tomsi42 Skrevet 23. oktober 2010 Del Skrevet 23. oktober 2010 Hmm. Får snart inn 1500 penger for 35/2-en min - bruke de på noe video/foto-relatert eller spytte de inn i sprit/øl-budsjettet? Hvorfor ikke litt av begge deler. Handle inn noe som koster mindre enn 1500, og handle børst for resten? Lenke til kommentar
olegunnaro Skrevet 23. oktober 2010 Del Skrevet 23. oktober 2010 Ikke så veeeldig mye jeg har lyst på som koster mindre enn 1500kr. Kan hende jeg bare setter de på sparekontoen og venter et par måneder med å handle nytt utstyr. Stor fare for at de blir drukket bort isåfall, though. Kan hende jeg bestiller en sånn en eller kjøper noen flere minnekort. Lenke til kommentar
bufodill Skrevet 23. oktober 2010 Del Skrevet 23. oktober 2010 1500 er vel en god middag og en hyggelig aften på byen? Lenke til kommentar
C₈H₁₀N₄O₂ Skrevet 23. oktober 2010 Del Skrevet 23. oktober 2010 (endret) Det er vel ikke tilfeldigvis noen her som har prøvd dette? Det ser ganske fint ut, men det virker som det er i en relativt tidlig fase, og jeg antar at det er en grunn til at det er såpass obskurt som det er. EDIT: Nå har jeg installert det, men det starter ikke. Det var vel omtrent som forventet. Endret 23. oktober 2010 av C₈H₁₀N₄O₂ Lenke til kommentar
NextoN Skrevet 23. oktober 2010 Del Skrevet 23. oktober 2010 Har nettopp fått tak i en canon 5D. Men har ingen linse til den desverre, noen som kan sette opp et godt linseoppsett til meg? Litt usikker på om jeg skal satse på et godt zoom obektiv eller fast obektiv? Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 23. oktober 2010 Del Skrevet 23. oktober 2010 Det er vanskelig å anbefale noe til deg og ditt bruk når du ikke forteller oss hva du liker å fotografere. For min egen del ville jeg definitivt valgt Canon EF 24-105mm f/4L IS USM og 35mm f/1.4L USM. Da har man en godtytende normalzoom som tar for seg det meste, samt en lett vidvinkel som tar for seg fotograferingen når lyset blir for utfordrende for førstnevnte. Lenke til kommentar
NextoN Skrevet 23. oktober 2010 Del Skrevet 23. oktober 2010 Liker vell helst å ta portrett. Men jeg ønser å trø litt varsomt i nå i begynnelsen, siden jeg er ikke noe erfaren med å ta bilder. Har du noen linser du kan anbefale som er litt mer nybegynnerrettet? Lenke til kommentar
Breni Skrevet 23. oktober 2010 Del Skrevet 23. oktober 2010 Det er vel ikke tilfeldigvis noen her som har prøvd dette? Det ser ganske fint ut, men det virker som det er i en relativt tidlig fase, og jeg antar at det er en grunn til at det er såpass obskurt som det er. EDIT: Nå har jeg installert det, men det starter ikke. Det var vel omtrent som forventet. Lastet det ned selv, men må innrømme at jeg ikke skjønner så mye. Programmet henger og det er veldig lite som fungerer. Er nok i en tidlig fase som du sier, men det kan være spennende å følge å se hvordan det blir videre Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 23. oktober 2010 Del Skrevet 23. oktober 2010 (endret) Jeg syns det virker ganske hårreisende å kjøpe inn Canon EOS 5D uten å ha noen ide om hva slags objektiv man ønsker å benytte... Dersom man er temmelig på felgen økonomisk etter et slikt innkjøp tror jeg Canon EF 35mm f/2 kan være et godt objektiv å starte med. Endret 23. oktober 2010 av Andreasfe Lenke til kommentar
NextoN Skrevet 23. oktober 2010 Del Skrevet 23. oktober 2010 Ja det er litt hårreisende men jeg fikk det til en hyggelig pris. Skal se litt nærmere på den 35mm og så får jeg heller komme tilbake til de linsene du anbefalte først. Lenke til kommentar
ET! Skrevet 24. oktober 2010 Del Skrevet 24. oktober 2010 Hmm, hva tror dere enn 105 2.5 AIS er verdt på det norske markedet? Tenker på å selge min, bruker den ikke så ofte med adapter til canon at det gjør noe. Lenke til kommentar
gorpium Skrevet 24. oktober 2010 Del Skrevet 24. oktober 2010 Liker vell helst å ta portrett. Men jeg ønser å trø litt varsomt i nå i begynnelsen, siden jeg er ikke noe erfaren med å ta bilder. Har du noen linser du kan anbefale som er litt mer nybegynnerrettet? EF 85mm f/1.8 Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 24. oktober 2010 Del Skrevet 24. oktober 2010 (endret) Liker vell helst å ta portrett. Men jeg ønser å trø litt varsomt i nå i begynnelsen, siden jeg er ikke noe erfaren med å ta bilder. Har du noen linser du kan anbefale som er litt mer nybegynnerrettet? Ville kikket på en av Canons glimrende 70-200, for eksempel EF 70-200/4. EF 85/1.8 er som tidligere nevnt et glimrende fastobjektiv, spesielt til prisen. Til generell fotografering kan du kikke på EF 50/1.4 - ikke undervurder nytten av et normalobjektiv! Og - kikk på bruktmarkedet. Lag gjerne egen tråd hvis du vil ha en mer utdypende diskusjon. Endret 24. oktober 2010 av Trondster Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 24. oktober 2010 Del Skrevet 24. oktober 2010 Liker vell helst å ta portrett. Men jeg ønser å trø litt varsomt i nå i begynnelsen, siden jeg er ikke noe erfaren med å ta bilder. Har du noen linser du kan anbefale som er litt mer nybegynnerrettet? Ville kikket på en av Canons glimrende 70-200, for eksempel EF 70-200/4. EF 85/1.8 er som tidligere nevnt et glimrende fastobjektiv, spesielt til prisen. Til generell fotografering kan du kikke på EF 50/1.4 - ikke undervurder nytten av et normalobjektiv! Og - kikk på bruktmarkedet. Lag gjerne egen tråd hvis du vil ha en mer utdypende diskusjon. 50mm blir normalen på 5D ja,er du helt på felgen kan du også sjekke f/1.8 utgaven. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 24. oktober 2010 Del Skrevet 24. oktober 2010 ..Og ellers er det sikkert Nord-Korea som har saltet skyene over Sør-Koreas nye racerbane.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 24. oktober 2010 Del Skrevet 24. oktober 2010 Du verden her var det stille fortiden, hva har skjedd? Lenke til kommentar
Yavel Skrevet 24. oktober 2010 Del Skrevet 24. oktober 2010 folk var vel litt for harde på flaska i går Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 24. oktober 2010 Del Skrevet 24. oktober 2010 Hehe.. mulig det.. mot normalt så har jeg en haug med sider å ta igjen i denne tråden, men i det siste har det vært uvanlig stille føler jeg. Lenke til kommentar
LordArild Skrevet 24. oktober 2010 Del Skrevet 24. oktober 2010 folk var vel litt for harde på flaska i går Stemmer nok godt det.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 24. oktober 2010 Del Skrevet 24. oktober 2010 Stemmer nok godt det.. Har du bevis..? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå