Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bare pass deg for at det ikke blir for ekte. På jobben ble vi en gang tipset om en side som utga seg for å være "oss". Da fikk en stakkars student ved HiO en vennlig telefon fra Kripos med en "oppfordring" om å ta ned siden sin... :ph34r:

Til et av fagene modern underviser har de laget en fake hjemmeside til det som trolig må være Hordalands beste marina.

 

Selv om siden er satt opp så den ikke skal indekseres av søkemotorer, så får de jevnlig henvendelser fra folk som vil leie båtplass :p

Lenke til kommentar

For veldig lenge siden så var jeg og på slike kurs. "Motivasjonskurs" o.l. Da var det sånn at kurset ble holdt i et annet lokale enn Arbeidsformidlingen sitt, og jeg fant ut at om jeg sa til kurslederen at jeg skulle opp på arbeidsformidlingen for å sjekke etter nye jobber så fikk jeg fri uten fravær og trekk i utbetalingen. Måtte jo selvfølgelig også gå dit da. Og jeg kjente en som jobbet der så jeg tok formiddagskaffe på Arbeidsformidlingen. Jeg fikk også gode karakterer på "vitnemålet" fra kurset fordi jeg viste sånn iver etter å finne meg jobb.

Lenke til kommentar

Jeg tenkte å prøve få jobb hos en eller annen fotograf, så tenkte printe ut en 4-8 portfolioer å levere de. Da lurte jeg på: noen som har no forslag til hvordan jeg skal sette opp den? Samt hvor kan jeg bestille det uten at det koster dritmye? :p

 

Har fått ordna slik at kurs-folka dekker dette, men skal helst ikke være så dyrt sa de, noen som har forslag til åssen jeg skal sette opp portfolioen? Tenkte en 12 bilder eller noe slikt?

Lenke til kommentar

Hadde en del bilder fra i går som var rimelig bra, men støv nok på sensoren til at det stedvis ser ut som om en fugleflokk har invadert bildet. Noen bedre løsninger enn ~f/10 og bilde av et hvitt ark for å sjekke at jeg har fått bort det verste?

Endret av Euklid
Lenke til kommentar

Dette var med god margin det mest ekstreme fra gårsdagen, men det har en lei tendens til å ende med støv de (få) dagene jeg bytter optikk mange ganger. Sensorristing ser ut til å ha fått bort alle de små støvflekkene, er en litt større jeg tror sitter igjen, den kan alltids klones bort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...