Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Wow! Godt å se at det er mulig å støtte opp om konkurrerende merker også ;):thumbup:

 

Jeg er på ingen måte en stor nikon fanboy. Kunne gjerne ha byttet ut alt nikon utstyret jeg har mot tilsvarende fra pentax, canon, olympus eller sony. (Tilsvarende eller litt bedre da, K10D/K20D, 30D/40D, E-3, A700)

Hvis man begynner med 2 tomme hender (= 0 utstyr fra før) og har valget mellom 40D og D80 og går for D80 så er man dum og fanboy :)

 

Edit:

Folk må lære seg å gi opp sånne idioter på fremmedfora. Gode sitater, snodig. Morsom lesing. Men en smule irriterende.

 

En smule?!

TAKK for at du er nøytral og anti-fanboyisert. Takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dagens tekst

av

Pastor Ånnas

 

 

Våre tanker i dag går til vesle Marius som nå lever i eksil. I alt for ung alder ble han hevet til svimlende høyder da han fikk et av sine tidlige bilder inn i fotografisk årbok. På grunn av tynn luft i de stratosfæriske fotografiske lag ble hans vurderingsevne redusert til det punkt at han ble tatt fra oss. Han er nå der alle gamle, grinete og mannevonde fotografer drar for å dø, dotten være nådig.

 

Vi setter vår lit til den hellige treenighet, vår herre Super8, han fyren som stenger alle trådene og resten av moderatorene som ved sin ekvivalente innsats (asymptote mot null) må regnes som et individ.

 

Aton velsigne alle våre eksponeringer.

Lenke til kommentar
Dagens tekst

av

Pastor Ånnas

 

 

Våre tanker i dag går til vesle Marius som nå lever i eksil. I alt for ung alder ble han hevet til svimlende høyder da han fikk et av sine tidlige bilder inn i fotografisk årbok. På grunn av tynn luft i de stratosfæriske fotografiske lag ble hans vurderingsevne redusert til det punkt at han ble tatt fra oss. Han er nå der alle gamle, grinete og mannevonde fotografer drar for å dø, dotten være nådig.

 

Vi setter vår lit til den hellige treenighet, vår herre Super8, han fyren som stenger alle trådene og resten av moderatorene som ved sin ekvivalente innsats (asymptote mot null) må regnes som et individ.

 

Aton velsigne alle våre eksponeringer.

Can I get an Amen?! :D

Lenke til kommentar
Vet ikke om vi har kommet for langt av temaet forumtroll o.l., men hvis ikke så har jeg noen koselige quotes fra en D80 vs 40D tråd på flickr:
all I can say is canon cameras have a full frame sensor, if you want a full frame sensor on a Nikon you have to go with a D3 or higher,

 

så fra en annen:

sn0dig, I never look at the number of megapixel!!! Maybe, you...

What do you say me about 11 focus point vs 9, 1,5 focal length multiplier vs 1,6 (bigger sensor), better quality building?

 

Han påstår at den ørlite større bildebrikken i D80 gjør at D80 er ett bedre kamera enn 40D, samt at D80 har bedre byggekvalitet enn 40D......

 

og videre;

sn0dig - Canon 40d doesn't have tropicalized body (!) and faster FPS doesn't make superior quality of shot (a bigger sensor, yes) !!!

 

Han henger fortsatt på at den eldre bildebrikken til D80 gruser 40D siden den er bittelitt større, og at 40D ikke har "tropicalized" body (som jeg forresten ikke vet hva f.. han mener med det; jeg sa bare at 40D hadde bedre byggekvalitet enn D80 siden D80 er plastikk)

 

 

Etter at han ikke ville innrømme at han tok feil gadd jeg ikke poste mer i den diskusjonen.

Morsomt. Minner litt om den pølsa jeg kom over. Jeg henger på et merkeforum for Olympus, og jeg kan med glede erklære at (bortsett fra litt småspøkende tulling om de to store) jeg aldri har opplevd et forum som er mer fritt for fanboys. Det er en ren hygge å poste der.

 

Akam er også et eksempel til etterfølgelse. Vi har hatt fanboys her, men det er få av dem. Og vi har ikke fjotter som tror at marginale forskjeller i sensorstørrelse har mer å bety enn optikk og ergonomi. Det er forum som er langt langt værre, og jeg syns vi skal være glade for å ha et Akam som er så fornuftsbetont som det er. :)

 

PS: med "tropicalized" antar jeg at han mener at det er værtettet

Oh the irony.

 

:)

 

[/lite fanboyspark til de to store]

 

:tease:

Lenke til kommentar

Bah, har vært lite aktivitet på meg i det siste. Nå som det endelig er sommerferie så er det sommerjobb, fra 7 til 3, og etterpå et det å være med venner. Blir lite til overs for fotografering.

 

Skal prøve å dra meg tid til litt fotografering. Noen som har tips til hva jeg kan ta bilder av? Ikke macro, for det har jeg ikke.

 

Ellers ser jeg at det er mye aktivitet/spamming i chattetråden, sidene blåser jo bare avgårde :cool:

Lenke til kommentar
Bah, har vært lite aktivitet på meg i det siste. Nå som det endelig er sommerferie så er det sommerjobb, fra 7 til 3, og etterpå et det å være med venner. Blir lite til overs for fotografering.

 

Skal prøve å dra meg tid til litt fotografering. Noen som har tips til hva jeg kan ta bilder av? Ikke macro, for det har jeg ikke.

Du kan gjøre som jeg gjorde på lørdag; ta med kamera, gå deg en tur, og ta bilder av det du ser. Ta med bare et objetkiv.

 

Ellers ser jeg at det er mye aktivitet/spamming i chattetråden, sidene blåser jo bare avgårde :cool:

Er som en vakker rose. Trenger litt dritt for å gro. Men dette er kanskje mer som brennesle ;)

 

Tom

Lenke til kommentar

Cognac? Et eksportbrennevin som brennes av sure franskmenn av en særdeles flat vin, og som har sin opprinnelse i hollandske kjøpmenns trang til å effektivisere transport av nevnte dårlig vin?

 

Cognac?!

 

Da er det bedre med whisky, brent av, basicly øl, av supersure skotter, som i alle tilfeller stjal kunsten fra irene.

Lenke til kommentar
Jeg har ikke fått lest gjennom siste uka av postinger helt enda, men jeg fant denne skremmende lesningen, som jeg tenkte kunne være interessant for de som tenker seg til Storbrittania en tur, for å fotografere...

DDet som er virkelig interessant, er jo at det er ikke funnet fotografier (hverken analoge eller digitale) i de razziane som er gjort etter de 3 store terrorist-angrepene (WTC, Madrid og London) ... (Kilde)

 

Her er det bare panikk-reaksjoner fordi myndighetene må se ut som om de gjør noe.

 

Tom

Lenke til kommentar

I tilfelle jeg blir bedt levere inn minnekort krever jeg heller å bli med inn og snakke med jurist. Og om det forsvinner noen bilder fra minnekortene mine, vel, det fulgte en liten CD med Sandisk-kortene mine... :) Og det har fungert til nå.

 

En annen metode er å alltid switche til xD-kort når de uniformerte fotokritikerne kommer labbende for å stoppe internasjonal terrorisme. To minnekort i kamera, og plutselig har jeg ikke viktige bilder på kamera, bare bilder av Helgelandsbrua og morra mi på St. Hans. I alle fall så noen kan se, uten å være interesserte i foto. Fnis.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...