Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen som kan gi meg noen gode tips på diverse filter?

Kaffefilter: Du får kjøpt billige kaffefilter på Europris.

Luftfilter til bil: De på Biltema er billigst. Vil du ha mer kvalitet går du på Mekkonomen. Der har du de samme som verkstedene bruker selv.

Kullfilter: Ta et PVC-rør og bor masse hull i. Steng igjen den ene enden. Legg en duk rundt og fyll med aktivt kull i fra Europris. Så kobler du det hele til en standard ventilasjonsvifte. Den vil nå fjerne lukten av selv de sureste sokker.

 

Lykke til. :)

Endret av L4r5
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124

Kaffefilter: Du får kjøpt billige kaffefilter på Europris.

Luftfilter til bil: De på Biltema er billigst. Vil du ha mer kvalitet går du på Mekkonomen. Der har du de samme som verkstedene bruker selv.

Kullfilter: Ta et PVC-rør og bor masse hull i. Steng igjen den ene enden. Legg en duk rundt og fyll med aktivt kull i fra Europris. Så kobler du det hele til en standard ventilasjonsvifte. Den vil nå fjerne lukten av selv de sureste sokker.

 

Lykke til. :)

 

 

Morroklumpen!! :D Jeg regner med om du legger godviljen til så vet du hva jeg er etter.. ;)

Lenke til kommentar

Morroklumpen!! :D Jeg regner med om du legger godviljen til så vet du hva jeg er etter.. ;)

Skulle egentlig kommet med en morsomhet her, men jeg kom borti lofilteret fra tørketrommelen, så jeg klarer ikke komme med latter på en stund enda. Skal snart til den lokale kaféen, da, og bestille to Kaffe Latter, og så blir det gang i sakene.

 

I mellomtiden kan du kikke på de tre hovedtypene interessante filtre - ND-filter, graduert ND-filter og polafilter.

 

Alle brukes til spesielle formål - ND for å få lenger lukkertid, graduert ND-filter for der deler av bildet (typisk himmelen) er mye lysere enn resten, eller polafilter for å redusere/øke refleksjoner.

 

Du kan også lese guiden om filtre. Mange fine guider på akam, eller man kan søke på forumet. ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124

I mellomtiden kan du kikke på de tre hovedtypene interessante filtre - ND-filter, graduert ND-filter og polafilter.

 

Alle brukes til spesielle formål - ND for å få lenger lukkertid, graduert ND-filter for der deler av bildet (typisk himmelen) er mye lysere enn resten, eller polafilter for å redusere/øke refleksjoner.

 

Du kan også lese guiden om filtre. Mange fine guider på akam, eller man kan søke på forumet. ;)

 

Takk for svar! Det var dette var det jeg var på utkikk etter! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...