Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Sånn i etterpåklokskapens lys står nok King Crimson høyere i min bevisthet enn Pink Floyd. Gong har jeg og utrolig sans for, fram til 74 og albumet You, etter det var de veldig opp og ned.

Ellers så var jeg ganske langt inne i jazzens landskap på slutten av 70 tallet Garbarek, Rypdal og gjengen rundt de. Det var nok mye en motreaksjon etter en overdose av Purple o.l.

Paralelt søkte jeg tilbake til f.eks Velvet Underground, og ymse prog eurorock.

 

Ikke det PF var bra de, men det var så mye annet bra også.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vi får trøste oss litt med Pink Floyd i stedet. Animals ligger i play-lista.

 

Tom

 

 

Hehe, fint å høre at det er flere som setter pris på god musikk her inne.

 

Det eneste jeg har å si om den konserten i Bergen var temperaturen i hallen. Det var faktisk flere som besvimte der inne med temperaturer på over 30 grader om jeg husker rett.

 

Off.. 10 000 mennesker som synger samstemt til Another Brick In The Wall var krém!

 

Lyssner selv på The Division Bell - et album som jeg synes er enormt godt.

 

BK forresten.

Har for øyeblikket vurdet i et kvarter å kjøre Pulse på DVD i bakgrunnen som musikk. Skal jeg? JA DET SKAL JEG!

 

Sitter ellers og redigerer og fikser litt på bilder fra Balkan. Når det kommer til mørkt, dystert, klisjeaktig sorthvittfoto er det ingen periode i mitt liv som overgår elleve dager på roadtrip på Balkan.

 

Savner det tidligere Jugoslavia stort.

Lenke til kommentar
Daevid Allens "New York Gong at last" er et fabelaktig album som få Gongere kjenner til. Hva med du, Tim? You dig? Allen backet opp av et letere vindskeivt Material (med Bill Laswell på bass).
Desverre, det albumet kjenner jeg ikke. Når var det?

Det siste høydepunktet av Gong som band, var for meg Planet Gong sitt livealbum, 77 tror jeg det var. Spacerock med jazzrøtter møter energien fra punken. Free, floating - anarchi :)

 

Ellers så har jeg sansen for en del av Allens soloprosjekter. Med innslag av naivistisk poesi.

Lenke til kommentar
Sitter ellers og redigerer og fikser litt på bilder fra Balkan. Når det kommer til mørkt, dystert, klisjeaktig sorthvittfoto er det ingen periode i mitt liv som overgår elleve dager på roadtrip på Balkan.
Balkansk brassmusikk er i seg selv en god grunn til å savne balkan. Fanfare Ciacarlia f.eks. landsbymusikk framført med en utrolig entusiasme og formidabelt driv. Tradisjonen går tilbake til det gamle ottomanske riket.

For å bringe det on topic, så hadde jeg gleden av å fotografere dem på førdefestivalen.

Lenke til kommentar

Seriøst, diskuter 70-talls-schägere i musikkforumet.. Please.

 

Hjelp meg heller med dilemmaet mitt! :)

 

Jeg har pr. i dag følgende objektiver:

 

Tamron 17-50/2.8

Canon 10-22/3.5-4.5

Canon 100/2.8 Macro USM

 

Det jeg lurer på, er hva jeg skal velge av følgende løsninger:

 

 

1) Selge 17-50mm'ern og kjøpe 24-105/4L IS + 70-200/4L non-IS

 

2) Beholde 17-50mm'ern og kjøpe 70-200/4L IS

 

3) Beholde 17-50mm'ern og kjøpe 70-200/4L non-IS + 50/1.8 + 85/1.8 (kanskje lite poeng da 100/2.8 Macro duger til portrett headshots)/annet artig..

 

 

Any ideas?

Endret av yackup
Lenke til kommentar
Hva annet har Laswell vært involvert i? Det ringer noen bjeller, men jeg kommer ikke på hvor.

Mye. Veldig mye. Jeg stifte først bekjentskap med ham gjennom discoprosjektet som Material hadde med vokalisten Nona Hendryx på den tiden jeg var dj. Mest er han nok kjent for Axiom Records i dag, og de fleste vil vel plassere ham i jazz og fusion-genren.

 

On topic: Jeg synes den gammeldags-tråden er en artig ide.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...