tomsi42 Skrevet 11. oktober 2010 Del Skrevet 11. oktober 2010 Hepp! noen som vet om sigma sim 50mm 1.4 kommer med solblender og cap? P-e Det gjør den. Og en uhåndterlig veske også hvis jeg husker rett. Lenke til kommentar
arnold_layne Skrevet 11. oktober 2010 Del Skrevet 11. oktober 2010 Arnold: jeg betaler $2.99 i måneden (4 utgaver) - men det er jo helt uten illustrasjoner. Akkurat. Da er det vel riktigere å sammenligne med et vanlig abonnement, som koster ca $2.50 per utgave (i Norge). Men det er fortsatt ganske dyrt med ipad-versjonen. Det burde ikke koste noe mer - de sparer jo masse penger på papir og frakt. Men jeg ser det er masse sutring i kommentarfeltet på TNY, så det går vel ikke så lang tid før prisen blir mer spiselig for abonnenter. Uansett, så er det denne typen app'er som virkelig gjør ipad verdt å ha (ikke som erstatning for Kindle, men i tillegg til). Lenke til kommentar
per-erik Skrevet 11. oktober 2010 Del Skrevet 11. oktober 2010 Hepp! noen som vet om sigma sim 50mm 1.4 kommer med solblender og cap? P-e Det gjør den. Og en uhåndterlig veske også hvis jeg husker rett. Thanx, samme pakke som 30mm.kom i en kasse av et belte-etui Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 11. oktober 2010 Del Skrevet 11. oktober 2010 I innlandet gidder jeg ikke ha et ekstra abonnement - jeg har alltids mobilen med meg, og den kan kjøre Wifi hotspot og dermed gi iPad'en internett. Det er et godt poeng - min neste telefon kommer til å ha den funksjonen også; så jeg gjør ikke om på Kindle bestillingen min. Jeg kommer også til å tanke opp Kindlen før jeg reiser - har nok ikke behov for å kjøpe noe da. Lenke til kommentar
arnold_layne Skrevet 11. oktober 2010 Del Skrevet 11. oktober 2010 I innlandet gidder jeg ikke ha et ekstra abonnement - jeg har alltids mobilen med meg, og den kan kjøre Wifi hotspot og dermed gi iPad'en internett. Det er et godt poeng - min neste telefon kommer til å ha den funksjonen også; så jeg gjør ikke om på Kindle bestillingen min. Det er vel ikke noe godt poeng hvis du skal ha Kindle? For det første trenger du ikke noe abonnement med 3G-versjonen, og for det andre kan man ikke komme seg på nett via mobilen med wifi-versjonen (hvis jeg har forstått det rett?). Lenke til kommentar
Anew Skrevet 11. oktober 2010 Del Skrevet 11. oktober 2010 I innlandet gidder jeg ikke ha et ekstra abonnement - jeg har alltids mobilen med meg, og den kan kjøre Wifi hotspot og dermed gi iPad'en internett. Det er et godt poeng - min neste telefon kommer til å ha den funksjonen også; så jeg gjør ikke om på Kindle bestillingen min. Det er vel ikke noe godt poeng hvis du skal ha Kindle? For det første trenger du ikke noe abonnement med 3G-versjonen, og for det andre kan man ikke komme seg på nett via mobilen med wifi-versjonen (hvis jeg har forstått det rett?). What Arnold said. "Greia" med Kindle er jo at du ikke betaler noe for 3G-abonnementet - det er inkludert. Kindlen har en enkel browser, som f.eks gjør at du kan titte i Aftenposten mens du sitter i kjedelige møter i England - uten å tenke på pris. Been there, done that. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 11. oktober 2010 Del Skrevet 11. oktober 2010 Jobben betaler min telefonregning; så jeg ser ikke problemet Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 11. oktober 2010 Del Skrevet 11. oktober 2010 (endret) Jobben betaler min telefonregning; så jeg ser ikke problemet Surfing i utlandet - er det gratis via Kindle ser jeg et poeng. Har ellers ikke sett en mobilregning siden 2000. (Men konas, med ringing til mobil i Norge? Grøss og gru.. ) Endret 11. oktober 2010 av Trondster Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 11. oktober 2010 Del Skrevet 11. oktober 2010 I kveld var høstens første snøfall. 4mnd og 10dager siden sist. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 11. oktober 2010 Del Skrevet 11. oktober 2010 Finnes faktisk noen som bruker pengene sine på annet en foto http://www.youtube.com/watch?v=PQ7G06-iuVU Lenke til kommentar
ventle Skrevet 12. oktober 2010 Del Skrevet 12. oktober 2010 Neste prosjekt? http://www.jonmartinphoto.com/2010/07/diy-tilt-shift/ Lenke til kommentar
ehauger Skrevet 12. oktober 2010 Del Skrevet 12. oktober 2010 Ref Kindle. For meg så utgår det. Spennende mtp skjønnlitteratur/håndbøker, men for meg som har en hel del faglitteratur/pensum så blir det vanskelig. De tester det på universitetsbiblioteket ved UiO og de har kommet fram til at det (ennå) ikke er bra nok til bruk i undervisning. Det er visstnok en god del kluss med fotnoter/sluttnoter og litteraturlister. Men som en skjønnlitterær/håndbokleser så funker den nok glimrende. Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 12. oktober 2010 Del Skrevet 12. oktober 2010 Til gjengjeld: en iPad med Papers er usansynlig sexy for akademiske formål. Ikke noe særlig om man primært baserer seg på lærebøker, men når en kommer over et visst nivå går det jo stort sett i PDFer som sirkuleres. Lenke til kommentar
ehauger Skrevet 12. oktober 2010 Del Skrevet 12. oktober 2010 Det jeg hørte var at de ikke hadde funnet noe som fungerte skikkelig i en akademisk sammenheng. Hva de har testet av ren programvare vet jeg ikke, men de hadde sett på lesebrettene som finnes nå. Jeg tror uansett at jeg dropper tanken om kindle til akademisk bruk. Bøkene mine blir ikke borte ennå. Noen som har testet disse programpakkene fra Nik Software? (For å gå over til noe helt annet igjen) Lenke til kommentar
Anew Skrevet 12. oktober 2010 Del Skrevet 12. oktober 2010 (endret) At Kindle er umoden/uegnet for akademiske formål er jeg ubetinget enig i. Endret 12. oktober 2010 av Anew Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 12. oktober 2010 Del Skrevet 12. oktober 2010 At Kindle er umoden/uegnet for akademiske formål er jeg ubetinget enig i. Men det gjelder vel alle e-bok leserene? Lenke til kommentar
Noggie Skrevet 12. oktober 2010 Del Skrevet 12. oktober 2010 Sökerskive. Er det kun katz-eye som gjelder, eller er det andre fornuftige alternativer? Finner i "bukta" noe fra Virtual Village, men disse faar generelt daarlig kritikk i tyske forum. Lenke til kommentar
olegunnaro Skrevet 12. oktober 2010 Del Skrevet 12. oktober 2010 Hvilket kamera har du? Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 12. oktober 2010 Del Skrevet 12. oktober 2010 Er happy med min Canon -S skive - ekstra matt. Gjør søkeren litt mørkere, men merker det kun innendørs med lyssvak optikk. Lenke til kommentar
Noggie Skrevet 12. oktober 2010 Del Skrevet 12. oktober 2010 Hvilket kamera har du? Tenkte först og fremst til Nikon D40. Men ogsaa aktuelt for D700. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå