Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Da jeg oppdaget funksjonen med fokushjelp så ble jeg utrolig glad.

Fortell. Noen spesielle innstillinger du har klådd på ?

 

Tom

Det er veldig enkelt. Jeg bare holder utløseren halvveis nede mens jeg fokuserer, så får jeg et pip og blinking av fokuspunktet når jeg treffer. Og jeg treffer nesten hver gang nå. Bildet av den øglen jeg har i min siste tråd er et eksempel på at det nå er lett å treffe akkurat der jeg ønsker, og følgelig få presis det uttrykket jeg er på jakt etter.

Jeg regnet nesten med at det den funksjonaliteten du hadde brukt. Her selv brukt det litt når jeg har lekt med med macro i manuell modus. Hadde bare ikke tenkt over det.

 

Kommer tilbake til øglen når jeg har fått tid til å studere den litt mer.

 

Tom

Lenke til kommentar
Har dere en anbefalting til et enkelt redigeringsprogram som er OK? Virker som om mange bruker kombinasjonen Lightroom og Photoshop. Finnes det halvgode gratis alternativ til disse?

 

Edit: *Kremt* Skal søke litt først jeg. Beklager.. hehe

Lightroom og Elements er en killerkombo. Fortsatt en del penger, men mye rimeligere.
Lenke til kommentar
Eneste måten å rive en slik en fra sin høye pillar, er å møte all svadea med fakta, og hele tiden arrestere ham. Og det må være en del av dere ... + at det tar lang tid.

 

Tom

Hvis man virkelig vil rive noen ned fra en ufortjent status er kanskje det mest effektive å vise gode bilder. Resultater taler sitt eget språk. Hvis man virkelig vil være infam kan man følge opp med et "hva ville blitt bedre med Canikon utstyr til dette bildet?"

 

Men det forutsetter selvfølgelig at folk er i stand til å bedømme bilder. Typiske gadget freaks, de er som regel håpløst fortapt. De kan en bare la selvdø :)

Lenke til kommentar
Da jeg oppdaget funksjonen med fokushjelp så ble jeg utrolig glad.

Fortell. Noen spesielle innstillinger du har klådd på ?

 

Tom

Det er veldig enkelt. Jeg bare holder utløseren halvveis nede mens jeg fokuserer, så får jeg et pip og blinking av fokuspunktet når jeg treffer. Og jeg treffer nesten hver gang nå. Bildet av den øglen jeg har i min siste tråd er et eksempel på at det nå er lett å treffe akkurat der jeg ønsker, og følgelig få presis det uttrykket jeg er på jakt etter.

 

Den hadde jeg ikke fått med meg enda =)

Funker knall på 450D og :D

Lenke til kommentar

Jeg er klar over det som er nevnt her. Det er det jeg gjør. Og jeg har vært med på å rive vekk slik fanboyisme på forum. Det tar mye tid.

 

Argumentet er at fordi sensoren er så liten, så får man mindre for pengene sine. :roll:

 

Jeg nevnte forøvrig Olympus 7-14 som argument. Han nevnte Sigma 10-20.

 

:lol:

Endret av Simon Aldra
Lenke til kommentar
Jeg er klar over det som er nevnt her. Det er det jeg gjør. Og jeg har vært med på å rive vekk slik fanboyisme på forum. Det tar mye tid.

 

Argumentet er at fordi sensoren er så liten, så får man mindre for pengene sine. :roll:

 

Jeg nevnte forøvrig Olympus 7-14 som argument. Han nevnte Sigma 10-20.

 

:lol:

Da er man bare dum og blind sneversynt. Han kunne ihvertfall brukt Canon's 10-22mm som eksempel. Å-nei, det var Nikon som er greia ...

 

Tom

Lenke til kommentar
Canons 10-22 er vel heller ikke i samme klasse.

 

En god vidvinkelzoom, men still.

Det var ikke det jeg mente heller; men det er det beste Canon har for crop. Canon har en 16-35mm f/2.8L II ogs; men den er beregnet for fullformat. Og jeg er ikke sikker på om den er like god den heller. Hvordan det er med Nikon 14-24mm er jeg dog usikker.

 

Tom

Lenke til kommentar
Hva vil det si at jeg har blitt foto.klubb medlem på photosight?

 

 

I say again...

Fotograf statuser

 

Etter at man er blitt medlem av Photo.Klubben endres statusen automatisk fra "kandidat" til "nybegynner". "Kandidat" kan sende inn totalt 4 bilder. Etter innsendelse av disse sendes en automatisk søknad om medlemskapet inn til Moderatorer og man får "nybegynner" status. (...)

 

Det står under "reglement", det som du huket av at du hadde lest da du meldte deg inn vet du ;)

Lenke til kommentar

Arg! :realmad:

 

Sjekka først ligningen i dag. Skulle opp på japan å kjøpe kamera i god tro om at det snart kom en ekstrabonus på konto, men forrige arb.-giver har klart å kludre opp hele greia. Av en eller annen grunn er ikke noe skatt fra fjoråret registrert (selv om jeg oppgav den :dontgetit: ). Maksimalt irriterende! Blir ikke kamera denne uken i alle fall.. Satser på snarlig løsning! :)

Lenke til kommentar

Vet ikke om vi har kommet for langt av temaet forumtroll o.l., men hvis ikke så har jeg noen koselige quotes fra en D80 vs 40D tråd på flickr:

all I can say is canon cameras have a full frame sensor, if you want a full frame sensor on a Nikon you have to go with a D3 or higher,

 

så fra en annen:

sn0dig, I never look at the number of megapixel!!! Maybe, you...

What do you say me about 11 focus point vs 9, 1,5 focal length multiplier vs 1,6 (bigger sensor), better quality building?

 

Han påstår at den ørlite større bildebrikken i D80 gjør at D80 er ett bedre kamera enn 40D, samt at D80 har bedre byggekvalitet enn 40D......

 

og videre;

sn0dig - Canon 40d doesn't have tropicalized body (!) and faster FPS doesn't make superior quality of shot (a bigger sensor, yes) !!!

 

Han henger fortsatt på at den eldre bildebrikken til D80 gruser 40D siden den er bittelitt større, og at 40D ikke har "tropicalized" body (som jeg forresten ikke vet hva f.. han mener med det; jeg sa bare at 40D hadde bedre byggekvalitet enn D80 siden D80 er plastikk)

 

 

Etter at han ikke ville innrømme at han tok feil gadd jeg ikke poste mer i den diskusjonen.

Lenke til kommentar
Wow! Godt å se at det er mulig å støtte opp om konkurrerende merker også ;):thumbup:

 

Jeg er på ingen måte en stor nikon fanboy. Kunne gjerne ha byttet ut alt nikon utstyret jeg har mot tilsvarende fra pentax, canon, olympus eller sony. (Tilsvarende eller litt bedre da, K10D/K20D, 30D/40D, E-3, A700)

Hvis man begynner med 2 tomme hender (= 0 utstyr fra før) og har valget mellom 40D og D80 og går for D80 så er man dum og fanboy :)

 

Edit:

Folk må lære seg å gi opp sånne idioter på fremmedfora. Gode sitater, snodig. Morsom lesing. Men en smule irriterende.

 

En smule?!

Endret av sn0dig
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...