ok67 Skrevet 6. november 2010 Del Skrevet 6. november 2010 Ny skjerm i hus og kalibrert, HP ZR24w (s-IPS panel) Lenke til kommentar
ÅdneD Skrevet 6. november 2010 Del Skrevet 6. november 2010 (endret) Trur det er den eg har, meget nøgd så langt. Kva brukte du til kalibrering? Endret 6. november 2010 av ÅdneD Lenke til kommentar
ok67 Skrevet 6. november 2010 Del Skrevet 6. november 2010 Køyrer Linux, så eg brukar Argyll cms med ein Spyder kalibrator. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 6. november 2010 Del Skrevet 6. november 2010 Noen som kan gi meg noen gode tips på diverse filter? Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 6. november 2010 Del Skrevet 6. november 2010 (endret) Noen som kan gi meg noen gode tips på diverse filter? Kaffefilter: Du får kjøpt billige kaffefilter på Europris.Luftfilter til bil: De på Biltema er billigst. Vil du ha mer kvalitet går du på Mekkonomen. Der har du de samme som verkstedene bruker selv. Kullfilter: Ta et PVC-rør og bor masse hull i. Steng igjen den ene enden. Legg en duk rundt og fyll med aktivt kull i fra Europris. Så kobler du det hele til en standard ventilasjonsvifte. Den vil nå fjerne lukten av selv de sureste sokker. Lykke til. Endret 6. november 2010 av L4r5 5 Lenke til kommentar
Bykatt Skrevet 6. november 2010 Del Skrevet 6. november 2010 Farlig moro Moro? J*** sleske smilene om man misser noen av grisene. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 6. november 2010 Del Skrevet 6. november 2010 Kaffefilter: Du får kjøpt billige kaffefilter på Europris. Luftfilter til bil: De på Biltema er billigst. Vil du ha mer kvalitet går du på Mekkonomen. Der har du de samme som verkstedene bruker selv. Kullfilter: Ta et PVC-rør og bor masse hull i. Steng igjen den ene enden. Legg en duk rundt og fyll med aktivt kull i fra Europris. Så kobler du det hele til en standard ventilasjonsvifte. Den vil nå fjerne lukten av selv de sureste sokker. Lykke til. Morroklumpen!! Jeg regner med om du legger godviljen til så vet du hva jeg er etter.. Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 6. november 2010 Del Skrevet 6. november 2010 Angry Birds på iPad gir livet en ny mening, akkurat i samme øyeblikket som livet mister sin mening. Merkelig sammentreff. Lenke til kommentar
Wiciwato Skrevet 6. november 2010 Del Skrevet 6. november 2010 Joda, Angry Birds er kjempemorsomt, men bare de to første timene. Lenke til kommentar
ventle Skrevet 6. november 2010 Del Skrevet 6. november 2010 Ny skjerm i hus og kalibrert, HP ZR24w (s-IPS panel) Vurderer mellom denne og Dell U2410. Har du prøvd Dell'en? Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 6. november 2010 Del Skrevet 6. november 2010 Ny skjerm i hus og kalibrert, HP ZR24w (s-IPS panel) Gratulerer med ordentlig skjerm. S-IPS er en fryd å bruke, spør du meg. Og jeg har 2. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 7. november 2010 Del Skrevet 7. november 2010 Morroklumpen!! Jeg regner med om du legger godviljen til så vet du hva jeg er etter.. Skulle egentlig kommet med en morsomhet her, men jeg kom borti lofilteret fra tørketrommelen, så jeg klarer ikke komme med latter på en stund enda. Skal snart til den lokale kaféen, da, og bestille to Kaffe Latter, og så blir det gang i sakene. I mellomtiden kan du kikke på de tre hovedtypene interessante filtre - ND-filter, graduert ND-filter og polafilter. Alle brukes til spesielle formål - ND for å få lenger lukkertid, graduert ND-filter for der deler av bildet (typisk himmelen) er mye lysere enn resten, eller polafilter for å redusere/øke refleksjoner. Du kan også lese guiden om filtre. Mange fine guider på akam, eller man kan søke på forumet. Lenke til kommentar
Bjørnli Skrevet 7. november 2010 Del Skrevet 7. november 2010 Låner en canon 70-200 2.8L is usm, fy faen for ett rått objektiv, vet hva jeg må få skaffa meg gett, makan til elskbart objektiv Det er farlig å låne utstyr Ja det kan man jo mildt sagt si. Tror det er bra at jeg ikke har mastercard for å si det slik Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 7. november 2010 Del Skrevet 7. november 2010 Får vel bare følge med om det blir tydeligere etterhvert. Du kan ta en sprittusj og markere området,da vil du umiddelbart se om tusjmarkeringen bli slitt/skrapet bort. Du kan i ettertid vaske bort resten av tusjfargen med sprit/rødsprit. Lenke til kommentar
Bjørnli Skrevet 7. november 2010 Del Skrevet 7. november 2010 søstra mi kjøpte seg ny bil igår gett, http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=25171209 sikkert en fin oppgradering fra sin opel corsa fra 90-tallet;P Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 7. november 2010 Del Skrevet 7. november 2010 I mellomtiden kan du kikke på de tre hovedtypene interessante filtre - ND-filter, graduert ND-filter og polafilter. Alle brukes til spesielle formål - ND for å få lenger lukkertid, graduert ND-filter for der deler av bildet (typisk himmelen) er mye lysere enn resten, eller polafilter for å redusere/øke refleksjoner. Du kan også lese guiden om filtre. Mange fine guider på akam, eller man kan søke på forumet. Takk for svar! Det var dette var det jeg var på utkikk etter! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 7. november 2010 Del Skrevet 7. november 2010 søstra mi kjøpte seg ny bil igår gett, http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=25171209 sikkert en fin oppgradering fra sin opel corsa fra 90-tallet;P Blir nok som å gå i fra en Nikon D40 til D3X dette! Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 7. november 2010 Del Skrevet 7. november 2010 (endret) Takk for svar! Det var dette var det jeg var på utkikk etter! Tips: Les også igjennom de andre guidene på akam og -forumet, samt tilhørende diskusjonstråder - det er mye annen fin informasjon der. Endret 7. november 2010 av Trondster Lenke til kommentar
Bjørnli Skrevet 7. november 2010 Del Skrevet 7. november 2010 søstra mi kjøpte seg ny bil igår gett, http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=25171209 sikkert en fin oppgradering fra sin opel corsa fra 90-tallet;P Blir nok som å gå i fra en Nikon D40 til D3X dette! hehe, apropo nikon upgrade, ho gikk for 1-3 mnd siden fra en nikon d70s til nikon d300s, ho er mildt sagt fornøyd med oppgraderinga Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 7. november 2010 Del Skrevet 7. november 2010 Og jeg gikk i fra D90 til D700. Er også fornøyd med oppgraderinga. Oppgradering er gøy! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå