Natrich Skrevet 29. oktober 2010 Del Skrevet 29. oktober 2010 Det tåler nok litt vil jeg tro. Men husk: Alt lekker eller slipper inn vann, det er bare snakk om tid. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 29. oktober 2010 Del Skrevet 29. oktober 2010 (endret) For dere litt gamle som liker rock,clutch Endret 29. oktober 2010 av Nautica 1 Lenke til kommentar
Killswitch Skrevet 29. oktober 2010 Del Skrevet 29. oktober 2010 Hm, vises ikke bruk av auto \ manuell fokus i exif på D90? Har noen bilder til skolebruk som skal være tatt med manuell fokus, mens jeg innimellom tok noen bilder med autofokus for å få litt spenstige bilder til dem jeg tok bilder av. Nå i ettertid ser jeg at både bilder med automatisk og manuell fokus viser avstand til motivet i exif, og ser ikke ordene automatisk \ manuell fokus i verken PS eller adobe bridge. Lenke til kommentar
ventle Skrevet 29. oktober 2010 Del Skrevet 29. oktober 2010 Det står under maker notes, PS viser ikke disse. Om du åpner bildet i Irfanview (med exif-plugin installert) står det Focus Mode under Maker Notes. Lenke til kommentar
Killswitch Skrevet 29. oktober 2010 Del Skrevet 29. oktober 2010 Ah, okey. Takker og bukker. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 29. oktober 2010 Del Skrevet 29. oktober 2010 Vurderer en iMac altså! Sitter her å teller på knappene om jeg skal svi av Visa'en hos apple.no. På en annen side så vurderer jeg en vanlig stasjonær-PC, men den bør være kraftig & ikke minst.. mest mulig lydløs. Og når det kommer til lyd, så er det vel bare iMac som klarer å oppfylle "kravene" mine? Eller hur..? Hva tror dere? Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 29. oktober 2010 Del Skrevet 29. oktober 2010 Alle iMacene jeg har brukt (de fleste som har vært produsert) har i alle fall vært svært så stillegående. Kraft per krone er nok ikke iMacens hoveddomene, men det vet du formodentlig allerede? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 29. oktober 2010 Del Skrevet 29. oktober 2010 Alle iMacene jeg har brukt (de fleste som har vært produsert) har i alle fall vært svært så stillegående. Kraft per krone er nok ikke iMacens hoveddomene, men det vet du formodentlig allerede? Åh jada! Må nesten sørge for at alt går i Mac. Sitter med; Macbook Macbook Pro i7 iPhone iPod iPod Shuffle Og da hadde det passet godt med en iMac også! Bare for å toppe samlingen. Lenke til kommentar
Killswitch Skrevet 29. oktober 2010 Del Skrevet 29. oktober 2010 Å bygge en stillegående stasjonær PC er nok noe av det beste du kan få til. Gå for store vifter med lave RPM fremfor små vifter, CPU \ GPU kjøler uten vifter. Det finnes, men hvor godt de virker avhenger av hvor varme komponentene blir under belastning. Har ikke prøvd passiv kjøling selv, så vet dessverre ikke hvor god kjølingen blir. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 29. oktober 2010 Del Skrevet 29. oktober 2010 Hadde en stasjonær-PC som var stille, kjøpte de stilleste komponetene som jeg kom over, men den tålte ikke flyttingen nå. Så den ligger her i deler, og venter på å bli sendt til de eveige jaktmarker. Så jeg føler jeg trenger en stasjonær maskin, da jeg syenes i lengden at det blir for liten skjerm/arbeidsflate bare med en bærbar maskin. Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 29. oktober 2010 Del Skrevet 29. oktober 2010 Og da hadde det passet godt med en iMac også! Bare for å toppe samlingen. Å kjøpe noe annet enn en Mac når alt allerede er integrert i en hyggelig Apple-verden virker nesten på kanten til merkelig. Jeg har uansett en masse andre grunner itl å holde meg til Mac-maskiner, men bare integrasjonen er i seg selv en ganske vesentlig grunn til å unngå plattformkræsj. ... men hva med en god skjerm + eksternt tastatur til MBPen? Den bør formodentlig være kraftig nok til det meste? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 29. oktober 2010 Del Skrevet 29. oktober 2010 ... men hva med en god skjerm + eksternt tastatur til MBPen? Den bør formodentlig være kraftig nok til det meste? Sitter nå på MBP på en god skjerm og med ekstra tastatur. Og det funker jo absolutt greit nok, det enste er at jeg har "låst" fast laptopen. Og savner å ha den med meg litt rundt, og det er kjedelig å koble alt opp&ned hver gang jeg skal flytte på den. Lenke til kommentar
