eriklovold Skrevet 29. oktober 2010 Del Skrevet 29. oktober 2010 (endret) Jeg har Ranger RX. Valgte den primært fordi den er langt kraftigere og pga. bedre byggekvalitet. Vekt er ikke et stort problem for meg da jeg har bil og assistent med meg mesteparten av tiden. Uten å ha prøvd Quadraen, har jeg inntrykk fra diverse tester og erfaringer at den er endel dårligere bygd enn Rangeren. PS. Fordelen med A-hodet er kortere brennetid som gjør at den fryser bevegelser bedre enn S-hodet. Endret 29. oktober 2010 av olelovold Lenke til kommentar
Riot™ Skrevet 29. oktober 2010 Del Skrevet 29. oktober 2010 (endret) Jeg har Ranger RX. Valgte den primært fordi den er langt kraftigere og pga. bedre byggekvalitet. Vekt er ikke et stort problem for meg da jeg har bil og assistent med meg mesteparten av tiden. Uten å ha prøvd Quadraen, har jeg inntrykk fra diverse tester og erfaringer at den er endel dårligere bygd enn Rangeren. PS. Fordelen med A-hodet er kortere brennetid som gjør at den fryser bevegelser bedre enn S-hodet. Med tanke på pris så skulle det forundre meg om den ikke var langt kraftigere og bedre byggekvalitet. 1100w vs 400w. Skulle likt meg Profoto sitt men de er så himla dyre... Grr. D-Lite 4 kittet mitt blir dedikert til bakgrunnsbelysning i studio I guess. EDIT ADD: Har du en softbox å anbefale til strobe #2 i ProKittet? Får jo to strober og ser ingen vits med to stk. octaboxer. Er avlang softbox å anbefale kontra beautydish ute? Må uansett ha begge, men får vel knaske bare én av de til å begynne med. Endret 29. oktober 2010 av Riot™ Lenke til kommentar
eriklovold Skrevet 29. oktober 2010 Del Skrevet 29. oktober 2010 (endret) Forøvrig verdt å merke seg at Elinchrom viste frem nye (stygge) blitshoder til Ranger på Photokina i år, noe som kan tyde på at det kommer et nytt aggregat også om ikke så alt for lenge. De nye hodene er "zoomable" slik Profotos hoder er. Ryktene sier at det kommer første halvår 2011. Edit: Ute er det greit med ting som ikke tar lang tid å sette opp, så ville valgt BD. Endret 29. oktober 2010 av olelovold Lenke til kommentar
Riot™ Skrevet 29. oktober 2010 Del Skrevet 29. oktober 2010 Glad jeg ikke kjøper på utseende... Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 29. oktober 2010 Del Skrevet 29. oktober 2010 Jeg skal over til nikon igjen just because i can Lenke til kommentar
Riot™ Skrevet 29. oktober 2010 Del Skrevet 29. oktober 2010 Jeg skal over til nikon igjen just because i can Canon owners You appreciate the benefits of owning a camera system that leads in cutting-edge digital imaging technology and that offers a wealth of body, lens, and accessory options for every level of photographer, from lowly consumer to top professional. You will switch to Nikon. Nikon owners You appreciate the benefits of owning a camera system that leads in cutting-edge digital imaging technology and that offers a wealth of body, lens, and accessory options for every level of photographer, from lowly consumer to top professional. You will switch to Canon. Sony owners You believe that Sony’s innovations in consumer electronics and video technology, its leadership in digital imaging chip production, its in-body image stabilization, and its use of Zeiss optics results in a unique design synergy and products of exceptional value—because that’s what it says in the product literature. You also believe in astrology, UFOs and the Easter Bunny. Pentax owners You’re the sort of person who would buy a $1500 DSLR body so your stash of thread-mount, K-mount and M-mount lenses from decades ago (collectively worth $75.00 at a flea market or yard sale) won’t go to waste; either that, or you’ve never heard of a Spotmatic, Pentax LX or Takumar, you just think you look cool sporting a day-glo red camera that takes real pictures. You think people are laughing with you, not at you. Olympus owners You’re the sort of person who buys North Korean beer, Peruvian underwear, and French cars, not because you actually like them but because no one else does. When people question your choice of camera system you respond that Olympus images have a certain “soul” and that photographs are what matter, not the camera. You have no friends. Leica owners You know that no other camera other than a Hasselblad gains as much instant respect among the cognoscenti as a Leica. Although this relieves the pressure of demonstrating actual photographic prowess, it increases the need to be familiar with the subtle differences in visual signature between an Elmar, Elmarit, Summitar, Summicron, and Summilux. You are either stinking rich, living in your mother’s basement, or one lens purchase away from a divorce. Panasonic, Fuji, and Samsung owners should be relieved rather than offended that they were not included. Comments are welcome as long as they are civil. Extra points will be given for self-deprecation. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 29. oktober 2010 Del Skrevet 29. oktober 2010 Jeg skal over til nikon igjen Når du senere uunngåelig bytter tilbake til Canon igjen, så kan du kjøpe min 135L, såfremt jeg ikke har solgt den i mellomtiden.. Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 29. oktober 2010 Del Skrevet 29. oktober 2010 Canon owners You appreciate the benefits of owning a camera system that leads in cutting-edge digital imaging technology and that offers a wealth of body, lens, and accessory options for every level of photographer, from lowly consumer to top professional. You will switch to Nikon. Nikon owners You appreciate the benefits of owning a camera system that leads in cutting-edge digital imaging technology and that offers a wealth of body, lens, and accessory options for every level of photographer, from lowly consumer to top professional. You will switch to Canon. True dat. Lenke til kommentar
Riot™ Skrevet 29. oktober 2010 Del Skrevet 29. oktober 2010 (endret) Jeg gikk fra Nikon D90 til Canon 5D MK II. Ingen interesse for nikon lenger da jeg skyter 90% under strober og har heller mer bruk for økt megapiksler OG iso enn iso. Hasselblad er drømmen, dog. Endret 29. oktober 2010 av Riot™ Lenke til kommentar
Inc Skrevet 29. oktober 2010 Del Skrevet 29. oktober 2010 Hvilken adapter? Kan du lenke? Adapter. Tenkte jeg skulle selge Canon 16-35 2.8L II, 50 1.2L, 85 1.2L II og 70-200 2.8 May I ask, why? 16-35 for 8k 50 for 8k 85 for 14k 70-200 for 8k Takker, frøken. Nå er bare dilemmaet: 400w vs 1200w. 14k for pakke med to lys, 21k for pakke med 1 lys... http://fotovideo.no/Avdelinger/Produkter/Studioutstyr/Blitzanlegg/Elinchrom/Elinchrom-Ranger-RX-AS-Speed-Set---A-Huv-EL-10287-117023.aspx Saftig tanke. Hos fotovideo er dyrt. nøff sædd Jeg gikk fra Nikon D90 til Canon 5D MK II. Ingen interesse for nikon lenger da jeg skyter 90% under strober og har heller mer bruk for økt megapiksler OG iso enn iso. Hasselblad er drømmen, dog. A900/850 hadde jo vært bedre Lenke til kommentar
Riot™ Skrevet 29. oktober 2010 Del Skrevet 29. oktober 2010 Hvilken adapter? Kan du lenke? Adapter. Tenkte jeg skulle selge Canon 16-35 2.8L II, 50 1.2L, 85 1.2L II og 70-200 2.8 May I ask, why? 16-35 for 8k 50 for 8k 85 for 14k 70-200 for 8k Takker, frøken. Nå er bare dilemmaet: 400w vs 1200w. 14k for pakke med to lys, 21k for pakke med 1 lys... http://fotovideo.no/...287-117023.aspx Saftig tanke. Hos fotovideo er dyrt. nøff sædd Jeg gikk fra Nikon D90 til Canon 5D MK II. Ingen interesse for nikon lenger da jeg skyter 90% under strober og har heller mer bruk for økt megapiksler OG iso enn iso. Hasselblad er drømmen, dog. A900/850 hadde jo vært bedre Hvor har de det billigere, da? Vet ikke om andre som forhandler Elinchrom i norden. Ang det med A900/850: Canon owners You appreciate the benefits of owning a camera system that leads in cutting-edge digital imaging technology and that offers a wealth of body, lens, and accessory options for every level of photographer, from lowly consumer to top professional. You will switch to Nikon. Nikon owners You appreciate the benefits of owning a camera system that leads in cutting-edge digital imaging technology and that offers a wealth of body, lens, and accessory options for every level of photographer, from lowly consumer to top professional. You will switch to Canon. Sony owners You believe that Sony's innovations in consumer electronics and video technology, its leadership in digital imaging chip production, its in-body image stabilization, and its use of Zeiss optics results in a unique design synergy and products of exceptional value—because that's what it says in the product literature. You also believe in astrology, UFOs and the Easter Bunny. Pentax owners You're the sort of person who would buy a $1500 DSLR body so your stash of thread-mount, K-mount and M-mount lenses from decades ago (collectively worth $75.00 at a flea market or yard sale) won't go to waste; either that, or you've never heard of a Spotmatic, Pentax LX or Takumar, you just think you look cool sporting a day-glo red camera that takes real pictures. You think people are laughing with you, not at you. Olympus owners You're the sort of person who buys North Korean beer, Peruvian underwear, and French cars, not because you actually like them but because no one else does. When people question your choice of camera system you respond that Olympus images have a certain "soul" and that photographs are what matter, not the camera. You have no friends. Leica owners You know that no other camera other than a Hasselblad gains as much instant respect among the cognoscenti as a Leica. Although this relieves the pressure of demonstrating actual photographic prowess, it increases the need to be familiar with the subtle differences in visual signature between an Elmar, Elmarit, Summitar, Summicron, and Summilux. You are either stinking rich, living in your mother's basement, or one lens purchase away from a divorce. Panasonic, Fuji, and Samsung owners should be relieved rather than offended that they were not included. Comments are welcome as long as they are civil. Extra points will be given for self-deprecation. Lenke til kommentar
ventle Skrevet 29. oktober 2010 Del Skrevet 29. oktober 2010 Er det den store quote-kvelden i kveld? Lenke til kommentar
Inc Skrevet 29. oktober 2010 Del Skrevet 29. oktober 2010 Hvilken adapter? Kan du lenke? Adapter. Tenkte jeg skulle selge Canon 16-35 2.8L II, 50 1.2L, 85 1.2L II og 70-200 2.8 May I ask, why? 16-35 for 8k 50 for 8k 85 for 14k 70-200 for 8k Takker, frøken. Nå er bare dilemmaet: 400w vs 1200w. 14k for pakke med to lys, 21k for pakke med 1 lys... http://fotovideo.no/...287-117023.aspx Saftig tanke. Hos fotovideo er dyrt. nøff sædd Jeg gikk fra Nikon D90 til Canon 5D MK II. Ingen interesse for nikon lenger da jeg skyter 90% under strober og har heller mer bruk for økt megapiksler OG iso enn iso. Hasselblad er drømmen, dog. A900/850 hadde jo vært bedre Hvor har de det billigere, da? Vet ikke om andre som forhandler Elinchrom i norden. Ang det med A900/850: Canon owners You appreciate the benefits of owning a camera system that leads in cutting-edge digital imaging technology and that offers a wealth of body, lens, and accessory options for every level of photographer, from lowly consumer to top professional. You will switch to Nikon. Nikon owners You appreciate the benefits of owning a camera system that leads in cutting-edge digital imaging technology and that offers a wealth of body, lens, and accessory options for every level of photographer, from lowly consumer to top professional. You will switch to Canon. Sony owners You believe that Sony's innovations in consumer electronics and video technology, its leadership in digital imaging chip production, its in-body image stabilization, and