Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hm, vel:

 

- Selve blitsen, Ranger RX m. A-hode, fikk jeg brukt for 12000 kr. De dukker opp på foto.no med jevne mellomrom.

- Stativet koster 4000 på interfoto.no.

- 195 cm octabank koster 8800,- på scandinavianphoto.no. Min er modifisert - byttet ut det medfølgende gripehodet med et Avenger D200, som koster rundt 600. Mye mer solid og holder den skikkelig på plass.

- 100 cm deep octa koster 3500,- på scandinavianphoto.no sist jeg sjekka. Du får kjøpt den for i underkant av 2000 kroner ny på eBay fra en indisk selger, men da følger det ikke med bag. Jeg gikk for eBay uansett her.

- Skyport sender og mottager, rundt 800 kroner elns på scandinavianphoto.no.

 

Totalt litt i underkant av 30 000. Da har du et ganske komplett ett-lys kit. Du overlever fint uten den største octaen ei stund, så tar du bort den kuttes prisen betraktelig.

Lenke til kommentar

Jeg mener at om man skal gå ned fra Ranger (1100w) til Quadra (400w), så må resten av kitet tilpasses den forandringen også. Eneste grunnen for å gå med Quadra er portabilitet, og da er det ikke vits med noe annet enn små, kompakte stativer og modifiers som er små og tar lite plass. Kan bare glemme å bruke den største octabanken med Quadra ute.

 

Quadra-løsningen er portabel, du er uavhengig av bil for å ta med deg utstyret, og det kan være et megapluss. Men pga. lav effekt vil du bli begrenset til å bruke høyeffektive reflektorer som Maxilite for å kunne greie å konkurrere med sola ute på location. Du vil ha problemer med å få nok effekt i store modifiers som den største octaen, selv når det er overskyet. I tillegg er Quadraen langt dårligere bygd, ikke værtettet, og den er vanskelig å finne brukt til en akseptabel pris.

 

Synes igrunn begge løsninger har sine bruksområder, og jeg skulle gjerne hatt en Quadra selv. Men skal du ha bare én, ville jeg gått for storebror RX :)

Lenke til kommentar

ei jente som vil jeg skal ta no bilder av ho, interessene hennes er: "klær, mote, dyr , biler, trening, friluftsliv."

 

ho vil gjerne ha litt "kult" tema, ikke bare ydylliske høstfargebilder osv. :p

 

noen forslag? er helt tom for idèer akkurat nå og trenger innspill

 

edit: tenkte å ta bildene i nærheten av vansjø så blir litt skogbakgrunn mest sannsynlig, evt. vannet

Endret av Bjørnli
Lenke til kommentar

ei jente som vil jeg skal ta no bilder av ho, interessene hennes er: "klær, mote, dyr , biler, trening, friluftsliv."

 

ho vil gjerne ha litt "kult" tema, ikke bare ydylliske høstfargebilder osv. :p

 

noen forslag? er helt tom for idèer akkurat nå og trenger innspill

 

edit: tenkte å ta bildene i nærheten av vansjø så blir litt skogbakgrunn mest sannsynlig, evt. vannet

 

Hva med litt urban bakgrunn,men det hele kommer litt an på modellen,hvilken miljø hun passer inn i.

 

Har fått et par paraplyer "sølv" og stativer hvis du vil prøve deg på lys,har bestilt Hvite paraplyer men det tar nok en 14 dagers tid før jeg har dem i hus.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...