Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

nei, men titta kjapt på den nå, og mitt spm er da egentlig: hvor mye for du plass til utenom kamerautstyret? jeg tenkte på kles-skift f.eks

 

edit: ser det står "a compartment for a book and a sweater"

men er det virkelig så dårlig plass? :/

 

har lyst på en sekk som får plass til 1-2 klesskift, samt mitt 40d med 35mm 2.0 og 85mm 1.8 og blitzen min

Endret av Bjørnli
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har lyst på en sekk som får plass til 1-2 klesskift, samt mitt 40d med 35mm 2.0 og 85mm 1.8 og blitzen min

Med mindre du har lyst på en forbasket stor sekk tror jeg kanskje klær som tar mindre plass er den beste løsningen for deg – i alle fall om det er på korte turer du tenker å bruke denne sekken; om man må se noenlunde presentabel ut blir saken fort mer kinkig, reiseklær er typisk ikke det lekreste en kan drive frem.

Lenke til kommentar

Euklid : hver helg drar jeg avgårde til hvaler og hater å ta 1 sekk til klær og 1 til foto. så skulle gjerne hatt en sekk til så jeg kan kombinere det når jeg drar til hvaler for helga/1 uke.

 

har vurdert å kjøpe en "kamerablokk" hvis det sier dere noe, og så en stor bergans sekk eller lignendes sekk

 

edit: har altså ikkeno imot en stor sekk

Endret av Bjørnli
Lenke til kommentar

Euklid : hver helg drar jeg avgårde til hvaler og hater å ta 1 sekk til klær og 1 til foto. så skulle gjerne hatt en sekk til så jeg kan kombinere det når jeg drar til hvaler for helga/1 uke.

 

har vurdert å kjøpe en "kamerablokk" hvis det sier dere noe, og så en stor bergans sekk eller lignendes sekk

 

edit: har altså ikkeno imot en stor sekk

Det er stativfeste bak på sekken. Når man ikke bruker det så bretter man det inn og fester med borrelås på en smart måte så det ikke er i veien. Man kan feste stativet godt fast med strikk. På bildene har jeg ikke festet det i den strikken.

 

 

For meg er det viktig at solblenderne er med på tur. Derfor har alle objektivene solblenderen på (montert feil vei). Da fikk jeg i kamerarommet plass til 70-200mm/2.8 (m/ stativfeste), 24-70mm/2.8, 50mm/1.4, EF 2xII, EX 430II og 30D. Kameraet ligger da uten objektiv "stablet i høyden" oppå 50mm og 2xII.

 

 

Av klær i det øverste rommet så fylte jeg det opp med:

En dongeribukse, en foret skibukse, en tynn fleecegenser, en tynn bomullsgenser, en "vanlig" bomullsgenser, en "artic brynje"-ullgenser (ganske tykk ullundertøy med netting inni) og ett par hjemmestrikkete ullsokker. Da var det ganske fullt, men jeg ville nok fått en liten lue eller et par tynne hansker inn også. Nå ville jeg nok ikke dratt på tur med akkurat det i sekken, men det gir en pekepinne om hva det er plass til.

 

 

Om du vurderer denne er den nå på tilbud hos naturogfritid.no.

Lenke til kommentar

Tipper det går litt i bølger - at man innimellom plutselig får lyst til å bruke film igjen..

 

Tror i alle fall jeg skal bruke huset jeg har litt først - et filmhus er tross alt først og fremst en lystett kasse - såfremt fokus er riktig plassert, jeg ikke har bruk for skuddtakt og jeg får valgt riktig blender og lukker, så skulle en EOS 300 gi like gode bilder som en EOS 1V.. ;)

Lenke til kommentar

Faen..stadig vekk må jeg ned til sentrum og kjøpe et eller annet jeg trenger til skuteren. I dag var det låseringtang og kulelagre. I går var det hammerslaglakk, voks og superlim.

 

Et spørsmål til Nautica, vet han kan masse ting. Når jeg har renset aluminium eller stål med Autosol, må jeg da buke noe annet etterpå for at det skal holde seg blankt?

Lenke til kommentar

Faen..stadig vekk må jeg ned til sentrum og kjøpe et eller annet jeg trenger til skuteren. I dag var det låseringtang og kulelagre. I går var det hammerslaglakk, voks og superlim.

 

Et spørsmål til Nautica, vet han kan masse ting. Når jeg har renset aluminium eller stål med Autosol, må jeg da buke noe annet etterpå for at det skal holde seg blankt?

 

Autosol inneholder voks ,så noe etterbehandling burde ikke være nødvendig.Oppfrisk heller delen et par ganger i året med autosol.Skal du unngå videre etterbehandling må delene lakkeres med klarlakk eller elokseres.

 

Hammerslaglakk har jeg dårlig erfaring med når det gjelder og bruke i båt,den har ikke så bra rustbeskyttelse som de påstår.

 

Hva med noen bilder av prosjektet :)

Er det noen som har en link til den siden der man kan legge inn plasseringer av blitser i forhold til motivet/kameraet.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...