Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Yey. Ser ut som det blir en helt ny 24-105L USM IS på torsdag. En fyr som selger den helt ny og uopnet. Kjøpte den sammen med 5D og har andre objektiver som dekker det behovet. Yey. Bestiller stativ til blits, paraply og feste for blits/paraply i dag fra kaffebrus.

Lurer på om jeg skal gjøre det samme selv jeg. Selge den altså.

 

Forresten så tror jeg den nye drømmekomboen min 5D + 50 1.2, det er helt fantastisk ;)

Lenke til kommentar
Yey. Ser ut som det blir en helt ny 24-105L USM IS på torsdag. En fyr som selger den helt ny og uopnet. Kjøpte den sammen med 5D og har andre objektiver som dekker det behovet. Yey. Bestiller stativ til blits, paraply og feste for blits/paraply i dag fra kaffebrus.

Lurer på om jeg skal gjøre det samme selv jeg. Selge den altså.

 

Forresten så tror jeg den nye drømmekomboen min 5D + 50 1.2, det er helt fantastisk ;)

Jeg gir deg 6000,- for 24-105L IS USM. Var tydeligvis en som sendte en mail før meg. Helvete.

Endret av Zettec
Lenke til kommentar

Så på en episode av Mythbuster nå, hvor de skulle teste om man kunne kjøre fortere enn at et "speed camera" kunne fange skiltet. Det som var morsomt var at de brukte en Nikon D2X, og han sa at dette utstyret er identisk med det de bruker i fartskameraer.

 

Noen andre enn meg som er keene på å bryte opp et sånt et og fiske ut et kamera til et par tusen? :p

Lenke til kommentar

Av og til kommer vi inn på litt rare scenarioer. Det var forøvrig et rart scenario som foregikk i dag på treffet. PMnormal debuterte som dyrefotograf. Fra før har jeg bare 1 mellomformatbilde av vår hund fra åttitallet. Og et par bilder av svanene i Gamle Bergen, kun for å ta et bilde. Jeg må si meg ganske fornøyd med resultatet. Det ble faktisk for mange teknisk gode til at jeg kan vise dem.

 

Nikkor 105mm f/2,5 ruler gata for min del nå om dagen. Da jeg oppdaget funksjonen med fokushjelp så ble jeg utrolig glad. Det funker, og endelig sitter fokus 100% slik den skal. Jeg legger ut en tråd til fra treffet med en øgle som trenger id. Det er et bilde som gjør meg glad hver gang jeg kikker på det. Men jeg vet ikke helt om jeg orker å legge det ut i natt.

Lenke til kommentar

Jeg har fått lite søvn i natt. Fordi jeg kranglet med en raritet av en amerikaner på et bilforum. Han skrev i hver eneste kjøpetråd at det ikke var noe poeng i å kjøpe annet enn Canon eller Nikon, egentlig bare Nikon. Og Olympus feilet på grunn av fourthirds.

 

...

 

Det verste er egentlig at jævelen har klart å få hele det forumet til å tro at han har rett. :p

Lenke til kommentar
Jeg har fått lite søvn i natt. Fordi jeg kranglet med en raritet av en amerikaner på et bilforum. Han skrev i hver eneste kjøpetråd at det ikke var noe poeng i å kjøpe annet enn Canon eller Nikon, egentlig bare Nikon. Og Olympus feilet på grunn av fourthirds.

 

...

 

Det verste er egentlig at jævelen har klart å få hele det forumet til å tro at han har rett. :p

Og det at du gikk i debatt med ham, førte til at han fikk mer oppmerksomhet tipper jeg ;)

Livet er herlig :)

Lenke til kommentar
Da jeg oppdaget funksjonen med fokushjelp så ble jeg utrolig glad.

Fortell. Noen spesielle innstillinger du har klådd på ?

 

Tom

Det er veldig enkelt. Jeg bare holder utløseren halvveis nede mens jeg fokuserer, så får jeg et pip og blinking av fokuspunktet når jeg treffer. Og jeg treffer nesten hver gang nå. Bildet av den øglen jeg har i min siste tråd er et eksempel på at det nå er lett å treffe akkurat der jeg ønsker, og følgelig få presis det uttrykket jeg er på jakt etter.

Lenke til kommentar
Når noen skriver "Well, you should go for either Canon and Nikon, all the others are crap. And really, the Nikons are a lot better" til en førstegangskjøper, da blir jeg litt harm.

 

Det verste er at personen det er snakk om faktisk er en pilar på det forumet, spesielt i fotoforumet.

 

Jaja, pytt pytt.

Eneste måten å rive en slik en fra sin høye pillar, er å møte all svadea med fakta, og hele tiden arrestere ham. Og det må være en del av dere ... + at det tar lang tid.

 

Tom

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...