its use of Zeiss optics results in a unique design synergy and products of exceptional value—because that's what it says in the product literature. You also believe in astrology, UFOs and the Easter Bunny. Pentax owners You're the sort of person who would buy a $1500 DSLR body so your stash of thread-mount, K-mount and M-mount lenses from decades ago (collectively worth $75.00 at a flea market or yard sale) won't go to waste; either that, or you've never heard of a Spotmatic, Pentax LX or Takumar, you just think you look cool sporting a day-glo red camera that takes real pictures. You think people are laughing with you, not at you. Olympus owners You're the sort of person who buys North Korean beer, Peruvian underwear, and French cars, not because you actually like them but because no one else does. When people question your choice of camera system you respond that Olympus images have a certain "soul" and that photographs are what matter, not the camera. You have no friends. Leica owners You know that no other camera other than a Hasselblad gains as much instant respect among the cognoscenti as a Leica. Although this relieves the pressure of demonstrating actual photographic prowess, it increases the need to be familiar with the subtle differences in visual signature between an Elmar, Elmarit, Summitar, Summicron, and Summilux. You are either stinking rich, living in your mother's basement, or one lens purchase away from a divorce. Panasonic, Fuji, and Samsung owners should be relieved rather than offended that they were not included. Comments are welcome as long as they are civil. Extra points will be given for self-deprecation. 1. Det er 1 stk batteri med 1 stk regulator med ledning og prarply på stativ som du betaler 21000,- 2. Du skyter deg selv i foten Lenke til kommentar
eriklovold Skrevet 29. oktober 2010 Del Skrevet 29. oktober 2010 (endret) Riot, du får Elinchrom endel rimeligere på Scandinavianphoto. Endret 29. oktober 2010 av olelovold Lenke til kommentar
Anew Skrevet 29. oktober 2010 Del Skrevet 29. oktober 2010 Jeg hørte at Nikkor 50mm 1,8D ikke er værtett! Man må på 50mm 1,4 for å få dette. Noen som kan bekrefte/avkrefte dette? D-utgavene er det definitivt ikke værtettet. G'en har tetning mot fatningen, og sikkert andre steder i den grad det er nødvendig. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 29. oktober 2010 Del Skrevet 29. oktober 2010 Hmm.. jeg finner ikke noen 85mm 1,4/1,8 som er G utgave iallefall. Og jeg trodde at 1,4'en var et profft objektiv, og disse regnet jeg med at gikk an å bruke utendør en regnfull dag..? Lenke til kommentar
Natrich Skrevet 29. oktober 2010 Del Skrevet 29. oktober 2010 (endret) Hmm.. jeg finner ikke noen 85mm 1,4/1,8 som er G utgave iallefall. Og jeg trodde at 1,4'en var et profft objektiv, og disse regnet jeg med at gikk an å bruke utendør en regnfull dag..? http://nikon.no/no_NO/product/nikkor-lenses/auto-focus-lenses/fx/fixed-focus/af-s-nikkor-85mm-f-1-4g Til den nette sum av 12499 hos JapanPhoto Endret 29. oktober 2010 av Natrich Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 29. oktober 2010 Del Skrevet 29. oktober 2010 Se der ja! Øya er det føste man blir blind på! Nuvel, betyr dette at man ikke kan bruke et D objekktiv ute i det heletatt når det er ruskevær? Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 29. oktober 2010 Del Skrevet 29. oktober 2010 Selvsagt kan man bruke D-utgavene i ruskevær. De garanterer bare ikke at det går bra. Lenke til kommentar
Riot™ Skrevet 29. oktober 2010 Del Skrevet 29. oktober 2010 Riot, du får Elinchrom endel rimeligere på Scandinavianphoto. Oi, ser man det. Står fortsatt fast på det å velge Ranger RX over Ranger RX Quadra. Er ikke SÅ høy prisforskjell, men om jeg vil ha kit med ekstra batteri og greier så blir det 21k istedenfor 15k for Ranger, mens ProKit Quadra er 14k... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå