Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!

Anbefalte innlegg

Eirik Grønningsæters, prisvinner av Wildlife Photographer knipset et bildet av en bjørn, ble litt skuffet når det står "ved hjelp av en fjernutløser".

Synspunkt?

Er da ikke uvanlig at naturfoto blir tatt med fjernutløser. Ta feks det kattedyret som fikk prisen for et år eller to tilbake. Fotografen var ikke tilstede en gang. Kamera utløste seg selv via en sensor.

Dog igjen forstår jeg deg. Bilde mister litt av den autentiske biten når fotografen ikke så gjennom søkeren.

Men for all del. Jeg hadde ikke tenkt to ganger på å bruke fjernutløser i denne sammenhenten. :p

Bildet er for øvrig interessant.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eirik Grønningsæters, prisvinner av Wildlife Photographer knipset et bildet av en bjørn, ble litt skuffet når det står "ved hjelp av en fjernutløser".

Synspunkt?

Kunne likt å sett deg holde handa på kameraet hele tiden mens dette pågikk :)

Behind the scenes

"Skuffet" er ikke et ord jeg ville brukt..

Hvis man forventer å se en person som tar et bildet av en bjørn på kloss hold for så å lese at det var med fjernutløser, da forsvinner litt av luften ut av ballongen.

Hadde dette vært en forskningsstasjon med "bjørnesikkring" . Ville jeg nok turd å stikke hånda ut med kamera i noen nanosekunder å knipset... :p Men dette handler ikke om meg.

Endret av Inc
Lenke til kommentar

Først kommer tre år med blitskrig, så kommer Filmrullpolitiet. Tre selvutløsere skal smelle; en hos Canon, en hos Nikon og en hos Sony. Det blir overeksponering og flaggskipet D3x sliter seg løs fra blenderåpning. Canon blåser i det Graderte gråfilteret. F-stopp ulven kommer med ene blenderen åpen og med den andre ved f22 , og sluker Nikon hel. 4/3 (Minoltas sønn) hevner seg senere på F-stopp. Brennvidden kjemper med Sony. Sony seirer, men orker bare å ta ni eksponeringer før han segner om. Jallakameraen og Sigmaoptikken samles for å slåss om G-optikken. Bare noen få overlever utbrenningen. Og alt annet kromatisk faller, men det skal være starten på en ny dSLR. Speilrefleksen overlever, og de starter en ny og bedre eksponering

Lenke til kommentar

Skal bli interessant å se hvordan fremtiden for Alpha og NEX blir seende ut hvis dette blir en realitet :innocent:

Da selger jeg alt jeg har med Sony merkelapp.

Først kommer tre år med blitskrig, så kommer Filmrullpolitiet. Tre selvutløsere skal smelle; en hos Canon, en hos Nikon og en hos Sony. Det blir overeksponering og flaggskipet D3x sliter seg løs fra blenderåpning. Canon blåser i det Graderte gråfilteret. F-stopp ulven kommer med ene blenderen åpen og med den andre ved f22 , og sluker Nikon hel. 4/3 (Minoltas sønn) hevner seg senere på F-stopp. Brennvidden kjemper med Sony. Sony seirer, men orker bare å ta ni eksponeringer før han segner om. Jallakameraen og Sigmaoptikken samles for å slåss om G-optikken. Bare noen få overlever utbrenningen. Og alt annet kromatisk faller, men det skal være starten på en ny dSLR. Speilrefleksen overlever, og de starter en ny og bedre eksponering

Hva har fastelgen din sagt om for høyt sukker+koffein inntak før lunsj ;) Forresten så tar du feil. Det er speilløst som reiser seg opp av asken og kan kalle seg vinner :p

Litt synd om det skulle skje, Sony Vaio er jo ca. de eneste datamaskinene uten OS X som er robuste OG pene. :p

Det vil jo bli et tap. Eller så blir det kanskje mulig å kjøpe Vaio med OS X?

Lenke til kommentar

Lurer på om det er giftige gassar på soverommet mitt, har hatt ein del sære drømmar i det siste.

Jeg også. Men jeg har en forklaring. Abstinenser. <3

Møkkalege som ikke fortalte meg at man blir sinnsykt avhengig av Paroxetine. Trappet ned treigere enn det som sto at man skulle i felleskatalogen, men nøyaktig 72 timer etter siste dose blir det karusell, nummenhet, kvalme, null konsentrasjon og annet gøy. Gjør dere selv en tjeneste. Ikke hør på leger. De veit ikke hva de snakker om for fem flate øre.

Ja, jeg veit jeg er random. Bare måtte rante litt.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...