Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva bruker folket som beskyttelse på LCD skjermen på kameraene?

Trenger et til mitt Canon 1000D og går meg vill i jungelen blant disse beskyttelsene..

 

Jeg kjøpte et sådan glass som man "limer" fast til skjermen for et par år siden,problemet var at man fikk relativt ofte kondensproblemer imellom de to.etter at den var fjernet har jeg ikke brukt noen form for beskyttelse og har heller ikke opplevd noen riper så blir nok ikke og benytte meg av sånne "dippedupper" mer.

Man kan enkelt polere opp en matt skjerm.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

I følge Anews guru, Kenny Boy, så er 28-300 VR teh shit på fullframe - er visst en vinner.

Kenny er ikke guruen min, han er min homeboy. Serriøst... :no:

 

Forøvrig har jeg medfølelse med deg. Du får minne deg selv om at det blir bedre med tiden - mine barne er jo litt større, og på lørdag fikk jeg sove helt til 05:55! (da ble jeg vekket av en 5-åring som ropte "FERDIG!!" - herlig.)

Lenke til kommentar

Herregud som Civilization 5 suger. :( Det må nok patches i et par år før det er noen vits i å spille det igjen. Både AI og spillmekanikk er totalt på bærtur. :(

 

Det er bare å konkludere med at spillanmelderne gir karakter etter størrelsen på kickbacken, ikke kvaliteten på spillet. :thumbdown:

 

Jeg syns det fungerte ganske bra jeg. En del endringer fra foregående år, men jeg syns de har vært til det bedre. Skeptisk til dette "kun en militær enhet pr heksagon", men det funker. Skal komme en patch nå om ikke så lenge, om det ikke allerede har kommet en.

Lenke til kommentar

men det skader jo ikkje bildekvaliteten å ha beskyttelse på.

Skader ikke bildekvaliteten å ikke ha beskyttelse heller. Nå vet ikke jeg hvordan du behandler kameraet ditt, men jeg har tilgode å se noen som virkelig har et behov for en slik beskyttelse

 

Dette er ikke rettet mot deg, men jeg må bare uttrykke min oppgitthet når det kommer til alle som skal beskytte kameraet sitt. Kamera er en bruksgjenstand. De er bygd rimelig solide og tåler ganske mye når det kommer til slag/fall, skitt og vann. Se feks på Anew og Tomsis UV-filter-test. Billige kamera som får mye juling. Dyrere kamera tåler enda mer. Folk har vært på svømmetur med kamera, mistet balansen og svingt det i bakken i fallet, osv.

 

Jeg har hatt kameraet mitt i 3 år nå, brukt det tidvis uten å tenke på om kameraet overlever, men det er fremdeles som nytt selv om det tidvis har vært med på utfordrende turer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...