C₈H₁₀N₄O₂ Skrevet 29. oktober 2010 Del Skrevet 29. oktober 2010 ... men hva med en god skjerm + eksternt tastatur til MBPen? Den bør formodentlig være kraftig nok til det meste? Sitter nå på MBP på en god skjerm og med ekstra tastatur. Og det funker jo absolutt greit nok, det enste er at jeg har "låst" fast laptopen. Og savner å ha den med meg litt rundt, og det er kjedelig å koble alt opp&ned hver gang jeg skal flytte på den. Hva med en dockingstasjon? Det burde vel løse det problemet. Lenke til kommentar
ET! Skrevet 30. oktober 2010 Del Skrevet 30. oktober 2010 (endret) Auch.. Glemte jo helt oktoberfesten. Har gått med tanken på å straffe meg selv for å ta lite bilder ved å begynne på et 365 prosjekt. Et bilde per dag i et år. Vad tycks? Kan det være det rette for å få kreativiteten opp igjen? Eller er det, det siste steget for å drepe den helt i en travel hverdag? Endret 30. oktober 2010 av ET! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 30. oktober 2010 Del Skrevet 30. oktober 2010 Hva med en dockingstasjon? Det burde vel løse det problemet. Finner ikke noe om at man får produktet i Norge, eller til Macbook Pro. Har du en link til dette? Lenke til kommentar
gorpium Skrevet 30. oktober 2010 Del Skrevet 30. oktober 2010 Hva med en dockingstasjon? Det burde vel løse det problemet. Finner ikke noe om at man får produktet i Norge, eller til Macbook Pro. Har du en link til dette? Apple støtter ikke docking. Kanskje du finner en portreplikator som går via USB, men har selv aldri sett noe slikt til Apple-maskiner. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 30. oktober 2010 Del Skrevet 30. oktober 2010 Auch.. Glemte jo helt oktoberfesten. Har gått med tanken på å straffe meg selv for å ta lite bilder ved å begynne på et 365 prosjekt. Et bilde per dag i et år. Vad tycks? Kan det være det rette for å få kreativiteten opp igjen? Eller er det, det siste steget for å drepe den helt i en travel hverdag? Jeg tror et 365 dagers prosjekt vil drepe all lyst ... Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 30. oktober 2010 Del Skrevet 30. oktober 2010 Dokkingstasjon er egentlig latskap - hvorfor ikke bare kabler til skjerm og periferiutstyr? Lenke til kommentar
Paisley Skrevet 30. oktober 2010 Del Skrevet 30. oktober 2010 (endret) Jeg har gått rundt og fundert på følgende spørsmål i lang tid: Må man som fotograf på et punkt lære seg Photoshop for å ha total frihet over bildene, og for å få bedre bilder? Er det like greit å starte rett på Photoshop da det kreves for å bli bedre, og få bedre bilder? Vil man uansett komme til det punktet hvor det er et behov for photoshop, og derfor kan man like greit lære seg det fra starten og droppe mellomprogrammene som lightroom, elements o.l? Endret 30. oktober 2010 av Paisley Lenke til kommentar
Inc Skrevet 30. oktober 2010 Del Skrevet 30. oktober 2010 Jeg har gått rundt og fundert på følgende spørsmål i lang tid: Må man som fotograf på et punkt lære seg Photoshop for å ha total frihet over bildene, og for å få bedre bilder? Er det like greit å starte rett på Photoshop da det kreves for å bli bedre, og få bedre bilder? Vil man uansett komme til det punktet hvor det er et behov for photoshop, og derfor kan man like greit lære seg det fra starten og droppe mellomprogrammene som lightroom, elements o.l? Nei Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå