Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!

Anbefalte innlegg

Jeg så en gang en venn av meg ta bilder, mens han hadde koblet kamera til PC-en, slik at bildene popper rett opp på skjermen. Lurer på om han ikke brukte Adobe Bridge?

I så fall, hva heter denne funksjonen? Er dette mulig på 550D? Hjelper fint lite å lese manualen, når man ikke vet hva man leter etter...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror nok jeg venter litt med den updaten. Har jo vært bugs tidligere. Ser uansett etter en måte å downgrade til første utgave på, uten å måtte sende kamera inn til Canon.

Hvorfor det egentlig? Er jo funksjoner som er fikset på, er det ikke det? Noe som ver.1 hadde som disse ikke har? Bortsett fra feilene da.

Mulighet for å bruke tredjeparts ram-programvare for sterkt forbedret filmfunksjon.

Lenke til kommentar

Jeg så en gang en venn av meg ta bilder, mens han hadde koblet kamera til PC-en, slik at bildene popper rett opp på skjermen. Lurer på om han ikke brukte Adobe Bridge?

I så fall, hva heter denne funksjonen? Er dette mulig på 550D? Hjelper fint lite å lese manualen, når man ikke vet hva man leter etter...

Lightroom 3 støtter også tethered for endel kameramodeller. 550D fant jeg ikke på listen, men kanskje infofilen ikke er oppdatert da også 60D manglet.

Lenke til kommentar

Det er nyttig om du skal ha eksponeringer over 30 sek. Ellers ser jeg lite nytteverdi med mindre man har såre bein og vil sitte foran pcen mens kameraet står dønn på stativ. :p

Tok meg en iso test for å sjekke hvordan dette ser ut i mindre-enn-optimal lys (mørkt overskyet), i webbets format. Har ikke redigert på noen måte og de finnes i full 21mp ved å ta vekk /iso/ i urlen. Sykt fornøyd med støykontrollen til 5D. Nå må jeg bare teste når det er enda mer mørkt. Har kun gjort dette da det var BLEK mørkt og da var ikke en gang H2 nok til å få rask nok lukkertid. harhar.gif

ISO6400

6400.jpg

ISO12800

h1.jpg

ISO25600

h2.jpg

For de av dere som er i Bergen: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1268501 Hadde vært kult å få møtt noen bergensere fra akam.

Endret av Riot™
Lenke til kommentar

Har mye i mot Fame, men prisene Deres er jo helt greie så lenge folk føler at de har lyst til å betale det. Det finnes - ingen - logisk pris på ting som fotografier, og om de klarer å selge en CD til 15,000 så all respekt til dem. Det er VELDIG få fotografer som klarer det. Å underprise seg selv så folk velger pga pris er ikke veien å gå for å få til en businiess du kan leve av ihvertfall.

Lenke til kommentar

Har mye i mot Fame, men prisene Deres er jo helt greie så lenge folk føler at de har lyst til å betale det. Det finnes - ingen - logisk pris på ting som fotografier, og om de klarer å selge en CD til 15,000 så all respekt til dem. Det er VELDIG få fotografer som klarer det. Å underprise seg selv så folk velger pga pris er ikke veien å gå for å få til en businiess du kan leve av ihvertfall.

Er vel gjerne en grunn til at flere velger hobbyfotografer. Har enda til gode å se Fame produsere like gode bilder som Gorpium, Devisor, TGB, deg selv og mange andre bare her på forumet alene.

Lenke til kommentar

En ting er sikkert, pris spiller inn. Folk flest vil bare ha noen få bilder de kan printe ut som holder akkurat god nok kvalitet at de synes det er bra. Altså akkurat nok er mer enn nok. De vil sjelden betale for mer.

Ting som kjøp av rettigheter i max oppløsning (ganske villedene) tar de for gitt. Gjelder spesielt famile, barn og andre hverdagsfotografier.

Bryllupsbilder er noe annet , sammen med mote og andre typer foto. Her vil jeg tro om man er flink nok

kunne få betalt for det man ønsker.

Lenke til kommentar

Har nå enda en ødelagt enda en kortleser. Denne varte i nesten to uker.

Hva skal man kjøpe, som faktisk holder ei stund? Trenger CF og helst SD-spor. Ikke nøye om det er USB eller Firewire - selv om jeg misstenker at sistnevnte er mer solid (er som regel kontakten som blir ødelagt for min del).

Lenke til kommentar

Har nå enda en ødelagt enda en kortleser. Denne varte i nesten to uker.

Hva skal man kjøpe, som faktisk holder ei stund? Trenger CF og helst SD-spor. Ikke nøye om det er USB eller Firewire - selv om jeg misstenker at sistnevnte er mer solid (er som regel kontakten som blir ødelagt for min del).

Er det til en laptop eller stasjonær PC?

Hvis det er sistnevnte, så kan du jo kjøpe en intern enhet som settes inn i et 3.5" hull.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...