Jann - Ove Skrevet 25. oktober 2010 Del Skrevet 25. oktober 2010 (endret) http://www.alanabram...-review-part-1/ http://www.fredmiranda.com/forum/topic/948986 Nå er det kun et spørsmål om tid. Det der blir mitt neste objektiv. Endret 25. oktober 2010 av Jann - Ove Lenke til kommentar
Breni Skrevet 25. oktober 2010 Del Skrevet 25. oktober 2010 svæært fristende! fantastisk bokeh Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 25. oktober 2010 Del Skrevet 25. oktober 2010 (endret) Litt merkelig kombi lefdal har spleiset 60D med,17-85 IS Og putter du 75 kroner til i potten får du 18-135 IS "gratis" hos fotovideo i forhold til JP Endret 25. oktober 2010 av Nautica Lenke til kommentar
Inc Skrevet 25. oktober 2010 Del Skrevet 25. oktober 2010 Yahoo er noe !"#¤%&/(dritt. Er logget inn men får bare " Beklager, du har ikke tilgang til denne siden" når jeg skal inn på profilen... WTF?? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 25. oktober 2010 Del Skrevet 25. oktober 2010 Litt merkelig kombi lefdal har spleiset 60D med,17-85 IS De har vel en pall med 17-85mm som de prøver å bli kvitt ... Og putter du 75 kroner til i potten får du 18-135 IS "gratis" hos fotovideo i forhold til JP Velger 18-135mm fremfor 17-85mm. Men 15-85mm er nok objektivet som det kameraet bør parres med. Lenke til kommentar
cruelphotography Skrevet 25. oktober 2010 Del Skrevet 25. oktober 2010 (endret) Noen som gjenbruker et bilde fra oktoberfesten min som jeg også la ut på Flickr, se her. På generelt grunnlag skriver hun at det går an å ta kontakt for å bli kredittert, men greit for meg, mulig jeg er dum. Uansett, noen som forstår hva slags blogg det er? Tilsynelatende masse reblogging? Er det egentlig spam? Eller noe annet mystisk/skummelt? Hun har jo misforstått det 100% da. Det er hun som må kontake deg for å få lov til å bruke bilde. Send sint post og be henne fjerne bildet. Selv om det ikke er nøye for deg Gudene vet hva det er for en tulleside. 1) Seriøst? Poster du bilder på internett og ikke tåler at noen tumbler de, så burde du definitivt ikke være på internett i hele tatt. Du burde i hvertfall ikke poste bilder så de blir tilgjengelig for folk på flickr. (Mao mener det er teit å overreagere.) 2) Det er Tumblr. En av de mest brukte sidene for blogging som hovedsaklig fokuserer på å dele korte innlegg eller bare bilder / video. Det har også en bookmark / plugin greie som lar deg poste bilder fra andre sider med ett tastetrykk og (som dere ser) så har det en enkel funksjon for å reblogge noe noen annen allerede har blogget. 3) http://perfumebottle.tumblr.com/post/1386374188 er personen som orginalt tumblet det. Endret 25. oktober 2010 av cruelphotography 1 Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 25. oktober 2010 Del Skrevet 25. oktober 2010 Velger 18-135mm fremfor 17-85mm. Men 15-85mm er nok objektivet som det kameraet bør parres med. 15-85 fungerer perfekt til 7D,så burde ikke yte noen dårligere på 60D. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 25. oktober 2010 Del Skrevet 25. oktober 2010 1) Seriøst? Poster du bilder på internett og ikke tåler at noen tumbler de, så burde du definitivt ikke være på internett i hele tatt. Du burde i hvertfall ikke poste bilder så de blir tilgjengelig for folk på flickr. (Mao mener det er teit å overreagere.) Seriøst? Den missilen der var ikke noe mer seriøst ihvertfall ... 2) Det er Tumblr. En av de mest brukte sidene for blogging som hovedsaklig fokuserer på å dele korte innlegg eller bare bilder / video. Det har også en bookmark / plugin greie som lar deg poste bilder fra andre sider med ett tastetrykk og (som dere ser) så har det en enkel funksjon for å reblogge noe noen annen allerede har blogget. 3) http://perfumebottle.tumblr.com/post/1386374188 er personen som orginalt tumblet det. Må faktisk innrømme at jeg ikke har hørt om Tumblr før. UNdersøkte litt nå, og jeg må ærlig innrømme at hva vitsen er - det går meg hus forbi ... 1 Lenke til kommentar
cruelphotography Skrevet 25. oktober 2010 Del Skrevet 25. oktober 2010 Grunnen til at jeg er litt ekstra irritert på slike ting er fordi vi har hatt så mange saker her på akam der det - alltid - uten - untak - blir laget ekstra mye styr over lignende ting. Som om det på noen måte er overaskende at folk låner bilder som ligger fritt på flickr og blogger de etc. Det er helt 100% ufarlig i de fleste tilfeller, og ofte pga link tilbake så er det fin eksponering også (og hvorfor har du bilder på flickr om du ikke vil at de skal bli sett?). Vitsen med Tumblr er å inspirere og dele ting du finner interessant. 2 Lenke til kommentar
ET! Skrevet 25. oktober 2010 Del Skrevet 25. oktober 2010 Tror det er en Zenitar 16mm 2.8 Fisheye i pakken fra Ukraina jeg skal hente på postkontoret i morgen. Blir walkaround med fisheye i Oslo da å utsette studielesningen nok en gang ^^ Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 25. oktober 2010 Del Skrevet 25. oktober 2010 http://www.alanabram...-review-part-1/ http://www.fredmiranda.com/forum/topic/948986 Nå er det kun et spørsmål om tid. Det der blir mitt neste objektiv. Veldig dyrt, og Sigma er jo ikke akkurat kjent for gode kvalitetskontroller. Hadde et 50mm f/1.4 som bugget litt på fokusen, og et 24-70 som var helt på jordet. Men, objektivet ser helt klart fantastisk ut - og jeg ville nok kjøpt et selv om jeg hadde hatt råd. Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 25. oktober 2010 Del Skrevet 25. oktober 2010 Dyrt nei? Kommer antageligvis på under ti lapper, og for 85/1.4 er ikke det dyrt. Ser man på hvor mange bilder man kan få til som man ellers ikke hadde hatt kjangs på, så er ikke grom-fastoptikk dyrt. Få kjøp har gitt meg så mye resultat for pengene som 30/1.4. Enkelte ting lønner det seg å legge litt ekstra i. Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 25. oktober 2010 Del Skrevet 25. oktober 2010 (endret) Glem det. Er jo ikke dyrt at all. My bad. 900 dollar for det der er jo røverkjøp. Endret 25. oktober 2010 av Wikipedersen Lenke til kommentar
bareanton Skrevet 26. oktober 2010 Del Skrevet 26. oktober 2010 (endret) Det jobbes med ytelsesproblemene i kulissene. Og det forundrer meg ikke at det blir bedre om ikke altfor lenge. Men.. ikke skyt meg om alt blir som det vante til nå da.. Det er enda godt - man blør jo medlemmer til øst og vest når forumsoftwaren suger rumpe og serverene er mye nede. Jeg er glad det ikke er jeg som har driftansvar for så ustabil software og antageligvis underdemisjonert hardware. De siste ukene har jeg synes det har vært ekstra ille. Hvis det ikke var for oktoberfesten hadde jeg sikkert ikke vært her noe særlig. Endret 26. oktober 2010 av bareanton Lenke til kommentar
gorpium Skrevet 26. oktober 2010 Del Skrevet 26. oktober 2010 Grunnen til at jeg er litt ekstra irritert på slike ting er fordi vi har hatt så mange saker her på akam der det - alltid - uten - untak - blir laget ekstra mye styr over lignende ting. Som om det på noen måte er overaskende at folk låner bilder som ligger fritt på flickr og blogger de etc. Det er helt 100% ufarlig i de fleste tilfeller, og ofte pga link tilbake så er det fin eksponering også (og hvorfor har du bilder på flickr om du ikke vil at de skal bli sett?). Vitsen med Tumblr er å inspirere og dele ting du finner interessant. Indeedy. Inne på stats-siden på Flickr kan man vel også se hvilke sider som linker tilbake til bildene dine. Lenke til kommentar
Inc Skrevet 26. oktober 2010 Del Skrevet 26. oktober 2010 Eirik Grønningsæters, prisvinner av Wildlife Photographer knipset et bildet av en bjørn, ble litt skuffet når det står "ved hjelp av en fjernutløser". Synspunkt? Lenke til kommentar
OJ Doe Skrevet 26. oktober 2010 Del Skrevet 26. oktober 2010 Heisann, noen som vet hva en 85 mm f/1.8 kan være verdt? AF-D utgaven, solblender og UV-filter medfølger, strøkent. Lenke til kommentar
ventle Skrevet 26. oktober 2010 Del Skrevet 26. oktober 2010 bruker å ligge mellom 1800 og 2200. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 26. oktober 2010 Del Skrevet 26. oktober 2010 Eirik Grønningsæters, prisvinner av Wildlife Photographer knipset et bildet av en bjørn, ble litt skuffet når det står "ved hjelp av en fjernutløser". Synspunkt? Er det ikke det bildet der bjørnen mer eller mindre tråkker på kamera? I såfall skjønner jeg godt at fotografen brukte fjernutløser. Ellers hadde han vel blitt en eks-fotograf ... Lenke til kommentar
Inc Skrevet 26. oktober 2010 Del Skrevet 26. oktober 2010 Eirik Grønningsæters, prisvinner av Wildlife Photographer knipset et bildet av en bjørn, ble litt skuffet når det står "ved hjelp av en fjernutløser". Synspunkt? Er det ikke det bildet der bjørnen mer eller mindre tråkker på kamera? I såfall skjønner jeg godt at fotografen brukte fjernutløser. Ellers hadde han vel blitt en eks-fotograf ... Jo. Men hadde vært mer stas om han hadde en finger på utløsern( les kameraet). Om han så måtte strekke handa ut gjennom en sprekk fra en bunker f.eks. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå