:Francis: Skrevet 2. november 2010 Del Skrevet 2. november 2010 Har du kjemi til fremkalling av papiret? Du trenger fremkaller og fix. Francis Lenke til kommentar
gorpium Skrevet 2. november 2010 Del Skrevet 2. november 2010 Hvorfor ikke en iMac og gomle 16gb minne, Gorpium? Trenger mobiliteten? Glossy skjerm. Uaktuelt for min del. 8 GB minne holder rikelig til mitt bruk. Jeg har klart å presse maskinen jeg har nå opp til 7 GB, men det er uhyre sjeldent. Har uansett planer om å få inn en Mac Pro når økonomi tillater det. Da er det bedre å sitte igjen med en god MBP enn iMac. Noen som lar kundene ta del i sorteringen etter (umiddelbart) fotograferingen? Noen ganger. Jeg tar ofte en grovsortering av bilder jeg overhode ikke vil slippe fra meg. Resten samler jeg sammen og slenger opp på nettet via web-modulen til LR. Der får kunde plukke ut et antall bilder som jeg bearbeider. Lenke til kommentar
Inc Skrevet 2. november 2010 Del Skrevet 2. november 2010 (endret) Hvorfor ikke en iMac og gomle 16gb minne, Gorpium? Trenger mobiliteten? Noen ganger. Jeg tar ofte en grovsortering av bilder jeg overhode ikke vil slippe fra meg. Resten samler jeg sammen og slenger opp på nettet via web-modulen til LR. Der får kunde plukke ut et antall bilder som jeg bearbeider. På den måten ja Nå vet jeg ikke hvordan det er med andre som fotografere små/spe barn men mødre blir veldig nysgjerrig på resultatet. Ekstra nyfiken blir de i tethered modus.. Endret 2. november 2010 av Inc Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 2. november 2010 Del Skrevet 2. november 2010 (endret) Nå er jeg mildt sagt ikke særlig proff, og har ikke hatt de helt store oppdragene, men kom ved ett tilfelle i skade for å gi bort kopi av alle bildene jeg hadde tatt til utvelgelse. Det skjer ikke igjen; folk bør beskyttes fra sin egen dårlige smak. Endret 2. november 2010 av Euklid Lenke til kommentar
ventle Skrevet 2. november 2010 Del Skrevet 2. november 2010 Hmm, men tok null tid å mekka i LR... LR har også mulighet til å eksportere til ren HTML - jeg syns den muligheten fungerer overaskende bra til enkeltprosjekter, men også dette vil være tungvindt å vedlikeholde sammenlignet med ett skikkelig publiseringssystem. Lenke til kommentar
Natrich Skrevet 2. november 2010 Del Skrevet 2. november 2010 Har du kjemi til fremkalling av papiret? Du trenger fremkaller og fix. Francis Det er på listen Lenke til kommentar
ÅdneD Skrevet 2. november 2010 Del Skrevet 2. november 2010 Hmm, men tok null tid å mekka i LR... LR har også mulighet til å eksportere til ren HTML - jeg syns den muligheten fungerer overaskende bra til enkeltprosjekter, men også dette vil være tungvindt å vedlikeholde sammenlignet med ett skikkelig publiseringssystem. Ah, høyres greit ut. Skal berre brukast som portefølje, og skal på ingen måte erstatta flickr, så det blir ikkje oppdatert såå mykje. Lenke til kommentar
gorpium Skrevet 2. november 2010 Del Skrevet 2. november 2010 Jeg er veldig fornøyd med Viewbook til portefølje. Koster litt, men du får et godt verktøy for enkle sider. Lenke til kommentar
olegunnaro Skrevet 2. november 2010 Del Skrevet 2. november 2010 Uggh. Har drevet en god del med video de siste ukene - merker at jeg savner to ting. Nemlig skikkelig stativ med videohode og bildestabilisator på 24-70en. Tror nesten jeg må skifte den ut når/om det kommer en med IS. Har også tatt opp litt med 7D med 15-85 og 17-55 (begge med IS), og det merkes ganske godt, spesielt i teleenden. Vurderer nesten en 28-135IS som mellomløsning til en evt 24-70L IS kommer, og jeg har råd til det. 24-105L blir litt dyrt, da jeg først og fremst fotograferer, og ikke har savnet IS på akkurat det punktet. Er vel ikke andre normalzoomer som går på FF som har IS? Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 3. november 2010 Del Skrevet 3. november 2010 Vurderer nesten en 28-135IS som mellomløsning til en evt 24-70L IS kommer, og jeg har råd til det. 24-105L blir litt dyrt, da jeg først og fremst fotograferer, og ikke har savnet IS på akkurat det punktet. Er vel ikke andre normalzoomer som går på FF som har IS? Det er vel i så fall 28-135IS eller 28-300IS, er jeg redd. Vurdert steadycam-rigg? DIY eller kjøpt? Den du virkelig vil ha er den antatt både dyre og ankommende til neste år - 24-70-etterfølgeren. Vet ikke om den får IS, men antar det. Lenke til kommentar
ÅdneD Skrevet 3. november 2010 Del Skrevet 3. november 2010 Vurdere å ta 3-4t buss idag for å henta 85/1.4... Lenke til kommentar
LordArild Skrevet 3. november 2010 Del Skrevet 3. november 2010 Vurdere å ta 3-4t buss idag for å henta 85/1.4... DO IT!! 4 Lenke til kommentar
olegunnaro Skrevet 3. november 2010 Del Skrevet 3. november 2010 Det er vel i så fall 28-135IS eller 28-300IS, er jeg redd. Vurdert steadycam-rigg? DIY eller kjøpt? Den du virkelig vil ha er den antatt både dyre og ankommende til neste år - 24-70-etterfølgeren. Vet ikke om den får IS, men antar det. Steadycam gjør kameraet betydelig mye større da - noe som er greit noen ganger, men mange ganger ikke. Går helt fint å handholde opp mot ~50mm uten at det blir for mye rystelser i bildet (etter min smak) uten IS - men noe mer tele enn det og det begynner å bli litt problematisk. Får lete etter en 28-135 brukt til en hyggelig pris, og så selge den samt 24-70L når 24-70L IS kommer. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 3. november 2010 Del Skrevet 3. november 2010 Steadycam gjør kameraet betydelig mye større da - noe som er greit noen ganger, men mange ganger ikke. Går helt fint å handholde opp mot ~50mm uten at det blir for mye rystelser i bildet (etter min smak) uten IS - men noe mer tele enn det og det begynner å bli litt problematisk. Får lete etter en 28-135 brukt til en hyggelig pris, og så selge den samt 24-70L når 24-70L IS kommer. Hva med en 70-200 IS, og 24-70, og leve med at 50-70mm er uten IS? Lenke til kommentar
cruelphotography Skrevet 3. november 2010 Del Skrevet 3. november 2010 Mener vagt å huske at Marius brukte å mene at mac var ganske crap ? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 3. november 2010 Del Skrevet 3. november 2010 Mener vagt å huske at Marius brukte å mene at mac var ganske crap ? Tror ikke han er alene om det Lenke til kommentar
olegunnaro Skrevet 3. november 2010 Del Skrevet 3. november 2010 Vel, tanken er at det skal være lett å gå fra vidvinkel til teleskudd i en intervjusituasjon. Litt upraktisk å skifte objektiv kontra skru på zoomringen. 70-200/2.8 IS står dog på handlelista. Lenke til kommentar
arnold_layne Skrevet 3. november 2010 Del Skrevet 3. november 2010 (endret) Tror ikke han er alene om det Jeg lar meg stadig overraske av at en så avbalansert anti-fanboy i fotoverden kan være en så fremtredende hateboy i dataverden Endret 3. november 2010 av arnold_layne 2 Lenke til kommentar
cruelphotography Skrevet 3. november 2010 Del Skrevet 3. november 2010 Mener vagt å huske at Marius brukte å mene at mac var ganske crap ? Tror ikke han er var alene om det Siden han nå har MBP. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 3. november 2010 Del Skrevet 3. november 2010 Jeg tror vi snakker om to forskjellige Marius'er Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå