Thor Håkonsen Skrevet 26. september 2010 Del Skrevet 26. september 2010 Huff - bare ikke bruk det til produktbilder av suppetallerkener og sånt.. ..eller enda verre, insektbilder med blits !!! Grøss og gru.. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 26. september 2010 Del Skrevet 26. september 2010 Da gjenstår det å se om han klarer "å hoppe etter Wirkola" Eller som Øystein Sunde sier - å hoppe etter fallskjermen. Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 26. september 2010 Del Skrevet 26. september 2010 Nå tok vel ikke Wirkola noen nevnverdige bra makrobilder så vidt jeg husker, men Mr Olsen derimot ! Lenke til kommentar
ÅdneD Skrevet 26. september 2010 Del Skrevet 26. september 2010 Vurdere å kjøpa meg nokon studioblitsar, med batteri. Kjem til å bli brukt "on location". Nokon annbefalingar? Lenke til kommentar
eriklovold Skrevet 26. september 2010 Del Skrevet 26. september 2010 Vurdere å kjøpa meg nokon studioblitsar, med batteri. Kjem til å bli brukt "on location". Nokon annbefalingar? Skrev en liten bloggpost om dette nettopp. Lenke til kommentar
ÅdneD Skrevet 26. september 2010 Del Skrevet 26. september 2010 Takker, kor mykje koster dette? Lenke til kommentar
eriklovold Skrevet 26. september 2010 Del Skrevet 26. september 2010 Hm, vel: - Selve blitsen, Ranger RX m. A-hode, fikk jeg brukt for 12000 kr. De dukker opp på foto.no med jevne mellomrom. - Stativet koster 4000 på interfoto.no. - 195 cm octabank koster 8800,- på scandinavianphoto.no. Min er modifisert - byttet ut det medfølgende gripehodet med et Avenger D200, som koster rundt 600. Mye mer solid og holder den skikkelig på plass. - 100 cm deep octa koster 3500,- på scandinavianphoto.no sist jeg sjekka. Du får kjøpt den for i underkant av 2000 kroner ny på eBay fra en indisk selger, men da følger det ikke med bag. Jeg gikk for eBay uansett her. - Skyport sender og mottager, rundt 800 kroner elns på scandinavianphoto.no. Totalt litt i underkant av 30 000. Da har du et ganske komplett ett-lys kit. Du overlever fint uten den største octaen ei stund, så tar du bort den kuttes prisen betraktelig. Lenke til kommentar
ZoDz Skrevet 26. september 2010 Del Skrevet 26. september 2010 Du kan like godt gå for en Quadra. Lenke til kommentar
eriklovold Skrevet 26. september 2010 Del Skrevet 26. september 2010 Jeg mener at om man skal gå ned fra Ranger (1100w) til Quadra (400w), så må resten av kitet tilpasses den forandringen også. Eneste grunnen for å gå med Quadra er portabilitet, og da er det ikke vits med noe annet enn små, kompakte stativer og modifiers som er små og tar lite plass. Kan bare glemme å bruke den største octabanken med Quadra ute. Quadra-løsningen er portabel, du er uavhengig av bil for å ta med deg utstyret, og det kan være et megapluss. Men pga. lav effekt vil du bli begrenset til å bruke høyeffektive reflektorer som Maxilite for å kunne greie å konkurrere med sola ute på location. Du vil ha problemer med å få nok effekt i store modifiers som den største octaen, selv når det er overskyet. I tillegg er Quadraen langt dårligere bygd, ikke værtettet, og den er vanskelig å finne brukt til en akseptabel pris. Synes igrunn begge løsninger har sine bruksområder, og jeg skulle gjerne hatt en Quadra selv. Men skal du ha bare én, ville jeg gått for storebror RX Lenke til kommentar
ÅdneD Skrevet 26. september 2010 Del Skrevet 26. september 2010 Quadra er vel litt rimlegare og, friste sida eg ikkje har bil. Får lurka litt på Foto.no, og sjå kva som kjem. Lenke til kommentar
Bjørnli Skrevet 26. september 2010 Del Skrevet 26. september 2010 (endret) ei jente som vil jeg skal ta no bilder av ho, interessene hennes er: "klær, mote, dyr , biler, trening, friluftsliv." ho vil gjerne ha litt "kult" tema, ikke bare ydylliske høstfargebilder osv. noen forslag? er helt tom for idèer akkurat nå og trenger innspill edit: tenkte å ta bildene i nærheten av vansjø så blir litt skogbakgrunn mest sannsynlig, evt. vannet Endret 26. september 2010 av Bjørnli Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 26. september 2010 Del Skrevet 26. september 2010 ei jente som vil jeg skal ta no bilder av ho, interessene hennes er: "klær, mote, dyr , biler, trening, friluftsliv." ho vil gjerne ha litt "kult" tema, ikke bare ydylliske høstfargebilder osv. noen forslag? er helt tom for idèer akkurat nå og trenger innspill edit: tenkte å ta bildene i nærheten av vansjø så blir litt skogbakgrunn mest sannsynlig, evt. vannet Hva med litt urban bakgrunn,men det hele kommer litt an på modellen,hvilken miljø hun passer inn i. Har fått et par paraplyer "sølv" og stativer hvis du vil prøve deg på lys,har bestilt Hvite paraplyer men det tar nok en 14 dagers tid før jeg har dem i hus. Lenke til kommentar
Bjørnli Skrevet 26. september 2010 Del Skrevet 26. september 2010 Jeg har en sølv paraply og en hvit shoot-trough, men bare 1 ustabilt stativ, sender deg pm ang lån jeg;) Lenke til kommentar
Bjørnli Skrevet 26. september 2010 Del Skrevet 26. september 2010 Ho har lyst på litt spesielle bilder, vil gjøre noe morsomt ut av det, ikke nødvendigvis kle seg ut med trenger ikke å være helt vanlige klær heller:P vanskelig dette skulle være da:P Lenke til kommentar
gorpium Skrevet 26. september 2010 Del Skrevet 26. september 2010 - 100 cm deep octa koster 3500,- på scandinavianphoto.no sist jeg sjekka. Hihi Jeg betalte 9000,- for min 91 cm store octa, Profoto da. Lenke til kommentar
eriklovold Skrevet 26. september 2010 Del Skrevet 26. september 2010 9000 for en standard 91 cm octa? Så utrolig overpriset. Lenke til kommentar
ÅdneD Skrevet 26. september 2010 Del Skrevet 26. september 2010 Profoto da. utrolig overpriset. No shit. Lenke til kommentar
eriklovold Skrevet 26. september 2010 Del Skrevet 26. september 2010 Stussa mer på at den kosta 4000 kr mindre her. Fortsatt overpris for en standard octa, men. Lenke til kommentar
Xtra Skrevet 26. september 2010 Del Skrevet 26. september 2010 Er det noe "regel" når det gjelder prissetting på brukte kamerahus? Fått inntrykk av at man ofte sier at for objektiver er 70% av nypris en grei pris. (Kommer jo selvsagt ann på andre faktorer også, men generelt sett) Lenke til kommentar
Inc Skrevet 26. september 2010 Del Skrevet 26. september 2010 [klisje begynner]Lys er lys, det er hvordan du bruker det som teller [klisje slutt] Mitt poeng er, tror mange glemmer hva foto(grafering) egentlig handler om... jaja, så ble jeg sentimental idag og Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå