den andre har jeg ikke sett før.

Ser faktisk ut som en Hansvik/Ranaplast,ikke gamle båten kanskje en 10-15 år.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Ser faktisk ut som en Hansvik/Ranaplast,ikke gamle båten kanskje en 10-15 år.

Kan det være en stjålet/tjuvlånt båt? Noen som ville raskt over fra Kråkerøya ...

Kan hende,det er endel brukstyverier av båt i distriktet Glomma/Hvaler,rett på oversiden av meg "i Glomma" hender det at man finner igjen stjålne båter.Det er et par narkomaner litt oppi gata som pleier og "låne" båt til fisketurer,men dem har en uvane og ikke levere dem tilbake på samme plass.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

heisann og god kveld folks!

Noen som har erfaring med fremkalling uten wetting agent? Har ikke tilgang på dette nå, men er litt smågira på fremkalling før jeg går inn mot den verste eksamenstiden... : )

Jeg brukte ikke noe til å redusere overflatespenningen til skyllevannet i begynnelsen, men brukte etterhvert Ilfotol.

Du kan bruke én dråpe oppvaskmiddel i det siste skyllevannet, det gjør samme nytta.

Du kan oppleve skjolder på filmen hvis du ikke bruker fuktemiddel, men det gikk bra for meg flere ganger uten at jeg brukte det.

Hvilke filmer er det du skal fremkalle?

Lykke til med fremkallingen!

Francis :)

Endret av :Francis:
Lenke til kommentar

heisann og god kveld folks!

Noen som har erfaring med fremkalling uten wetting agent? Har ikke tilgang på dette nå, men er litt smågira på fremkalling før jeg går inn mot den verste eksamenstiden... : )

Jeg brukte ikke noe til å redusere overflatespenningen til skyllevannet i begynnelsen, men brukte etterhvert Ilfotol.

Du kan bruke én dråpe oppvaskmiddel i det siste skyllevannet, det gjør samme nytta.

Du kan oppleve skjolder på filmen hvis du ikke bruker fuktemiddel, men det gikk bra for meg flere ganger uten at jeg brukte det.

Hvilke filmer er det du skal fremkalle?

Lykke til med fremkallingen!

Francis :)

jeg skal fremkalle noen ruller fra t-max 400 fra kodak...

Har ikke helt bestemt meg for om jeg skal teste uten noe som helst (altså bare la filmen tørke uten noe annen hjelp), eller om jeg skal vente til skikkelig wetting agent kommer : P

Endret av von-schnellfahrer
Lenke til kommentar

Har ikke helt bestemt meg for om jeg skal teste uten noe som helst (altså bare la filmen tørke uten noe annen hjelp), eller om jeg skal vente til skikkelig wetting agent kommer : P

Jeg ville kjørt på - fuktemiddel er afaik, egentlig bare glorifisert oppvaskmiddel ;).

Jeg har ikke hatt problemer med tørkeflekker med Kodak sine filmer. Foma og Efke er derimot en helt annen historie...

Francis

Lenke til kommentar

Jeg ville kjørt på - fuktemiddel er afaik, egentlig bare glorifisert oppvaskmiddel ;).

Jeg har ikke hatt problemer med tørkeflekker med Kodak sine filmer. Foma og Efke er derimot en helt annen historie...

Francis

Flott! Takk for svar : )

Lenke til kommentar

Har funnet et knakende bra nytt fotoblad: "c't Digital Photography" - likte veldig godt.

Lanseringsnummeret er ute nå - blant annet med gode anmeldelser av en bunke objektiver med manuell fokus og annet. Likte spesielt at objektivanmeldelsene var fri for marketing - en god, real-world konklusjon og testbilder som taler for seg selv, sammen med generelle gode bektraktninger og anbefalinger angående manuell fokus. Et blad med interessant tekst og ikke bare showy bilder, "n00b guide til DSLR" og tonnesvis med annosesider. Anbefaler! Sjekk web-siden her, med oversikt over artikler.

Fåes tak i i velassorterte Narvesen-bladpushere..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...