Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!

Anbefalte innlegg

Hva er det som gjør LR bedre enn PS? Man kan vel justere bildene sine bedre i PS enn i LR? Eller tar jeg nå feil her..? :) Hos meg er det en god runde i CameraRaw før det eventuelt blir noen små justeringer i PS, og det synes jeg er en grei arbeidsflyt, hva er det LR kunne ha gjort bedre/enklere for meg?

Arbeidsflyt & organisering, CameraRAW + PS er altfor tungvindt når man skal gjennom masse bilder. LR gjør også (det den har) av editering enklere og bedre enn PS imo =)

PS fyres selvsagt opp om det må litt mer heavy editering på bildene =)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva er det som gjør LR bedre enn PS?

Alt og ingenting. Som andre har nevnt før, så er LR beregnet til andre arbeidsoppgaver enn PS.

Adobe har utviklet LR for å være ett tillegg til PS for en bedre arbeidsflyt.

Så utgangspunket hvis man ikke skal manipulere bildene sine så holder med LR?

Riktig. Du bruker LR til å fremkalle bildene og organisere.

Dog har LR en del avanserte funksjoner som gjør programmet ekstremt kraftig om man lærer å utnytte de.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Har dere husket på og justere klokka,så dere ikke kommer en time for tidlig på jobb i morra :)

Ikke glem klokka i kamera heller.

Hvis dere ikke har riktig klokke på forumet,kan dere gå inn i profil/kontrollpanelet og huka av for sommertid.

Riktig klokke nå er 18.59.00.og tidspunktet på innlegget skal være det samme.

Lenke til kommentar

Skal visstnok hjelpe til med å lage musikkvideo for et lokalt band. Meg og en annen (aner ikke hvem) som har dSLR. Kan bli spennende!

Lurer på om ikke jeg bruker 70-200 mer enn de andre objektivene forutenom 16-35en...

Blir gøy å bruke stativ + IS som stabilisering. Skulderrigg er DYRT!

Endret av Riot™
Lenke til kommentar

Når vi snakker om SSD:

FAIL: Du defragmenterer IKKE en SSD med windows defrag.

Det er derimot en god idé å opprettholde performance - ellers detter det over tid. Windows defrag skader bare performance. Det hjelper ikke en gang å formatere disken. Å "rense" disken kan du gjøre på en av følgende måter:

1) Sørg for at disken støtter TRIM (kontinuerlig low-level SSD defrag) og kjør et OS som støtter TRIM. Windows 7 er eneste Windows som støtter TRIM.

2) Kjør produsentens eget low-level SSD defrag-program.

Dagens RAID-kontrollere støtter hverken TRIM eller low-level SSD defrag. Så skal du ta diskene enkeltvis ut av RAID, kjøre produsentens low-level defrag på dem og sette dem inn i RAID igjen.

Les mer hos Anandtech.

..Og ellers kommer Intels tredjegenerasjon SSD snart. Greit nok at jeg liker Canon, men angående merker på SSD er jeg Intel-fanboy og -horebukk. Har store forventninger til denne når den kommer en gang Q4 '10 - Q1 '11.

Lenke til kommentar

Roger Brendhagen sa at det er gøy.

Men han sa også at UV-filter er nyttig for å fjerne UV-stråling på digitalkameraer :ph34r:

men han har tatt mange fine bilder, så han har sikkert litt greie på det læll

Endret av ventle
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...