Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Min første reaksjon på nyheten om Lensbaby Tilt Composer for 43 var "pokker at jeg solgte AF-D 24mm f/2.8G".

Så, siden det er en baby på vei til meg :fun: lurer jeg på om noen vet om en oversikt over nikon-objektiver som inkluderer info om rett eller buet fokusplan? Eller mer spesifikt, om nevnte 24mm (tenkte aldri over det da jeg hadde den) og AF-S 35mm har rett eller buet fokusplan?

Er det "bare" Canonisten i meg som synes det er merkelig at det ikke er tilgjengelig samtidig for Canon og Nikon?

 

Litt svevende i artikkelen når det evt kommer til Canon...

Endret av Bykatt
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det "bare" Canonisten i meg som synes det er merkelig at det ikke er tilgjengelig samtidig for Canon og Nikon?

 

Litt svevende i artikkelen når det evt kommer til Canon...

Spørs om det lar seg gjøre å lage det til Canon-objektiver, Nikon har større avstand fra sensor til innfatningen, og gir dermed mer plass til å sette "noe" mellom objektiv og 43-kamera (eller Nex).

 

Edit: på den annen side så har Canon så godt utvalg i TS-objektiver, at det er bare å shoppe, og da får du shift også! :thumbup:

Endret av kaian
Lenke til kommentar

TS-en koster en del mer enn jeg er villig til å betale. Må innrømme at jeg ikke vet nok om TS til å forstå praktiske nytte, men det hadde vært gøy å prøve. :)

Jeg regner med å bruke den hele oktoberfesten, trolig uten å kjøpe noe ekstra objektiv før etter det. Det blir sikkert mulig å prøve den, f.eks. på neste Akam-treff i Oslo. :yes:

Lenke til kommentar

Jeg regner med å bruke den hele oktoberfesten, trolig uten å kjøpe noe ekstra objektiv før etter det. Det blir sikkert mulig å prøve den, f.eks. på neste Akam-treff i Oslo. :yes:

 

Ooh, jeg slenger meg gjerne på den "listen" der. TS ville vært storveis å prøve. :D

Hehe, det går nok bra. Jeg er sikker på at det blir storveis å prøve, men jeg er litt usikker på om en måned er litt lenge..., vel, en måned ER lenge. laugh.gif

Lenke til kommentar

Ooh, jeg slenger meg gjerne på den "listen" der. TS ville vært storveis å prøve. :D

Hehe, det går nok bra. Jeg er sikker på at det blir storveis å prøve, men jeg er litt usikker på om en måned er litt lenge..., vel, en måned ER lenge. laugh.gif

 

En måned kan nok bli noe repetivt ja. Det er dog en utfordring å være kreativ nok til å bruke det så det ikke blir repetivt. Blir en vanlig 50mm for min del, ganske greit når man ikke har noe annet.

 

Ooh, jeg slenger meg gjerne på den "listen" der. TS ville vært storveis å prøve. :D

Hehe, det går nok bra. Jeg er sikker på at det blir storveis å prøve, men jeg er litt usikker på om en måned er litt lenge..., vel, en måned ER lenge. laugh.gif

 

En måned kan nok bli noe repetivt ja. Det er dog en utfordring å være kreativ nok til å bruke det så det ikke blir repetivt. Blir en vanlig 50mm for min del, ganske greit når man ikke har noe annet.

Lenke til kommentar

Noen som føler for og svi av litt gryn ?

 

Kom over en auksjon hvor endel proft foto/video utstyr auksjoneres bort,man kan gjøre et kjempekupp her hvis ikke prisen stiger vesentlig.

"Reservationspris uppnått: Nej"

Mistenker at den reservationsprisen kan få totalbeløpet såpass høyt opp at det ikke blir noe gigantisk kjempekupp allikevel - men sikkert verd å følge med på uansett :)

Lenke til kommentar

Noen som føler for og svi av litt gryn ?

 

Kom over en auksjon hvor endel proft foto/video utstyr auksjoneres bort,man kan gjøre et kjempekupp her hvis ikke prisen stiger vesentlig.

"Reservationspris uppnått: Nej"

Mistenker at den reservationsprisen kan få totalbeløpet såpass høyt opp at det ikke blir noe gigantisk kjempekupp allikevel - men sikkert verd å følge med på uansett :)

 

Jeg tenkte i samme baner første gang jeg var inne på den auksjonen,men etter og ha fulgt med noen uker vil jeg si at reservasjonsprisen ikke er høy.Flere artikler som har hatt en "marknadsvarde"på 15/20K og blitt solgt for en 3000/4000.-

Noe annet er at reservasjonsprisen faktisk har stått som "ikke oppnått" helt til auksonens slutt for så og bli omgjort til "oppnått",sikkert noe dem gjør for og prøve å få prisen oppover.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...