tomsi42 Skrevet 2. november 2010 Del Skrevet 2. november 2010 Noe sier meg at jeg kommer til å få et litt tungt møte med virkeligheten den dagen jeg slutter å reise på heltid; har ikke tenkt over hvilken ukedag det er siden slutten av mai (hvis vi unntar de gangene jeg oppdager stengte butikker, det betyr søndag), vekkerklokke er noe man bruker for å rekke tidlige fly. Anbefales. Det er noe jeg også kan tenke meg å prøve In other news må jeg innrømme det er litt behagelig å ikke være forpliktet til å bruke kort tele; neste fastoptikkutfordring skal definitivt benytte noe mer normalt. (Jeg har en 35/2.8, det er for så vidt normalt nok, om det ikke hadde vært for at blenderen tilsynelatende er låst på f/2.8 – det ville virkelig bli en måned mot normalt.) Litt mer normale brennvidder har sin sjarm det også. Lenke til kommentar
OJ Doe Skrevet 2. november 2010 Del Skrevet 2. november 2010 Heisann, er det noen som vet hvordan man farger enkeltgjenstander i LR3? Har et bilde som skal være sort/hvitt, men med røde flagg, hvordan utføres dette? Lenke til kommentar
:Francis: Skrevet 2. november 2010 Del Skrevet 2. november 2010 Eneste måten jeg kommer på i farta blir å desaturere alt, unntatt flagget med malekosten. Francis Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 2. november 2010 Del Skrevet 2. november 2010 (endret) Lag selection og et nytt layer med maske, som desaturerer på ønsket vis? LR3 var det, ja. Ikke PS. Note to self: Sørge for å få ut fingeren og begynne å bruke LR. Endret 2. november 2010 av Trondster Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 2. november 2010 Del Skrevet 2. november 2010 Gå til HSL under Tone Curve. Ta minus 100 på saturation på alt unntatt rød. Lenke til kommentar
ÅdneD Skrevet 2. november 2010 Del Skrevet 2. november 2010 http://tekopp.navhost.com/Foto/Untitled-1.html Andre utkast, og no kom eg meg på intrawebz. Lenke til kommentar
ventle Skrevet 2. november 2010 Del Skrevet 2. november 2010 http://tekopp.navhost.com/Foto/Untitled-1.html Andre utkast, og no kom eg meg på intrawebz. første bud: glem flash. Det suger båndbredde og maskinvareressurser. Flash kan brukes til videoavspilling inntil nettleserne får god nok støtte for direkte videoavspilling i HTML, men til alt annet bør det unngås. Lenke til kommentar
ÅdneD Skrevet 2. november 2010 Del Skrevet 2. november 2010 Hmm, men tok null tid å mekka i LR... Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 2. november 2010 Del Skrevet 2. november 2010 Hmm, men tok null tid å mekka i LR... Det er en grunn til at webalbums i LR og PS Elements bruker av flash. Falsh leveres av Adobe ... Hmm, men tok null tid å mekka i LR... Kjapt å komme inn i, ja. Men vanskelig (umulig) å vedlikeholde. Lenke til kommentar
OJ Doe Skrevet 2. november 2010 Del Skrevet 2. november 2010 Takk for svar, det ble helt toppers :-) Lenke til kommentar
ÅdneD Skrevet 2. november 2010 Del Skrevet 2. november 2010 Hmm, men tok null tid å mekka i LR... Det er en grunn til at webalbums i LR og PS Elements bruker av flash. Falsh leveres av Adobe ... Hmm, men tok null tid å mekka i LR... Kjapt å komme inn i, ja. Men vanskelig (umulig) å vedlikeholde. Jau, godt poeng. Får vel laga noko enkelt i Dreamweaver. Lenke til kommentar
olegunnaro Skrevet 2. november 2010 Del Skrevet 2. november 2010 Fortsatt stress å oppdatere da. Jeg brukte ei stund wordpress, men snuste også litt på pixelpost før jeg endte opp med flogr - som enkelt og greit henter bilder fra flickr uten at jeg trenger å gjøre noe for å oppdatere siden manuelt. Lenke til kommentar
gorpium Skrevet 2. november 2010 Del Skrevet 2. november 2010 Var innom Eplehuset i sted. Overgangen måtte skje før eller siden. 2 Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 2. november 2010 Del Skrevet 2. november 2010 God plan, gorpium. Kjøpt noe spennende, eller bare i planleggingsfasen foreløbig? (Sikler på MacBook Air selv for tiden; var enorm fan av den gamle 12" PowerBooken, og nå har vi jo nærmest fått formatet tilbake, bare i en uendelig mye bedre utgave.) Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 2. november 2010 Del Skrevet 2. november 2010 Vurdert Airen sterkt selv. Men, landet på iPad + SSD til laptopen heller. Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 2. november 2010 Del Skrevet 2. november 2010 ... må innrømme at den mer pragmatiske siden av meg insisterer på at iPad + bluetooth-tastatur gjør seg svært så bra, sjelden jeg trenger noe så portabelt til mer enn å skrive tekst, og da duger Simplenote like godt som Notational Velocity. Det er bare det at MacBook Air i basisutførelse til USA-pris er så rasende billig at det nærmest er umulig å ikke la seg friste. Lenke til kommentar
gorpium Skrevet 2. november 2010 Del Skrevet 2. november 2010 God plan, gorpium. Kjøpt noe spennende, eller bare i planleggingsfasen foreløbig? Ble en MBP @ 15.6",i5 2.4, 4 GB, 320 GB, HighRes mattskjerm. Mer minne kjøper jeg gjennom jobben min, samt annet ekstrautstyr. Dette er bare første fase. Maskinen blir hovedmaskin for etterarbeid i studio. Med tiden blir det Mac Pro, samt en 24" Eizo ColorEdge-sak. Lenke til kommentar
Riot™ Skrevet 2. november 2010 Del Skrevet 2. november 2010 (endret) Hvorfor ikke en iMac og gomle 16gb minne, Gorpium? Trenger mobiliteten? Pe-pe-pe-pengene? Må bare legge til: Takk himmelen for at det ikke regnet i dag når jeg var uten paraply. Klarte å glemme den hos makeup akkurat når vi skulle ut og filme videre. MFW paraply ikke var der. Endret 2. november 2010 av Riot™ Lenke til kommentar
Inc Skrevet 2. november 2010 Del Skrevet 2. november 2010 Noen som lar kundene ta del i sorteringen etter (umiddelbart) fotograferingen? Lenke til kommentar
Natrich Skrevet 2. november 2010 Del Skrevet 2. november 2010 Noen som vet hvor man får kjøpt fotopapir, ikke til printer men til eksponeringer med et pinhole kamera. Sliter med å finne Prøv fomafoto og fotoimport. Takk! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå