Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Er dette billig?

De pleier vel gå for en 14-17k, så ja - det er billig.

Meeen - "pressebrukt" er ikke nødvendigvis en god ting - kommer an på slitasje.

 

Da det er jeg som selger det :-)

Pressebrukt har ingen ting å si, dette er noe jeg ønsker å opplyse om da det står VG under kamera, det var tatt 16k eksponeringer når jeg kjøpte det, nå tatt 21k shutteren skal vel tåle godt over 100k?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I can print, for a price of course. :p

 

Ellers må jeg si takk til Canon som ikke har kommet med en dritt på Photokina.

 

Sender deg mld på face når jeg finner ut hvilken størrelse jeg vil ha. Regner med du har noe gudd skitt og ikke noe Canon crap. innocent.gif

 

Klarte å glemme å lagre .PSDfilen av togstasjonsbildet mitt i natt, også tok jeg en reboot når jeg våknet mens jeg pussa tenna. Må lage på nytt. harhar.gif Bajs på leggen der, ja.

 

Er faktisk GLAD de ikke kom med noe nytt på photokina. Det vil si at vi kan glemme 5D MK III i år. Har hatt kameraet i 2 måneder og vil ikke høre om et MK III nå. ;)

 

PS: Kom jo med noe fine titanglass.

Lenke til kommentar

Ellers må jeg si takk til Canon som ikke har kommet med en dritt på Photokina.

Tjah - til selve Photokina var det ikke så mye - PowerShot G12 og SX30IS.

 

Men - til Canon EXPO tidligere i september var det et pent lite slipp:

Kamera: EOS 60D, Powershot SX130IS, SD4500IS, S95, Ixus 1000 HS.

Optikk: EF 70-300L, 8-15L fisheye, 300/2.8 IS II, 400/2.8 IS II, 1.4x III, 2.0x III

Printer: CP800

 

Annonsert var også: EF 500/4L IS II, 600/4L IS II

 

 

24-70L IS og 1Ds mkIV lar vente på seg, da. ;)

Lenke til kommentar

Første gang jeg har fått spam her på forumet. Fikk følgende PM akkurat nå:

 

Greetings,

 

Please allow me to intimate you with a business transaction that would benefit both of us. I am the director of the project and engineering division of SODECI (Société de distribution d'eau de Côte d'Ivoire). I will want you to assist me in the claim and transfer of Seven Million Euros.

 

This amount was realized from over-invoiced contract amount awarded by us in 2007 to expatriate companies. The Contract's Amount was deliberately overestimated to read more than the actual cost of the project thus leaving a surplus of Seven Million Euros. However, as a staff of SODECI I cannot claim this money without a foreign partner who will act as the contract beneficiary and as such, entitled to receive the funds as payment. This is why I am contacting you to allow this money to be transferred into your account and to be my custodian for the money.

 

If you are willing to assist me in this transaction please get back to me at ([email protected]) so I can give you further details about this transaction. I am willing to give you 25% of the total amount after the transfer, the rest will be held and released to me when I get to your country. I look forward to hear from you.

 

Thanks.

 

Hva sier dere? Siden dette er Elfenbenskysten og ikke Nigeria må jo dette være det real deal. Ganske lettjente 14 millioner kroner... :roll:

Lenke til kommentar
I can print, for a price of course. :pEllers må jeg si takk til Canon som ikke har kommet med en dritt på Photokina.
Sender deg mld på face når jeg finner ut hvilken størrelse jeg vil ha. Regner med du har noe gudd skitt og ikke noe Canon crap. innocent.gifKlarte å glemme å lagre .PSDfilen av togstasjonsbildet mitt i natt, også tok jeg en reboot når jeg våknet mens jeg pussa tenna. Må lage på nytt.^

Hehe, jeg kan printe på Epson 7900.

Nå må du lære å lagre innimellom og ikke på slutten. :p

 

Ellers må jeg si takk til Canon som ikke har kommet med en dritt på Photokina.
Tjah - til selve Photokina var det ... (blah blah blah)

Nei det er sant, men jeg bryr meg ikke om kompaktkamera og tullete ultrazoomer. Det eneste av glassene som kom for ikke lenge siden som jeg bryr meg litt om er fisheyen.

 

Jeg vil gjerne se, som sagt, 1Ds MkIV, ny blits, nytt glass i vidvinkel og normalserien, gjerne nye verjoner av anerkjent billig fastoptikk. Og ellers annet funsies.

Lenke til kommentar

Nei det er sant, men jeg bryr meg ikke om kompaktkamera og tullete ultrazoomer. Det eneste av glassene som kom for ikke lenge siden som jeg bryr meg litt om er fisheyen.

Ultratele - ikke ultrazoom. :tease:

 

Suppler med Distagon T* 2.8/21, Makro-Planar T* 2/100 og 70-200/2.8L IS II og så skulle du være set? ;)

 

Er det for mye å kreve 4000,- for makroen i Signaturen min?

 

Har ikke fått noen kjøpere...

72.8% av nypris hos JP (5490) - kan være litt høyt. Supplere med noen fine fluebilder i annonsen, hvis du ikke har gjort det allerede? ;)

Lenke til kommentar

Er det for mye å kreve 4000,- for makroen i Signaturen min?

 

Har ikke fått noen kjøpere...

Ligger på 5500 ny. 5500*0,70= 3850. Sett den til 3700 så får du sikkert napp. 3500 så går den fortere. Burde ikke være umulig å få 4000 heller, men da må nok noe tålmodighet påregnes. Eventuelt andre markeder enn bruktmarkedet her eller på foto.no.
Lenke til kommentar

Hvorfor får jeg ikke sånne pm'er? Ville gjerne fått 14million :D

Man gir jo ikke bort så mye spenn til hvem som helst! Det er klart at vår venn fra Elfenbenskysten har gjort en nøye vurdering av forumets brukere, og konkludert med at nettopp Arnold er mannen han kan betro med sine penger.

Endret av Anew
Lenke til kommentar

Trafo.no gjer ikkje støtte til utstyr eller reise; kva gjer dei støtte til då?

Akkurat det samme har jeg fundert på. Jeg tror tanken er å støtte utstillinger, forestillinger, workshops og liknende arrangementer - med andre ord må man på forhånd ha råd til utstyr og reise for å lage noe som er verd å stille ut, så kan man få penger til den delen av det. Eller noe sånt.

Lenke til kommentar

Hehe, fikk nettopp en telefon fra "Lyd Og Bilde" hvor en søt pikestemme kunne tilby meg å finne en kjøper på Sigmaen innen 14 dager. Jeg regner med dette er for et lite mellomlegg, da jeg ikke tror de gjør slikt gratis.

 

Heldigvis har jeg lært meg å tenke med huet mellom skuldrene og ikke beina, så det tilbudet takket jeg nei til.

 

Er det noen av dere som har vært borti noe slikt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...