Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Opplevelsen jeg fikk under Roger Waters konserten glemmer jeg aldri.

Den konserten måtte jeg oppleve over telefon. Din heldige lille jævel!

Hihi. Når jeg tenker over det var jeg ganske heldig.

God plassert, ca. midt i smørøyet av den fireveis høyttaleroppstillingen.

Utrolig spesiell opplevelse å høre konserter i surround - skvatt litt når latteren kom bak meg. :p

 

Tror kanskje den beste delen var introen til Time. Trommene, klokken og overgangen til vokalen - ahhh..!

 

Oh.. og den forferdelig store skjermen/lerrete bak scenen var fenomenal! Trodde først det var rekvisitter da jeg kom inn i hallen, men skjønte fort at det var en skjerm når det kom en gedigen hånd inn i bilde.

Endret av gorpium
Lenke til kommentar
Hva med et bilde av og med Store-K ? For å opplyse oss som bruker mindreverdige merker, mener jeg ;)

 

Tom

Jeg har liggede et bilde i en gammel tråd, av Store-K montert i gimbal mount og dertil hørende herlighet.

 

Hvordan finner jeg gamle attachments? Selve bildet er tapt nemlig, forsvant i dypet på Tromsøflaket. Har vært inne på profilen min, og sett gjennom reasant attachments, men i den lista var det ikke. Så jeg trenger hjelp til å finne det igjen om jeg skal vise det.

Lenke til kommentar
Opplevelsen jeg fikk under Roger Waters konserten glemmer jeg aldri.

Den konserten måtte jeg oppleve over telefon. Din heldige lille jævel!

Hihi. Når jeg tenker over det var jeg ganske heldig.

God plassert, ca. midt i smørøyet av den fireveis høyttaleroppstillingen.

Utrolig spesiell opplevelse å høre konserter i surround - skvatt litt når latteren kom bak meg. :p

 

Tror kanskje den beste delen var introen til Time. Trommene, klokken og overgangen til vokalen - ahhh..!

 

Oh.. og den forferdelig store skjermen/lerrete bak scenen var fenomenal! Trodde først det var rekvisitter da jeg kom inn i hallen, men skjønte fort at det var en skjerm når det kom en gedigen hånd inn i bilde.

 

 

Ticking away, the moments that make up a dull day;

Fritter and waste, the hours in an' offhand wa-ay;

Kicking around, on a piece of ground, in your hometown;

Waiting for someone or something to show you the way;

 

Tired of lyin' in the sunshine;

staying home to watch the rain;

You are young, and life is young,

and there is time to kill today;

 

And then one day you find;

Ten years have got behind you;

Noone told you when to run;

You missed the starting gun;

 

And you run and you run, to catch up with the sun, but it's sinking;

Racing around, to come up behind you again;

The sun is the same in a relative way, but you're older;

Shorter of breath, and one day closer to de-eath;

 

Every year is getting shorter;

Never seem to find the time;

Times that either come to haunt;

Or half a page of scribbled lines;

 

Hanging on in quiet desperation, is the English way;

The time is gone, the song is over;

Thought I'd something more to say.

 

 

Fritt etter hukommelsen. Men fjerde linje fra slutten er den desidert beste i hele sangen i mine øyne.

 

Speak to me/Breathe in the air er også mesterlig.

 

"Breathe, breathe in the air.. don't be afraid to ca-are".

 

Den som bare var i Hyde Park under Live8..

 

Og lysshowet er jo gjerne fantastisk, as seen in 'Pulse'. Når "solen" "står opp" er det så virkningsfult at selv på min gamle 32" CRT-TV skvetter jeg.

 

Gotta love it. Love it a LOT!

Lenke til kommentar

Min mor har to objektiver som ble kjøpt omtrent samtidig som henne 50E. Det jeg syntes virket litt merkelig, var at begge disse har USM. Var det vanligere med USM i objektivene på nittitallet enn det er nå, eller er det et tegn på at disse objektivene ikke er så dårlige som jeg først trodde?

 

For å avbryte musikkdiskusjonen. :wee:

Endret av Pusur1993
Lenke til kommentar
Takk Torbjørn :)

https://www.diskusjon.no/index.php?act=Atta...t&id=142303

Avfotografert i jungelen, for å sette det i sin rette sammenheng.

 

Dette er verktøy som det lukter svette av :whistle:

 

Nei, for å være helt ærlig lurer jeg på å pensjonere det. Bruke DA* 300/4 med konverter i stedet.

Storegut er også et passende navn ;)

 

Hvis du pensjonerer det, så er den velegnet som slagvåpen - mye bedre enn den pinglete monopod-en min ...

 

Tom

Lenke til kommentar
Min mor har to objektiver som ble kjøpt omtrent samtidig som henne 50E. Det jeg syntes virket litt merkelig, var at begge disse har USM. Var det vanligere med USM i objektivene på nittitallet enn det er nå, eller er det et tegn på at disse objektivene ikke er så dårlige som jeg først trodde?

Det er lenge siden Canon begynte med USM. Jeg har også en gammel 50E; men den skal doneres til RenPerle sin samling.

 

Mange av USM objetkivene har en enklere variant som ikke er spesielt kul, men er mer støysvak en micro-motorer.

 

Tom

Lenke til kommentar
Det er lenge siden Canon begynte med USM. Jeg har også en gammel 50E; men den skal doneres til RenPerle sin samling.

 

Mange av USM objetkivene har en enklere variant som ikke er spesielt kul, men er mer støysvak en micro-motorer.

 

Tom

 

Det var ikke helt det jeg mente.

 

I dag har ikke de aller simpleste Canon-objektivene USM, du må litt lenger opp i pris og kvalitet. Betyr dette at hennes objektiver en noenlunde gode, eller fikk du USM på billigere objektiver på nittitallet?

 

Hva synes du om kameraet, forresten?

Lenke til kommentar
Det er lenge siden Canon begynte med USM. Jeg har også en gammel 50E; men den skal doneres til RenPerle sin samling.

 

Mange av USM objetkivene har en enklere variant som ikke er spesielt kul, men er mer støysvak en micro-motorer.

 

Tom

 

Det var ikke helt det jeg mente.

 

I dag har ikke de aller simpleste Canon-objektivene USM, du må litt lenger opp i pris og kvalitet. Betyr dette at hennes objektiver en noenlunde gode, eller fikk du USM på billigere objektiver på nittitallet?

 

Hva synes du om kameraet, forresten?

USM er ingen garanti for kvalitet. Et av mine dårligste objektiver står det både Canon og USM på! Hvilke objektiver er det hun har?

 

50E er absolutt et greit kamera - bare du slår av eye-control tøyset. Lysmåleren og autofokus er ikke så avansert som nyere kameraer; men jeg har fått mange fine bilder med det. Eneste grunnen til at jeg pensjonerer min, er at jeg har skaffet meg en EOS 3 som jeg fikk for en særdeles hyggelig pris.

 

Tom

Lenke til kommentar
USM er ingen garanti for kvalitet. Et av mine dårligste objektiver står det både Canon og USM på! Hvilke objektiver er det hun har?

 

Tom

 

Normazoomen tror jeg er en 28-80 3.5-5.6, noe annet enn det husker jeg ikke. Telezoomen låner jeg nå, så den er litt enklere. 75-300 4-5.6 II.

 

Edit: Canon-objektiver begge to.

 

Floyd er kjekt når jeg ikke orker noe hardere.

Endret av Pusur1993
Lenke til kommentar
Normazoomen tror jeg er en 28-80 3.5-5.6, noe annet enn det husker jeg ikke. Telezoomen låner jeg nå, så den er litt enklere. 75-300 4-5.6 II.

 

Edit: Canon-objektiver begge to.

 

Floyd er kjekt når jeg ikke orker noe hardere.

Ingen store høydare noen av de objektivene, er jeg redd for.

 

Vi får trøste oss litt med Pink Floyd i stedet. Animals ligger i play-lista.

 

Tom

Lenke til kommentar

Hehe, fint å høre at det er flere som setter pris på god musikk her inne.

 

Det eneste jeg har å si om den konserten i Bergen var temperaturen i hallen. Det var faktisk flere som besvimte der inne med temperaturer på over 30 grader om jeg husker rett.

 

Off.. 10 000 mennesker som synger samstemt til Another Brick In The Wall var krém!

 

Lyssner selv på The Division Bell - et album som jeg synes er enormt godt.

 

BK forresten.

Endret av gorpium
Lenke til kommentar

Yey. Ser ut som det blir en helt ny 24-105L USM IS på torsdag. En fyr som selger den helt ny og uopnet. Kjøpte den sammen med 5D og har andre objektiver som dekker det behovet. Yey. Bestiller stativ til blits, paraply og feste for blits/paraply i dag fra kaffebrus.

Lenke til kommentar
Yey. Ser ut som det blir en helt ny 24-105L USM IS på torsdag. En fyr som selger den helt ny og uopnet. Kjøpte den sammen med 5D og har andre objektiver som dekker det behovet. Yey. Bestiller stativ til blits, paraply og feste for blits/paraply i dag fra kaffebrus.

Det høres ut som en god ide.

 

Tom

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...