Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Edit:ser at du har dårlig med venner da,bykatten :p

Ungh - nå har vi allerede spammet Bykatts rating - skal vi også spamme vennelisten, mener du? ;)

Jeg prøvde, men den sleipe tøsa har gjort sånn at hun må godta folk før man blir venner. Profilen min derimot er åpen for alle som vil være venner.
Lenke til kommentar

Edit:ser at du har dårlig med venner da,bykatten :p

Ungh - nå har vi allerede spammet Bykatts rating - skal vi også spamme vennelisten, mener du? ;)

Jeg prøvde, men den sleipe tøsa har gjort sånn at hun må godta folk før man blir venner. Profilen min derimot er åpen for alle som vil være venner.

Spamme? Mener dere at dere ikke egentlig likte postingen min...? :ohmy:

 

Jeg vet faktisk ikke hvorfor dere ikke kan bli vennene mine, settingen min sier "Tillatt". Kanskje noen forsto de onde hensiktene dere hadde? :tease:

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hører gjerne om hvor fantastisk fornøyd du blir med Galxyen, Tom! Jeg har innsett at jeg ønsker meg en pad-tablet-thingy, men siden Steve Jobs is of The Devil skal jeg ikke ha iPad. Har derfor litt smålyst på Galaxy Tab, men har null erfaring med Android eller Samsung...

Hihi, personlig er jeg mer redd for Google enn for Apple, men Tab blir sikkert nesten like bra som iPad. :)

Jeg er glad jeg kjøper mine gadgets totalt upåvirket av politikk og selskapsfordommer. Android har et stort potensiale pga sin liberale holdning til utvikling av apps og at man kan få det på mange ulike hardwarevarianter, men akkurat nå er det liten tvil om at iPad er det mest modne brettet. Tipper det tar et år eller to før forspranget er spist opp.

Lenke til kommentar

Hører gjerne om hvor fantastisk fornøyd du blir med Galxyen, Tom! Jeg har innsett at jeg ønsker meg en pad-tablet-thingy, men siden Steve Jobs is of The Devil skal jeg ikke ha iPad. Har derfor litt smålyst på Galaxy Tab, men har null erfaring med Android eller Samsung...

Hihi, personlig er jeg mer redd for Google enn for Apple, men Tab blir sikkert nesten like bra som iPad. :)

Jeg er glad jeg kjøper mine gadgets totalt upåvirket av politikk og selskapsfordommer. Android har et stort potensiale pga sin liberale holdning til utvikling av apps og at man kan få det på mange ulike hardwarevarianter, men akkurat nå er det liten tvil om at iPad er det mest modne brettet. Tipper det tar et år eller to før forspranget er spist opp.

 

Jeg har eple allergi. I grunnen er det bare mot de eplene så er så uspiselige at folk bare tar et bitt av dem. Fra spøk til revolver. Jeg er mektig imponert av en del av strategiene Appel har, både når det gjelder design og software. For en gjennomsnittsbruker med økonomisk romslighet er som regel Appel sine produkter det mest fornuftige valget. De fleste ønsker i grunnen bare en dings som virker og det er der Appel skårer høyet mens andre med en mer liberal holdning til utvikling av applikasjoner kan få problemer.

Lenke til kommentar

En av kollegaene mine er storhater av Apple. Forferdelig mener han. "Saueflokk!" sier han hånlig når det er snakk om disse produktlanseringene. Med stor glede kunne jeg da påpeke akkurat det samme da han fant ut at han skulle kaste seg på saueflokken som var med på "international suit up day". En dag en karakter i en helt gjennomsnittlig sit-com har laget. "Saueflokk!" sa jeg til han hånlig, og han nektet å se hva jeg mente.

 

Selv driter jeg i det. Neste mobiltelefon blir en iPhone4, men jeg skjønner ikke helt hva man skal med en iPad. Så... ja.

Lenke til kommentar

Jeg er glad jeg kjøper mine gadgets totalt upåvirket av politikk og selskapsfordommer. Android har et stort potensiale pga sin liberale holdning til utvikling av apps og at man kan få det på mange ulike hardwarevarianter, men akkurat nå er det liten tvil om at iPad er det mest modne brettet. Tipper det tar et år eller to før forspranget er spist opp.

Har nok samme holdning som deg, sånn egentlig. Forrige telefonen min var en HTC Hero, som jeg brukte i nesten ett år før jeg gikk over til iPhone igjen. Android er ikke modent enda, og det er skikkelig irriterende at handsetprodusentene ikke får ut fingeren og oppdaterer software til telefonene sine i takt med når Google slipper nye versjoner. Neste telefon blir sannsynligvis en med WebOS, forutsatt at HP kommer med god hardware.

 

Når det gjelder PC er nok Mac det soleklare valget for min del, mest fordi at jeg liker å jobbe i Aperture/Final Cut. Dessuten er det sweet å ha unix i bunn, samt en skikkelig terminal.

Lenke til kommentar

Har nok samme holdning som deg, sånn egentlig. Forrige telefonen min var en HTC Hero, som jeg brukte i nesten ett år før jeg gikk over til iPhone igjen. Android er ikke modent enda, og det er skikkelig irriterende at handsetprodusentene ikke får ut fingeren og oppdaterer software til telefonene sine i takt med når Google slipper nye versjoner. Neste telefon blir sannsynligvis en med WebOS, forutsatt at HP kommer med god hardware.

 

Når det gjelder PC er nok Mac det soleklare valget for min del, mest fordi at jeg liker å jobbe i Aperture/Final Cut. Dessuten er det sweet å ha unix i bunn, samt en skikkelig terminal.

WebOS høres spennende ut. Brukte god gammel Palm i mange år.

 

Det at Mac OS X har unix i bunn er et pluss. Men jeg synes maskinene er overdesignet og noe overpriset ...

Lenke til kommentar

Vel, jeg er veldig fornøyd med designet på MBP, savner egentlig ikke noe som helst - selv om det er minimalistisk. Regna på det da jeg kjøpte maskina, og fant vel ut at tilsvarende fra andre leverandører var 1500kr til 2000kr billigere. Men da uten alu-kabinett og glasstouchpad med multitouch. Så spørs det om man er villig til å betale ~2000 for det + OS X. Jeg var/er det. :)

Lenke til kommentar

Noen som vet om bedre panoramaverktøy enn den i photoshop?

 

Har du testa Autostitch? Uansett når jeg tar pano, så tar jeg bildene på høykant, stativ og minst 1/3 overlapp. Da har jeg aldri hatt problemer hverken med autostitch eller PS.

 

Skal prøves.

 

Ja, tatt i portrett og halve bildet overlapper.

 

EDIT ADD: Tar kun .jpg bilder mens jeg vil selvfølgelig ha raw så jeg kan etterbehandle det like godt. Leit.

Endret av Riot™
Lenke til kommentar

Noen som vet om bedre panoramaverktøy enn den i photoshop? Ser ut til å ha et problem med harde linjer, eller er dette noe man bare må være obs på å ikke få med i bildet sitt?

 

http://img121.imageshack.us/img121/7815/24746423.jpg

Kan dette skyldes parallakseforskyvninger? Det ser ikke ut til å affisere ting som er lenger unna. I så fall er den beste (og eneste?) metoden for å unngå det å rotere kameraet om objektivets optiske sentrum (ikke en helt teknisk korrekt betegnelse, men samme det) i stedet for filmplanet, som skjer når man bare fester det på stativet og snurrer.

 

Det er et ganske sært problem som ofte kan kreve dyrt ekstrautstyr å fikse, men jeg har inntrykk av at alle som lager panoramaer virkelig seriøst gjør det på den måten. Vi andre får kanskje nøye oss med å fikse opp denslags i etterbehandlingen, i den grad det er mulig :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...