Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Du kjenner sikkert nokon som har eit videokamera, L4r5. Go for it!

Jeg (vel, egentlig dama) har et Kodak Brownie 8mm Movie Camera II. Er det godt nok? Har ikke film til det da, men det hadde vært morsomt å teste om det fungerte. Opptrekkbart og greier. Endret av L4r5
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor kan aldri datagudene være på min side når jeg holder på med andre sine maskiner, mens når det er mitt eget utstyr så fungerer ting alltid etter boka. Det slår aldri feil.

 

hjelp meg gjerne hvis du er en jævel på installering av skjermkort

 

Jeg ser for meg at onboard-kortet slår seg av når det er koblet i et "eksternt". Er du sikker på at det nye kortet du har satt i har alt det skal ha av strøm? Satt i alle strøm-kablene? PSU har nok watt til å drive det?

 

Det er hva jeg kan huske tilbake til at jeg sleit med en gang... ellers er det for lenge siden jeg har bygd pc, men iallefall mitt beste forslag :)

Lenke til kommentar

Jeg ser for meg at onboard-kortet slår seg av når det er koblet i et "eksternt". Er du sikker på at det nye kortet du har satt i har alt det skal ha av strøm? Satt i alle strøm-kablene? PSU har nok watt til å drive det?

 

Det er hva jeg kan huske tilbake til at jeg sleit med en gang... ellers er det for lenge siden jeg har bygd pc, men iallefall mitt beste forslag :)

Ut ifra bildene, så trenger ikke skjermkortet ekstra strøm (noe oms også rimer med chipsettet - HD5450). Men det kan være at PSU er for svak.

 

En ting som jeg har oppdaget med DVI kabler, er at de må være koblet til før man slår på strømmen. Ellers så får man ikke noe signal ut på den.

 

Er BIOS av siste versjon?

Lenke til kommentar

Hmm, might need some help.

 

Dilemma:

Selge Canon 400mm 5.6 L eller ikke?

 

Bruker den ikke så veldig ofte og det er litt penger låst fast i den. Kan være grei å ha på skitur her i Oslo-området men ellers tror jeg ikke den blir veldig mye brukt.

 

Hovedgreia for at jeg ikke har solgt den enda (vet at jeg ikke kommer til å ta den med på skiturer så ofte pga. vekta) er en USA tur i februar. Denne turen avsluttes med en stopp i Florida, just når den siste planlagte romferge oppskytningen skal finne sted.

 

Tenkte om mulig å ta den med kun for dette, men litt dumt å ta med så mye dødvekt ellers på fly bare for å ha det liggende på hotellrommet (må jo ha plass til litt snadder på hjemturen:P).

 

Jeg tok et lite googlesøk etter hvilke objektiver som oftest brukes under oppskytningene. Kom over et utsagn, "hvis det er din første og eneste oppskytning, ta med en fisheye/vidvinkel og benytt anledningen til et selvportrett du aldri glemmer".

 

Så resonerer meg vel egentlig fram til at jeg uansett ikke tar denne med til USA.

 

Hypotetisk sett, er jeg tjent med å ha denne liggende her i Oslo? Vil jeg bruke den?

Oslodølinger: Hvilke steder i nærheten som kan nåes med Offentlig transport vil 400mm være perfekt for de lokale motivene?

 

Jeg har ikke tilgang til bil lengre, så hvor jeg kan dra begrenser seg endel.

 

EDIT: Utstyrsparken består av 5dmkII, 24-70, 50 1.4, 400mm 5.6

Endret av ET!
Lenke til kommentar

når det kommer til filmer, er det stor forskjell på color print film, og color slide film?

 

Ja, print er negativ, slide er positiv. Negativer har større rom for over/undereksponering (større dynamisk omfang) enn lysbildefilm.

 

Lysbilder kan nytes som de er, men negativer må skannes eller kopieres før de kan brukes til noe.

 

Francis

Lenke til kommentar

Er minnekortleser inn? Eller er det gammeldags? Har absolutt null erfaring med det, men nå som jeg har mistet overføringskabelen vurderer jeg å investere i en.

Jeg synes det er utrolig praktisk. Vel å merke om man har en god en. Har en som er skikkelig ræva her og den bruker lenger tid enn vanlig kabel fra kameraet. Er kjekk likevel. Slipper å leite etter kabelen hele tida.

 

 

On another note: Dere som ikke var på Bergen Ur og Foto sin fotomesse i dag eller i går gikk glipp av noe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...