Lynx- Skrevet 29. oktober 2010 Del Skrevet 29. oktober 2010 Kan med glede informere om at jeg har nedkommet med en stk Nikon D3. Det forplikter til aktiv deltagelse i månedstrådene Får prøve å holde ut lenger enn èn dag på neste månedstråd ja Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 29. oktober 2010 Del Skrevet 29. oktober 2010 Kjapt spørsmål: Jeg sitter med Vista på lappisen. På den så skulle jeg gjerne gjort det slik at den prøver å koble til med en statisk IP jeg har definert, men faller tilbake til DHCP om IP-en ikke er gyldig på det nettverket. Situasjonen er slik at jeg gjerne vil ha statisk IP på hjemmenettverket. Her har jeg tenkt å kjøre 10.0.0.10/24. Men selvsagt så vil jeg jo også kunne koble til andre nettverk automagisk. Har funnet ut hvordan jeg får Vista til å sette statisk IP om DHCP ikke er tilgjengelig, men det er ikke det som er problemet her. Jeg vil jo at DHCP skal fungere i ruteren for andre. Eventuelt så kan jeg også ta imot råd om hvordan jeg får Inteno 5668-ruteren til å sette samme addresse på laptopen ut ifra MAC-addressen. Lenke til kommentar
phax Skrevet 29. oktober 2010 Del Skrevet 29. oktober 2010 Ok, det aller første du må gjøre er å innstallere Windows 7. Gi beskjed når du har fikset det så kan vi hjelpe deg videre. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 29. oktober 2010 Del Skrevet 29. oktober 2010 Vurderer det nesten. Vista føles som et enormt virus. Men det er nå en lovlig lisens så jeg tenkte jeg skulle klare meg med det. Lenke til kommentar
Upsaker Skrevet 29. oktober 2010 Del Skrevet 29. oktober 2010 Jurgis: Tenkt å bytte merke, eller er det bare snakk om nedrusting? Har forøvrig en kompis som muligens er interessert i 16-35mmen, han sa han skulle DMe deg på Twitter om den. Litt nedrustning, men skal kjøpe de nye i firmaet for å utgiftsføre noen penger Lenke til kommentar
Upsaker Skrevet 29. oktober 2010 Del Skrevet 29. oktober 2010 Hvilken adapter? Kan du lenke? Adapter. Tenkte jeg skulle selge Canon 16-35 2.8L II, 50 1.2L, 85 1.2L II og 70-200 2.8 May I ask, why? 16-35 for 8k 50 for 8k 85 for 14k 70-200 for 8k Takk, svar er over Lenke til kommentar
Anew Skrevet 29. oktober 2010 Del Skrevet 29. oktober 2010 Kan med glede informere om at jeg har nedkommet med en stk Nikon D3. Gratulerer! Alt vel med mor og barn? Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 29. oktober 2010 Del Skrevet 29. oktober 2010 Kjapt spørsmål: Jeg sitter med Vista på lappisen. På den så skulle jeg gjerne gjort det slik at den prøver å koble til med en statisk IP jeg har definert, men faller tilbake til DHCP om IP-en ikke er gyldig på det nettverket. Situasjonen er slik at jeg gjerne vil ha statisk IP på hjemmenettverket. Her har jeg tenkt å kjøre 10.0.0.10/24. Men selvsagt så vil jeg jo også kunne koble til andre nettverk automagisk. Har funnet ut hvordan jeg får Vista til å sette statisk IP om DHCP ikke er tilgjengelig, men det er ikke det som er problemet her. Jeg vil jo at DHCP skal fungere i ruteren for andre. Eventuelt så kan jeg også ta imot råd om hvordan jeg får Inteno 5668-ruteren til å sette samme addresse på laptopen ut ifra MAC-addressen. Beste og enkleste løsninga er nok static IP utifra MAC-adresse ja. Men aner ikke om din router har den muligheten. Lenke til kommentar
