Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Arnold: jeg betaler $2.99 i måneden (4 utgaver) :roll: - men det er jo helt uten illustrasjoner.

Akkurat. Da er det vel riktigere å sammenligne med et vanlig abonnement, som koster ca $2.50 per utgave (i Norge). Men det er fortsatt ganske dyrt med ipad-versjonen. Det burde ikke koste noe mer - de sparer jo masse penger på papir og frakt.

 

Men jeg ser det er masse sutring i kommentarfeltet på TNY, så det går vel ikke så lang tid før prisen blir mer spiselig for abonnenter. Uansett, så er det denne typen app'er som virkelig gjør ipad verdt å ha (ikke som erstatning for Kindle, men i tillegg til).

Lenke til kommentar

I innlandet gidder jeg ikke ha et ekstra abonnement - jeg har alltids mobilen med meg, og den kan kjøre Wifi hotspot og dermed gi iPad'en internett.

Det er et godt poeng - min neste telefon kommer til å ha den funksjonen også; så jeg gjør ikke om på Kindle bestillingen min.

 

Jeg kommer også til å tanke opp Kindlen før jeg reiser - har nok ikke behov for å kjøpe noe da.

Lenke til kommentar

I innlandet gidder jeg ikke ha et ekstra abonnement - jeg har alltids mobilen med meg, og den kan kjøre Wifi hotspot og dermed gi iPad'en internett.

Det er et godt poeng - min neste telefon kommer til å ha den funksjonen også; så jeg gjør ikke om på Kindle bestillingen min.

Det er vel ikke noe godt poeng hvis du skal ha Kindle? For det første trenger du ikke noe abonnement med 3G-versjonen, og for det andre kan man ikke komme seg på nett via mobilen med wifi-versjonen (hvis jeg har forstått det rett?).

Lenke til kommentar

I innlandet gidder jeg ikke ha et ekstra abonnement - jeg har alltids mobilen med meg, og den kan kjøre Wifi hotspot og dermed gi iPad'en internett.

Det er et godt poeng - min neste telefon kommer til å ha den funksjonen også; så jeg gjør ikke om på Kindle bestillingen min.

Det er vel ikke noe godt poeng hvis du skal ha Kindle? For det første trenger du ikke noe abonnement med 3G-versjonen, og for det andre kan man ikke komme seg på nett via mobilen med wifi-versjonen (hvis jeg har forstått det rett?).

What Arnold said. "Greia" med Kindle er jo at du ikke betaler noe for 3G-abonnementet - det er inkludert. Kindlen har en enkel browser, som f.eks gjør at du kan titte i Aftenposten mens du sitter i kjedelige møter i England - uten å tenke på pris. Been there, done that.

Lenke til kommentar

Ref Kindle.

 

For meg så utgår det. Spennende mtp skjønnlitteratur/håndbøker, men for meg som har en hel del faglitteratur/pensum så blir det vanskelig. De tester det på universitetsbiblioteket ved UiO og de har kommet fram til at det (ennå) ikke er bra nok til bruk i undervisning. Det er visstnok en god del kluss med fotnoter/sluttnoter og litteraturlister.

 

Men som en skjønnlitterær/håndbokleser så funker den nok glimrende.

Lenke til kommentar

Det jeg hørte var at de ikke hadde funnet noe som fungerte skikkelig i en akademisk sammenheng. Hva de har testet av ren programvare vet jeg ikke, men de hadde sett på lesebrettene som finnes nå. Jeg tror uansett at jeg dropper tanken om kindle til akademisk bruk. Bøkene mine blir ikke borte ennå.

 

Noen som har testet disse programpakkene fra Nik Software? (For å gå over til noe helt annet igjen)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...