ÅdneD Skrevet 21. oktober 2010 Del Skrevet 21. oktober 2010 Snør som eit helvette ute, så eg tenkte å ta ein tur ut med kamera. MEN batteriet er dødt, og ladaren min er vekke. :/ Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 21. oktober 2010 Del Skrevet 21. oktober 2010 Det var jo lite lurt, ÅdneD. Har du ikke reservebatteri, ferdig ladet? Her i gården er jeg i "Gadget Heaven" - Fikk Galaxy S på mandag, og i dag ankom Kindle Lenke til kommentar
ÅdneD Skrevet 21. oktober 2010 Del Skrevet 21. oktober 2010 (endret) Nei Stikk ut med F-401 og 35/2 imens då. Snølandskap i BW iso400, here I come! Endret 21. oktober 2010 av ÅdneD Lenke til kommentar
LordArild Skrevet 21. oktober 2010 Del Skrevet 21. oktober 2010 Snør det i hele Norge bortsett fra i vintersportens hovedstad? Lenke til kommentar
ÅdneD Skrevet 21. oktober 2010 Del Skrevet 21. oktober 2010 Snør det i hele Norge bortsett fra i vintersportens hovedstad? Snør her på Voss... F-401 ville ikkje, så eg måtte ut ein kort tur med d90'en. Lenke til kommentar
Riot™ Skrevet 21. oktober 2010 Del Skrevet 21. oktober 2010 Snødd mye her i arna, bergen. Vurderer meg en fintur en av disse dagene. Opp på gullfjellet og ta bilder, tror jeg. Lenke til kommentar
Natrich Skrevet 21. oktober 2010 Del Skrevet 21. oktober 2010 I Fredrikstad er det snøfritt Lenke til kommentar
Bjørnli Skrevet 21. oktober 2010 Del Skrevet 21. oktober 2010 snøfritt i råde også, og håper det holder seg sånn i minst 1 mnd til, ikke klar for snø før bursdagen min Lenke til kommentar
TGB Skrevet 21. oktober 2010 Del Skrevet 21. oktober 2010 Vakkert jeg trenger ikke lengre aktivt søke foto-oppdrag, de kommer til meg i relativt store mengder. Feire med litt redigering. Lenke til kommentar
Paisley Skrevet 21. oktober 2010 Del Skrevet 21. oktober 2010 Snøfritt i Drammen også, selv om det vel også her var meldt snø i dag. For min del kan det være tørt på bakken et par uker til. Frister sjeldent å gå ut og ta bilder når det er slapsete på veiene, og en blanding av kulde, snø og regn, så forguder den tørre bakken i øyeblikket Vakkert jeg trenger ikke lengre aktivt søke foto-oppdrag, de kommer til meg i relativt store mengder. Feire med litt redigering. Gratulerer, det må være deilig å slippe å jakte på oppdrag! Selv er jeg alt for slapp til å bruke omgangskretsen og venner til noe fornuftig innenfor foto, og det tror jeg at jeg må gjøre noe med! Lenke til kommentar
TGB Skrevet 21. oktober 2010 Del Skrevet 21. oktober 2010 Vakkert jeg trenger ikke lengre aktivt søke foto-oppdrag, de kommer til meg i relativt store mengder. Feire med litt redigering. Gratulerer, det må være deilig å slippe å jakte på oppdrag! Selv er jeg alt for slapp til å bruke omgangskretsen og venner til noe fornuftig innenfor foto, og det tror jeg at jeg må gjøre noe med! Er for (dum)snill til å fakturere venner og kjente. Fikk 3 telefoner bare i dag med betaloppdrag av mennesker jeg aldri har truffet før Lenke til kommentar
Killswitch Skrevet 21. oktober 2010 Del Skrevet 21. oktober 2010 Man kan vel ikke si annet enn gratulerer til det TGB. Fotograf som fast inntektskilde nå da? Lenke til kommentar
TGB Skrevet 21. oktober 2010 Del Skrevet 21. oktober 2010 Man kan vel ikke si annet enn gratulerer til det TGB. Fotograf som fast inntektskilde nå da? Langt i fra, er et stykke igjen til inntektsnivået til min "vanlige" jobb for å si det pent. Fortsetter som freelance og vurderer om inntekten noensinne blir høy nok om jeg skal droppe vanlig jobb. Lenke til kommentar
Anew Skrevet 21. oktober 2010 Del Skrevet 21. oktober 2010 (endret) Jeg funderte på noe i dag. [...] Hva tror dere? Jeg tror det er bedre om man slutter å innbille seg at fødselsnummeret har noen verdi til autentisering. Det har verdi som entydig identifikator i en database, men lite annet. Om man forfølger din strategi, med hashing av nummer, så øker man verdien til fødselsnummeret, med desto større konsekvenser om det kommer på avveie. Det man bør gjøre er å redusere verdien. Den samme fella går Datatilsynet i. Man burde i stedet sørge for at fødselsnummeret var like offentlig som navnet (noe det i realiteten er), så ville alle skjønne at man ikke må tro det har noen verdi som autentifikator. Biometri FTW. Endret 21. oktober 2010 av Anew 1 Lenke til kommentar
kaian Skrevet 21. oktober 2010 Del Skrevet 21. oktober 2010 Jeg funderte på noe i dag. [...] Hva tror dere? Jeg tror det er bedre om man slutter å innbille seg at fødselsnummeret har noen verdi til autentisering. Det har verdi som entydig identifikator i en database, men lite annet. Om man forfølger din strategi, med hashing av nummer, så øker man verdien til fødselsnummeret, med desto større konsekvenser om det kommer på avveie. Det man bør gjøre er å redusere verdien. Den samme fella går Datatilsynet i. Man burde i stedet sørge for at fødselsnummeret var like offentlig som navnet (noe det i realiteten er), så ville alle skjønne at man ikke må tro det har noen verdi som autentifikator. Takk Anew, la meg gi deg en klem Bedrifter / instanser som aksepterer fødselsnummer som autentisering skulle hatt saftige bøter hver gang en sak dukket opp. Biometri FTW. Hvordan skal man beskytte seg mot systemer som feilaktig påstår å ha identifisert deg? Lenke til kommentar
Anew Skrevet 21. oktober 2010 Del Skrevet 21. oktober 2010 (endret) God biometri, da... Autentisering bør selvsagt aldri basere seg på én faktor, og en av faktorene må være ikkekopierbar. Ok? Edit: Jeg liker biometri fordi det ikke kan stjeles (om man ikke sier biometri=fingeravtrykk), samtidig som det kan være fulstendig under personlig kontroll. Falske positive/negative er utvilsomt en utfordring, og derfor bør det ikke brukes alene. Endret 21. oktober 2010 av Anew Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 21. oktober 2010 Del Skrevet 21. oktober 2010 Yay da var Aperture kommet ut i versjon 3.1. Ser ut til å være en svær feature liste i denne versjonen gitt.. Lenke til kommentar
Paisley Skrevet 21. oktober 2010 Del Skrevet 21. oktober 2010 Ser ut som jeg var litt raskt med å avfeie Kong Vinter, for det gikk ikke mange timene før face var overfylt av venner som rapporterte om snø, og joda. Det snør også her i Drammen... Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 21. oktober 2010 Del Skrevet 21. oktober 2010 Ser ut som jeg var litt raskt med å avfeie Kong Vinter, for det gikk ikke mange timene før face var overfylt av venner som rapporterte om snø, og joda. Det snør også her i Drammen... Det snør på face i Drammen mener du vel Lenke til kommentar
kaian Skrevet 21. oktober 2010 Del Skrevet 21. oktober 2010 God biometri, da... Autentisering bør selvsagt aldri basere seg på én faktor, og en av faktorene må være ikkekopierbar. Ok? Edit: Jeg liker biometri fordi det ikke kan stjeles (om man ikke sier biometri=fingeravtrykk), samtidig som det kan være fulstendig under personlig kontroll. Falske positive/negative er utvilsomt en utfordring, og derfor bør det ikke brukes alene. Fingeravtrykk har vært løftet av glass og gjenskapt med gelatin og så vellykket passert fingeravtrykklesere, så jeg forstår hvorfor du tar et forbehold der. Hvis irisscanning er eneste måten å komme inn på et topp-hemmelig anlegg vil noen en dag få øyet røsket ut, og sikkerheten er tapt. Nei, jeg er teknologioptimist, men ikke sååå optimist heller. Akkurat identitet er for viktig, for skummelt og for potensielt farlig i feil hender. Nå har vi ca good.gov, kan vi ta for gitt at vi har det om 20 år? Nei, da må man ikke bare være teknologioptimist, men virkelig optimist. Jeg stemmer for å holde igjen så lenge som mulig... så får det heller koste litt mer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå