Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3124

Var ute og luftet kameraet tidligere i dag, skal se hva det ble ut av turen.. så kanskje det kommer noen bilder etterhvert.. :)

 

Dog har jeg bestemt meg, det blir et D700 på denne karen. Eller skal jeg ha litt is i magen, og vente på D800 som kommer rett over ny året? :hmm:

Lenke til kommentar

Endelig ferdig med å koble opp ny oppvaskmaskin. Måtte tilpasse innsiden av et kjøkkenskap en del ift forrige maskin, men det verste var bruktsanvisningen. Det er den blant de verste jeg har vært borti. Bare delvis forståelige tegninger med tall, der bare noen tall var koblet til "inventarliste"-tallene - og ingen forklaringer ellers. Og flere eventuelt-tegninger sammen med resten som man måtte gjøre...

 

Kanskje fullt forståelig for en som driver med dette til daglig, men for vanlige folk, så var bruksanvisningen skikkelig talentløs. En Siemens-maskin, forresten. Og så heldige som vi var, så røyk vaskemaskinen i forrige uke, så julegavene til oss selv (meg og kona til hverandre) ble altså brukt i går allerede.

Lenke til kommentar

Bare delvis forståelige tegninger med tall, der bare noen tall var koblet til "inventarliste"-tallene - og ingen forklaringer ellers.

 

Er det ikke bare og koble til vann,utslag og strøm da :)

 

så julegavene til oss selv (meg og kona til hverandre) ble altså brukt i går allerede.

 

Det positive er at dere får gitt en ekstra julegave til hver av dere :D

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Jeg har en hel haug med bilder som har vært importert og redigert og sortert med Lightroom (v2). Når jeg skal konvertere til Bibble, finnes det en metode for å overføre dilldall som fargekoder, stikkord, stjernerangering, osv fra LR til Bibble?

 

PS: Sånt som dette trenger jeg teskje-forklaringer på

 

EDIT: Og en ting til - når jeg lagrer bilder, putter jeg dem i på harddisker i arbeidsstasjonen, og en offsite-backup, og en disksak som er koblet på nettverket (ruter med USB-opplegg). Hvis jeg gjør den disken tilgjengelig via FTP, kan jeg bruke laptopen til å få tilgang til bildearkivet via Internett. Er det relativt mulig å sørge for at all metadata-informasjon og sånt dilldall blir synkronisert riktig? Er det bare å ha katalogfilene og alt det rælet sammen med bildene sånn at Bibble på laptopen kan finne dem fram?

Endret av C₈H₁₀N₄O₂
Lenke til kommentar

Oktoberfesten gikk fløyten grunna prosjekt med bygging av redskapsbod som tilbygg til garasjen. Full vinter vart det plutseleg også, men på fredag blei plata støypt og i dag støypte eg ein ringmur oppå plata der tilbygget skal stå.

Plata blei støypt når det var ca 4-5 minus, men eg la plast og isolasjon oppå og til slutt presenning over det heile. Då eg tok av delar av isolasjonen i dag for å støype ringmuren så var plata god og varm, ca 40 grader vil eg tippe, pga varmeutviklinga av herdinga og isolasjonen som ligg oppå. Så det går greit å støype om vinteren også, men fotografering er det vore lite av...........

Lenke til kommentar

Bare delvis forståelige tegninger med tall, der bare noen tall var koblet til "inventarliste"-tallene - og ingen forklaringer ellers.

Er det ikke bare og koble til vann,utslag og strøm da :)

 

Nope. Den må jo festes til benkeplate eller sideskap også, for at den skal holde seg på plass. Og det var flere måter å gjøre dette på.

 

så julegavene til oss selv (meg og kona til hverandre) ble altså brukt i går allerede.

Det positive er at dere får gitt en ekstra julegave til hver av dere :D

 

Ekstra? Det var det vi hadde av penger til julegaver til oss selv. Blir ikke noen fler. :ohmy:

Lenke til kommentar

Jeg har en hel haug med bilder som har vært importert og redigert og sortert med Lightroom (v2). Når jeg skal konvertere til Bibble, finnes det en metode for å overføre dilldall som fargekoder, stikkord, stjernerangering, osv fra LR til Bibble?

Hvis noe av den informasjonen lagres i XMP filene, så er det en viss sjanse for at Bibble fanger den opp. Informasjonen som ligger i LR katalgoen er det verre med ...

 

PS: Sånt som dette trenger jeg teskje-forklaringer på

Beklager, orker ikke teskje-detaljer i kveld :sleep:

 

EDIT: Og en ting til - når jeg lagrer bilder, putter jeg dem i på harddisker i arbeidsstasjonen, og en offsite-backup, og en disksak som er koblet på nettverket (ruter med USB-opplegg). Hvis jeg gjør den disken tilgjengelig via FTP, kan jeg bruke laptopen til å få tilgang til bildearkivet via Internett. Er det relativt mulig å sørge for at all metadata-informasjon og sånt dilldall blir synkronisert riktig? Er det bare å ha katalogfilene og alt det rælet sammen med bildene sånn at Bibble på laptopen kan finne dem fram?

Nå er du nok ikke interessert å aksessere nettverksdisken via FTP ;) Det er lite praktisk og veldig tidkrevende.

Lenke til kommentar

Så det går greit å støype om vinteren også.

 

Du burde bruke Hey'di frost eller lingnende i støpen til ringmuren.

 

Ja, eg hadde i litt Hey'di frost, pluss at sand og sement var oppbevart innandørs i 25 grader og eg brukte lunka vatn. Plata som eg støypte ringmuren oppå var fortsatt god og varm og i tillegg dekka eg til med isolasjon igjen etterpå. No skal det få stå slik i ei vekes tid, i påvente av endeleg byggetillatelse. Så smeller eg opp byggverket, slik at snøfræsen får eige hus til vinteren.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...