Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Noen som kan peke mot et fastobjektiv på rundt 30mm til Nikon? Fant et på Elite Fote, som var Sigma 30mm 1,4 til ca 4500kr. Kjenner ikke til objektivet, så jeg vet ikke hvor godt det er.. :)

Fotovideo har det til 2971.

 

Har ellers fått inntrykk av at det er et særdeles trivelig objektiv.

 

Bekrefter det følgende, det er et bra objektiv, herlig bokeh, men litt soft på f/1.4. Om man finner f/1.4 soft, kommer jo litt ann på, men jeg synes det funker bra fra det, men er selvsagt en del skarpere på f/1.8.

Endret av Xtra
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, i kveld forventer jeg nordlysbilder fra alle som har oppholdvær. Nordlysvarsel.

 

VARSEL OPPDATERT KL 12:45: Høy nordlysaktivitet. I områdene fra Tromsø og sørover til Stad og Dombås vil nordlyset være synlig i senit. Nordlyset vil være synlig på nordhimmelen sørover til Kristiansand og Nord-Jylland.

 

Edit: Her i Trondheim er det et bittelite håp om å få sett litt til nordlyset, da det skal klarne opp litt. Har vært bare regn tidligere idag. Eller kanskje ikke. Bare Yr som melder at det skal klarne opp litt. Andre melder nedbør resten av kvelden.

Endret av Ratleto
Lenke til kommentar

Siden nettverk er noe jeg glatt innrømmer at jeg kan fint lite om - en fotoskriver med wifi - vill anta at drivere må installeres på hver enkelt maskin for at de skal kunne dra nytte av den ?

 

Må sikkert det ja, samt programvare på flerfoldige GB, og sikkert ha kode og kunne svart magi for at ting skal fungere once a blue moon :p

 

 

Om du er heldig trenger du bare å installere på 1 pc og dele skriveren fra den tho =)

Lenke til kommentar

Siden nettverk er noe jeg glatt innrømmer at jeg kan fint lite om - en fotoskriver med wifi - vill anta at drivere må installeres på hver enkelt maskin for at de skal kunne dra nytte av den ?

 

Må sikkert det ja, samt programvare på flerfoldige GB, og sikkert ha kode og kunne svart magi for at ting skal fungere once a blue moon :p

 

 

Om du er heldig trenger du bare å installere på 1 pc og dele skriveren fra den tho =)

 

Takk verdt å sjekke ut, har akkurat vært å kjøpt 2 liter tålmodighet på apoteket.

Lenke til kommentar

Siden nettverk er noe jeg glatt innrømmer at jeg kan fint lite om - en fotoskriver med wifi - vill anta at drivere må installeres på hver enkelt maskin for at de skal kunne dra nytte av den ?

 

Må sikkert det ja, samt programvare på flerfoldige GB, og sikkert ha kode og kunne svart magi for at ting skal fungere once a blue moon :p

 

 

Om du er heldig trenger du bare å installere på 1 pc og dele skriveren fra den tho =)

 

Takk verdt å sjekke ut, har akkurat vært å kjøpt 2 liter tålmodighet på apoteket.

Jøss, får du det uten resept ?

Lenke til kommentar

Når vi er inne på det - jeg installerte nettopp en Asus RT-N16-ruter på nettherket [sic] her hjemme. Den gjør at alt blir over 9000 ganger raskere, så sånn sett er den perfekt. Den har imidlertid også en printserver-funksjon, og siden den er der tenkte jeg at jeg skulle prøve den ut. Printeren er en Canon MP810. Ruteren kjenner den igjen og deler den forsåvidt, men det er bare Linux-maskinen som finner den, uten at den klarer å gjøre noe med den. iMacen blir bare helt forstyrra og prøver fortsatt å koble seg til printeren med USB, og Windows-boksen er et kapittel for seg (den har ikke kommet seg på Internett en gang, men jeg bruker nesten ikke Windows lenger uansett, så det kan være det samme).

 

Her noen peiling på hvor jeg bør starte for å få det til å funke? Det er ikke så fryktelig viktig, men det er jo litt praktisk hvis det lar seg gjøre.

Lenke til kommentar

Hadde en Asus-ruter jeg koblet printer til. Den gjenkjente printeren - og eksponerte den på nettverket. I kompatibilitetsoversikten så stod det at min printer var testet at den kunne gjenkjenne den, men det var ikke testet at den kunne printe med den.

 

Og riktig nok - den ble gjenkjent, men man kunne ikke printe.

 

 

Asus-ruteren er nå på de evige nettmarker, og er erstattet av en SMC-ruter med plug 'n play printerstøtte. Og det funker. I alle fall på Windows.

Lenke til kommentar

1: Kast printeren.

2: Finn frem en god flaske whisky.

3: Kjøp en mindre kranglete printer fra Epson el.lign.

 

Hadde samme sak, jeg fikk den riktignok til å fungere, men farvestyring var noe den helst ikke ville nærme seg. Lykke til. ;)

Høres ut som en veldig god plan!

 

Hadde en Asus-ruter jeg koblet printer til. Den gjenkjente printeren - og eksponerte den på nettverket. I kompatibilitetsoversikten så stod det at min printer var testet at den kunne gjenkjenne den, men det var ikke testet at den kunne printe med den.

 

Og riktig nok - den ble gjenkjent, men man kunne ikke printe.

 

 

Asus-ruteren er nå på de evige nettmarker, og er erstattet av en SMC-ruter med plug 'n play printerstøtte. Og det funker. I alle fall på Windows.

Haha, genial måte å skrive en kompabilitetsoversikt på!

 

At den i det hele tatt skulle gjenkjenne printeren var mer enn forventet, så hvis det stopper der er det ikke akkurat noe nederlag. Men jeg får pusle litt med det i kveld uansett, i mangel av bedre underholdning :)

 

Printere er noen jævler. Enten er er det tomt for ark, eller så er de tomme for blekk.

Eller så havner alt alltid 5 cm for langt ned på arket når man skriver ut fra OpenOffice, eller så blir det konsekvent striper på bildene når man skriver ut fra noe annet enn "Easy PhotoPrint", eller så nekter den å printe uten marger ...

Endret av C₈H₁₀N₄O₂
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...