Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Herregud som Civilization 5 suger. :( Det må nok patches i et par år før det er noen vits i å spille det igjen. Både AI og spillmekanikk er totalt på bærtur. :(

 

Det er bare å konkludere med at spillanmelderne gir karakter etter størrelsen på kickbacken, ikke kvaliteten på spillet. :thumbdown:

 

Jeg syns det fungerte ganske bra jeg. En del endringer fra foregående år, men jeg syns de har vært til det bedre. Skeptisk til dette "kun en militær enhet pr heksagon", men det funker. Skal komme en patch nå om ikke så lenge, om det ikke allerede har kommet en.

Det kom en liten patch i går, men den gjør ikke noe med gameplay. "Kun en enhet pr. hex" funker gull, men det er det eneste som funker. Bystater er uinteressante, AIen er så ubegripelig dårlig, og konseptene rundt bygging og kostnader er idiotiske.

 

Etter 300 turns har jeg overhode ingen følelse av imperiebygging - bare noen løse byklatter rundt på kartet - og med 4 horsemen valser jeg over AIen som om de ikke var der, siden de kun tusler rundt med warriors (og kanskje noen archers), selv om jeg på ingen måte dominerer på tech. AIens atferd i diplomati virker også helt meningsløs (og det gjør forsåvidt diplomati i det hele tatt).

 

Etter å totalmost Tyskland, Russland og USA i går kveld (på kort tid) satt jeg igjen med null følelse av å ha utrettet noe som helst. Det hadde ikke en gang vært mulig i Civ4.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva vil dere si er en grei pris på Nikon D40 med 18-55? Har sagt 2k. Noen som husker nyprisen?

Den ligger i produktguiden til 5999,- (under utgått, riktignok, men det må jo bety at det er prisen man kan forvente på samlermarkedet?)

 

Jeg fikk mitt for 1995,- rett før jul for snart to år siden, og det ble solgt for den prisen flere ganger de siste månedene. Jeg vil si alt over 1500,- er nærmer seg ran. 1200,- til 1500,- kan være ok pris.

Lenke til kommentar

En smule offtopic, men vet at det er en del andre lydglade folk her:

 

Begynner å savne musikkanlegget mitt nå, etter snart en og en halv måned på folkehøyskole, men det blir nok litt i overkant på det lille internatrommet mitt. Tenker derfor på å kjøpe meg et par små høytalere, som jeg evt. også kan bruke den dagen jeg finner ut at jeg vil ha 5.1-lyd. Har per i dag Cambridge Audio 740A + 740C, og et par B&W DM684.

 

Har noen peiling på kan som kan passe i lag med elektronikken? Har ikke mulighet for å få hørt noe på høytalerne før kjøp, da jeg ikke er i nærheten av noen skikkelige hifi-butikker på ei god stund. Må derfor helst være noe jeg kan kjøpe på nett, evt. få min far til å plukke opp i Trondheim for meg.

 

Vurderer også nesten et godt headset + dac/forsterker, siden internatnaboer osv. ikke er så glade i høy musikk sent på kveldene/natta, men er ikke så glad i å høre i lengre perioder på headset.

Lenke til kommentar

Skal, skal ikke, være med på oktoberfest?

 

Fortsatt ikke helt kommet over augustfesten der inspirasjonen var fraværende, men jeg tvang meg selv til å fullføre som pingle.

 

Er da mening at fotografering som hobby skal være morsomt? :hmm:

Klart du skal være med! Morsomt? Jeg skal ha det morsomt denne gangen, men morsomt er jo så mye rart, fra skoggerlatter til den dype gleden over å føle at man kan mer enn tidligere, har fått til noe man ikke trodde man ville klare. Jeg vet, for jeg gir ofte opp for fort. Hva med å slepe 5D'en en måned igjen?

 

Og, jeg har meldt meg på som pingle de fleste gangene jeg har gitt opp, nå prøver jeg kandidat igjen, for jeg tror det er lettere når man ikke kan vente til i morgen med å ta noe som kanskje kan brukes, men må gjøre et forsøk hver dag for å kunne regne med å komme i mål.

 

Go girl! :thumbup:

Lenke til kommentar

Takk for innspill.

 

Prøv på noe nytt,finn en spesifikk sjanger du ikke har utdypet før.

Egentlig ikke så veldig bevisst det med sjanger, må jeg innrømme. Men det hørtes egentlig interessant ut. Noen idèer til type sjanger?

 

Klart du skal være med! Morsomt? Jeg skal ha det morsomt denne gangen, men morsomt er jo så mye rart, fra skoggerlatter til den dype gleden over å føle at man kan mer enn tidligere, har fått til noe man ikke trodde man ville klare. Jeg vet, for jeg gir ofte opp for fort. Hva med å slepe 5D'en en måned igjen?

 

Og, jeg har meldt meg på som pingle de fleste gangene jeg har gitt opp, nå prøver jeg kandidat igjen, for jeg tror det er lettere når man ikke kan vente til i morgen med å ta noe som kanskje kan brukes, men må gjøre et forsøk hver dag for å kunne regne med å komme i mål.

 

Go girl! :thumbup:

5D-en er for stor til håndbagasjen når jeg tar med andre nødvendigheter, så om jeg skal ha noen forhåpninger om å fullføre, må jeg velge GF1. 20mm er eneste fastoptikk jeg har til GF1.

 

Jaja -- finnes verre skjebner... :!:

Lenke til kommentar

Takk for innspill.

 

Prøv på noe nytt,finn en spesifikk sjanger du ikke har utdypet før.

Egentlig ikke så veldig bevisst det med sjanger, må jeg innrømme. Men det hørtes egentlig interessant ut. Noen idèer til type sjanger?

 

 

Man kan blir lei av og gå rundt å knipse vilkårlige motiver,prøv på forhånd å tenke på hva du skal fotografere.Tenk gjerne komposisjon før du fotograferer,det behøver ikke være noen vanskelige motiver gjerne noe dagligdags.

 

Hva du skal fotografere ? bilhjul,hengerfester,dørhandtak,kumlokk,toalettpapirholder,sykkelstativ,etc.Ta gjerne bilder av enkle motiver uten all for mye støy rundt,lag deg en plan på forhånd så du har noe konstruktivt og bestrebe etter.

 

Et lite tips på slutten,skriv ut førsteposten til bareanton :)

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...