Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Hva er deres erfaring? Fordeler og ulemper? Vurderer Kindle, Nook og Sony. iPuck (aka iPad) er selvfølgelig ikke aktuellt.

Har Kindle. Fordelen med den er tilgangen på Amazon-butikken, ulempen er at du er låst til Amazon-butikken. Dette er umodne saker foreløbig, de fleste enhetene jeg har sett virker bra, men utvalget av innhold er tildels skralt.

 

Jøss virker som en støvmagnet den der, har byttet ørten ganger objektiver både innendørs og tom i ett støvfyllt grustak og ikke sett noe som ligner på det der engang

Har aldri vært i nærheten av dette tidligere (var heller ikke slik på noen av de andre par hundre bildene jeg tok i går ...), mistenker at det kan ha med en nokså uforsiktig venstrehåndsoperasjon da jeg byttet objektiv nede på en strand uten å sette fra meg noe som helst.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Var noe rart med kameraet i dag. Da jeg hadde vært ute en times tid og tatt bilder så skulle jeg kikke gjennom dem på kameraet. Hadde vel tatt omkring 40 bilder, men det var bare de siste som gikk an å se på. På resten så kom det bare et stort "?" på skjermen sammen med en tekst om at bildet ikke kunne vises. Første tanken var "Faens drittminnekort", før jeg fant på å slå av og ta en "restart" av kameraet. Etter at jeg slo det på igjen kunne jeg se alle bildene. Hva var dette? Noen som har vært borti sånt?

Endret av pybalto
Lenke til kommentar

Var noe rart med kameraet i dag. Da jeg hadde vært ute en times tid og tatt bilder så skulle jeg kikke gjennom dem på kameraet. Hadde vel tatt omkring 40 bilder, men det var bare de siste som gikk an å se på. På resten så kom det bare et stort "?" på skjermen sammen med en tekst om at bildet ikke kunne vises. Første tanken var "Faens drittminnekort", før jeg fant på å slå ta en "restart" av kameraet. Etter at jeg slo det på igjen kunne jeg se alle bildene. Hva var dette? Noen som har vært borti sånt?

Høres merkelig ut. Ta backup av alle bildene, ta ut kortet og sett det inn igjen, for deretter å formatere kortet i kamera.

 

Skjer det igjen, så ville jeg bytte til et annet kort.

Lenke til kommentar

Noen som har blitt sendt ut for å skaffe plankestrekker?

Sleggefett, røykvender, ledning med kortslutning i begge ender, rutete maling - listen er lang for hva man kan bli sendt ut etter.. ;)

Hehe, Vi fikk en kjernekar innom jobbben her med ordre i handa hvor det stod 1 stk plankestrekker..

Haha, De kommer gjerne ruinde denn tiden hvor nye grønnskollinger skal læres inn i nye yrker.

Lenke til kommentar

Men når vi først er innom humorhjørnet. Ingenting slår Heydi sin oppdaterte produktkatalog med noen alkoholenheter innabords...

 

Åsså har vi rørleggeren og eletrikeren som en fin vinterdag, sprayet hverandres dekk med glidemiddel.. Fy f!"#¤%, har aldri ledd så myeav to kaninhuer

Nei.. det er bare gutta på gølvet som kan ha det så morro tror jeg :)

Endret av Inc
Lenke til kommentar

Hehe, Vi fikk en kjernekar innom jobbben her med ordre i handa hvor det stod 1 stk plankestrekker..

Haha, De kommer gjerne ruinde denn tiden hvor nye grønnskollinger skal læres inn i nye yrker.

Gjelder også speidern og andre steder. Standard prosedyre er å gi stakkaren noe ræl fra lageret/bakgården og si at bruksanvisningen mangler, men at han sikkert klarer å sette den sammen selv.

Eventuelt si at man er utsolgt, men at en butikk på andre siden av byen sikkert har en på lager.. ;)

Lenke til kommentar

Tilbake til Kindle. Har dere kjøpte "cover" til den, eller er det bortkasta penger?

Nå har jeg Kindle 2, som har glatt alu-rygg, og til den er et "cover" de rigeur - ellers ligger den og sklir rundt. Kindle 3 har vel en slags gummiert rygg, så der er det ikke like essensielt.

 

Arnold: jeg betaler $2.99 i måneden (4 utgaver) :roll: - men det er jo helt uten illustrasjoner.

Lenke til kommentar

Hadde tatt med 3G. Jeg har hatt overaskende mye glede av den faturen. Gir tross alt gratis web-tilgang i hele verden.

Men brukes ikke den kun til å laste ned nye bøker og lignende? Du kan vel ikke bruke den til å surfe med?

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1267004 oppretta egen tråd for mitt portfolio spm, er vel riktig plassert vel? eller feil kategori?

Det er riktig ut. Har ingen gode forslag selv; desverre.

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar

Når det gjelder Kindle, så er det vel en spesiell deal om at den har gratis adgang til sin egen webshop stort sett overalt i verden, er det ikke? (Jo - i over 100 land, står det hos Amazon..)

 

Men - ad iPad (som jeg selv har veldig lyst på) - så tror jeg jeg kommer til å gå for en uten 3G. I utlandet er det uaktuelt å 3G'e på grunn av priser. I innlandet gidder jeg ikke ha et ekstra abonnement - jeg har alltids mobilen med meg, og den kan kjøre Wifi hotspot og dermed gi iPad'en internett.

 

Der er Apple dølle - du kan ikke gi iPad'en tilgang til wifi-hotspot via en iPhone uten å måtte ty til jailbreaking - men det kan du via en Android. Teite marketingnisser hos Apple, som på død og liv skal selge 3G-versjonen av iPad.

 

(Men - vente til iPad 2, tro?)

Lenke til kommentar

Der er Apple dølle - du kan ikke gi iPad'en tilgang til wifi-hotspot via en iPhone uten å måtte ty til jailbreaking - men det kan du via en Android. Teite marketingnisser hos Apple, som på død og liv skal selge 3G-versjonen av iPad.

Tror ikke dette har så mye med salg av 3G-versjonen å gjøre, heller at AT&T haler ut uante summer fra iPhone-kunder. Ser nå ut som om det kan bli antydning til konkurranse der nå. Vente på neste versjon? Tja. Vil du ha kamera til Skype er det beste grunnen jeg kan se, men man vet jo aldri hva som dukker opp. (Eller når! Godt ut på våren en gang?)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...