Lynx- Skrevet 29. oktober 2010 Del Skrevet 29. oktober 2010 Kan med glede informere om at jeg har nedkommet med en stk Nikon D3. Gratulerer! Alt vel med mor og barn? Alldeles strålende! Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 29. oktober 2010 Del Skrevet 29. oktober 2010 Kan med glede informere om at jeg har nedkommet med en stk Nikon D3. Pics, or it didn't happen! 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 29. oktober 2010 Del Skrevet 29. oktober 2010 Jeg hørte at Nikkor 50mm 1,8D ikke er værtett! Man må på 50mm 1,4 for å få dette. Noen som kan bekrefte/avkrefte dette? Lenke til kommentar
gorpium Skrevet 29. oktober 2010 Del Skrevet 29. oktober 2010 Jeg hørte at Nikkor 50mm 1,8D ikke er værtett! Man må på 50mm 1,4 for å få dette. Noen som kan bekrefte/avkrefte dette? Den er nok for gammel og billig til å være det ja. Uten at jeg er ekspert på gammel Nikkor. Lenke til kommentar
Riot™ Skrevet 29. oktober 2010 Del Skrevet 29. oktober 2010 Hvilken adapter? Kan du lenke? Adapter. Tenkte jeg skulle selge Canon 16-35 2.8L II, 50 1.2L, 85 1.2L II og 70-200 2.8 May I ask, why? 16-35 for 8k 50 for 8k 85 for 14k 70-200 for 8k Takker, frøken. Nå er bare dilemmaet: 400w vs 1200w. 14k for pakke med to lys, 21k for pakke med 1 lys... http://fotovideo.no/Avdelinger/Produkter/Studioutstyr/Blitzanlegg/Elinchrom/Elinchrom-Ranger-RX-AS-Speed-Set---A-Huv-EL-10287-117023.aspx Saftig tanke. Lenke til kommentar
gorpium Skrevet 29. oktober 2010 Del Skrevet 29. oktober 2010 Quadra er lettere å ta på ryggen i en romslig sekk, men Ranger gir deg ganske mye lys og er vel værtett (eller hva Ole?). Lenke til kommentar
Riot™ Skrevet 29. oktober 2010 Del Skrevet 29. oktober 2010 Vel, vet ikke om jeg trenger så mye kraft. Du har vel Profoto 500 Air? Får lese litt videre når jeg kommer meg ut fra doen her. Lenke til kommentar
eriklovold Skrevet 29. oktober 2010 Del Skrevet 29. oktober 2010 Hvorfor ikke kjøpe brukt, Riot? Det dukker opp Rangere på foto.no med jevne mellomrom. Her f.eks, Speed AS til 10k. Lenke til kommentar
Riot™ Skrevet 29. oktober 2010 Del Skrevet 29. oktober 2010 Oi, stilig! Det skal sjekkes, du! Uheldigvis har jeg ikke tenkt å kjøpe dette før uti desember/tidlig januar pga forsvaret. Meget så takk for lenke og tips, dog. Har du Ranger RX eller Quadra? Ser du har en stor rotalux på det gedigne, dyre stativet ditt, men ikke lyset. Lenke til kommentar
cruelphotography Skrevet 29. oktober 2010 Del Skrevet 29. oktober 2010 Quadraen er vel ca like solid bygd som en ranger? Tror ikke det er noe nevnverdig forskjell der ? Mine har ihvertfall overlevd mye rart så langt. De har jo gummi greier som tetter igjen kantene osv. Føles veldig solid, og det har overlevd å være hos meg i ett års tid og jeg er ikke spesielt forsiktig med de. Lenke til kommentar
Natrich Skrevet 29. oktober 2010 Del Skrevet 29. oktober 2010 Haha, typisk. Når jeg først får oppdrag så er det video-oppdrag Lenke til kommentar
Riot™ Skrevet 29. oktober 2010 Del Skrevet 29. oktober 2010 (endret) Quadraen er vel ca like solid bygd som en ranger? Tror ikke det er noe nevnverdig forskjell der ? Mine har ihvertfall overlevd mye rart så langt. De har jo gummi greier som tetter igjen kantene osv. Føles veldig solid, og det har overlevd å være hos meg i ett års tid og jeg er ikke spesielt forsiktig med de. Vel, den veier jo mindre så festene må jo være enda mer solide for å takle vekt, eller? Jeg tenker 100cm Deep Octa. Hva har du? EDIT ADD: Fikk svar på POTn at det skal gå fint. Og jeg som holdt på å lese 148 sider for å finne det da alle har spurt men ingen svart. Haha, typisk. Når jeg først får oppdrag så er det video-oppdrag Uuu, fortell! Video er spennende, men de eneste jeg kjenner som er videointeressert holder seg for seg selv og andre. Endret 29. oktober 2010 av Riot™ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå