Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Yey. Ser ut som det blir en helt ny 24-105L USM IS på torsdag. En fyr som selger den helt ny og uopnet. Kjøpte den sammen med 5D og har andre objektiver som dekker det behovet. Yey. Bestiller stativ til blits, paraply og feste for blits/paraply i dag fra kaffebrus.

 

Har du link til paraplyene og stativene? Har du veldiig lyst til å følge opp med erfaringer og gjerne eksempelbilder. Syns det er vanskelig å bedømme lysutstyr på internett frå butikker, så ville vert takknemlig :)

Lenke til kommentar
Yey. Ser ut som det blir en helt ny 24-105L USM IS på torsdag. En fyr som selger den helt ny og uopnet. Kjøpte den sammen med 5D og har andre objektiver som dekker det behovet. Yey. Bestiller stativ til blits, paraply og feste for blits/paraply i dag fra kaffebrus.

 

Har du link til paraplyene og stativene? Har du veldiig lyst til å følge opp med erfaringer og gjerne eksempelbilder. Syns det er vanskelig å bedømme lysutstyr på internett frå butikker, så ville vert takknemlig :)

Sølv Paraply

http://kaffebrus.com/paraply-silver-svart-13.html

Feste for blits og paraply

http://kaffebrus.com/faste-for-paraply-och-blixt-510.html

Stativ

http://kaffebrus.com/28-meter-luftdampat-78.html

 

Helvete. Han fikk ett bud rett før meg. Jeg spurte om han ville selge det til meg for litt eksstra. Gah.

Lenke til kommentar
Sitter ellers og redigerer og fikser litt på bilder fra Balkan. Når det kommer til mørkt, dystert, klisjeaktig sorthvittfoto er det ingen periode i mitt liv som overgår elleve dager på roadtrip på Balkan.
Balkansk brassmusikk er i seg selv en god grunn til å savne balkan. Fanfare Ciacarlia f.eks. landsbymusikk framført med en utrolig entusiasme og formidabelt driv. Tradisjonen går tilbake til det gamle ottomanske riket.

For å bringe det on topic, så hadde jeg gleden av å fotografere dem på førdefestivalen.

Mye bra musikk på Balkan. En god del usedvanlig crappy techno også. Men anbefales virkelig å ta en tur ned dit uansett. Elsker den regionen.

Lenke til kommentar
Da har jeg lagd en handleliste på filter fra BH. Blir på rundt 2k. I filter!

 

Men da har jeg det meste for å kunne bruke vidvinkelen fullt ut. :)

Rekker vi en rask foto-ettermiddag før alle drar på ferie ? Så kan vi vise frem alt det nye kule vi har kjøpt :D

 

Tom

Saturday?

Lenke til kommentar
Spørs på det da. Jeg drar 13. juli til Rondane (var det fototuren endte på). Til da skal jeg ha meg Tokina 11-16mm og en hel del filtre. Det bør bli stas. :D

 

En ettermiddag/kveld bør være aktuelt. Tror Anew reiste rundt 11. juli, hvis jeg husker riktig.

Det var noe sånt noe; han er sammen familien i USA nå. Jeg drar selv til Danmark den 12.

 

Det ser ut som om været kommer til å være morkent førstkommende uke, og jeg skal muligens på jobb-tur til Danmark uka etter. Så da er det vel først i uke 28 (7-13 juli) det er en luk . Er det ikke da Mr. Olsen er på våre breddegrader ?

 

Tom

Lenke til kommentar
Flink gutt! :) Selv irriterer jeg meg litt over Opera 9.5. Mange hurtigtaster jeg bruker som er blitt borte...
Som Snodig nemner kan du skru på att einbokstavssnarvegane (Z, X, 1, 2, 6, osb.): Alt + P --> Avansert --> Snarvegar. Du kan hake av for dette nederst i vindauget. Elles er mest sannsynleg ingen snarvegar borte, (red.: Er visst ein del om er borte, sjå link under) men fleire har vorte endra. Det som var Ctrl + B (Lim inn og gå til) er Ctrl + Shift + V. Den enklaste måten å få attende slike som desse, er å gå til same stad som nemnt over, og velge Opera 9.2 Compatible. Ein annan måte, som går ut på å endre snarvegane, har eg skildra her.

 

Redigert: Du kan lese om alle hurtigtastendringane her: http://snapshot.opera.com/950b2-keyboard.html

Endret av Torbjørn T.
Lenke til kommentar
Marius er i området frem til 13. juli. Sikkert morsomt å møte han en dag, alle sammen. Vi skal i hverfall jakte på insekter i vannet mitt. :p Koselig...

Det vil bli gøy. Da kan dere leke macro-fantaster, så kan vi andre ta bilder vi liker, mens Christian86 tar bilder av oss ta bilder :)

 

Når var det Marius kommer nedover.

 

Tom

Lenke til kommentar
Marius er i området frem til 13. juli. Sikkert morsomt å møte han en dag, alle sammen. Vi skal i hverfall jakte på insekter i vannet mitt. :p Koselig...

Det vil bli gøy. Da kan dere leke macro-fantaster, så kan vi andre ta bilder vi liker, mens Christian86 tar bilder av oss ta bilder :)

 

Når var det Marius kommer nedover.

 

Tom

Det var det da... Den informasjonen fant jeg ikke i MSN-loggen klokken to i natt. :p

Lenke til kommentar

Jeg vil bare nevne at pjolter har vist storsinn og tilgitt meg for resultatet av mitt overdrevne pjolterkalas. Jeg lover å ikke mobbe noen semantisk lenger. Det holder med han moderatoren som har en link til noe han kaller Folkeaksjonen mot hvem. Jeg må rett og slett slutte å la meg påvirke av moderatorer :p

 

Slikt fører jo bare til stygge tilfeller av katastrofe :roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...