Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Her er det rap-fri sone. I dag skal jeg bare spille muskk fra 70-tallet.

 

Tom

 

Da antar jeg at klassiske album som -After the Gold Rush, Harvest, On the Beach, Zuma, Rust Never Sleeps og Live Rust- står på kjøreplanen !

 

Den første som kommer med en fellesnevner på nevnte album skal få en stjerne i margen :)

Det lukter Niel Young av dette ... Har kun Harvest selv.

 

Tom

Lenke til kommentar
Heller den som ikkje klarar det skal få et spett i ræva?

 

 

Godt poeng - den som ikke klarer det (googling er juks) er nok mest sannsynlig godt under 20 år (og burde fått ett spett i ræva :) )

 

Det lukter Niel Young av dette ... Har kun Harvest selv.

 

Stemmer det, det er Kongen - Neil Young.

 

Harvest er ett knakende godt album, men overgås av Rust platene i mine øyne. Men høydepunktet er defintivt ett konsertopptak fra 1971 (ikke utgitt før i 2007), nemlig Live at Massey Hall ! Liker du litt low-key akustisk Neil Young er dette albumet ett must !

 

Sjekk ut "Journey through the past" fra den plata... magisk !

Endret av ThorEH
Lenke til kommentar
Mjo. Bigma høres ut som mora til en rapper.
Jeg smakte litt på Big-K også før jeg endte opp med Store-K, nettopp fordi Big-K ble for mye rap klishe.

 

Jaja. Sånn går nu dagan. Godt å ha no å tenk på, mens æ sett her å ser på fjærsteinan :)

Jeppers. Det er det fine med 14-54. Det er ikke en klisje, bare et søtt lite objektiv.

 

Er du nordlending?

Om du sikter til meg, ja, jeg er nordlending. :)

 

Her er det rap-fri sone. I dag skal jeg bare spille muskk fra 70-tallet.

 

Tom

Her er det også rap-fri sone. For tiden er det noe 70-tall, men det blir en del "sær" norsk musikk fra 50, 60, 70 og 80-tall.

 

Har fått en skremmende forkjærlighet for Benny Borg, Arne Bendiksen og Pussycats. Noe gammelt MGP blir det også.

 

Kjære Klara-Tom, hva er galt med meg?

Lenke til kommentar
Kjære Klara-Tom, hva er galt med meg?

Det meste ...

 

Neida; det skjedde mye morsomt i norsk musikk på 60 og 70 tallet også. En av grunnene at den musikken du nevner fenger nå, er nok at den er såpass anderledes enn det sølet som spilles idag.

 

I dag går det i Sparks, Steely Dan, 10CC, Genesis, Electric Light Orchestra, Alan Parsons Project, Blind Faith*, osv

 

Tom

 

* En av supergruppene til Eric Clapton. Med et meget kontroversielt cover. Som forøvrig er fra 69 og skulle egentlig ikke være med i spillelisten.

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar
Jeg har printet noe 20x30 hos dem en gang - og fargene var røv i mine øyne... evt at skjermen jeg har er røv :) Velger å tro det første, da utskrifter fra EliteFoto gav meg det jeg ønsket og forventet av samme bilde.

Vi får se. Er bare 150 kroner, så overlever. Men det frister egentlig med egen skriver. Dog, om de ikke klarer sorthvitt bra nok blir jeg ganske skuffet. Det skulle ikke være vanskeligere enn å spise et eple, tross alt.

 

Kjære Klara-Tom, hva er galt med meg?

Det meste ...

 

Neida; det skjedde mye morsomt i norsk musikk på 60 og 70 tallet også. En av grunnene at den musikken du nevner fenger nå, er nok at den er såpass anderledes enn det sølet som spilles idag.

Søl it is. Det er helt klart mye morsomt. Og det er til og med en del godbiter fra MGPs gamledager også. Hanne Krogh med Lykken er har noe spesielt over seg. Det kanskje stemmen, og den udelte optimismen i sangen, men det er det. Noe er det også med Brandenburger Tor (han mente det i alle tilfeller vel!) og Sami Ædnan.

 

MGP i dag er bull.

 

I dag går det i Sparks, Steely Dan, 10CC, Genesis, Electric Light Orchestra, Alan Parsons Project, Blind Faith*, osv

 

Tom

 

* En av supergruppene til Eric Clapton. Med et meget kontroversielt cover. Som forøvrig er fra 69 og skulle egentlig ikke være med i spillelisten.

70-tallet hadde en del oppturer. For min del blir den største av disse Pink Floyd.

Lenke til kommentar
For min del blir den største av disse Pink Floyd.

Med fare for at dette skal uttarte så påstår jeg at Pink Floyd er verdens mest oppskrytte band... etter Rolling Stones !

Jeg kan ikke si annet enn at jeg er sterkt uenig med deg - angående Pink Floyd riktignok.

 

Opplevelsen jeg fikk under Roger Waters konserten glemmer jeg aldri.

Endret av gorpium
Lenke til kommentar
Jeg har printet noe 20x30 hos dem en gang - og fargene var røv i mine øyne... evt at skjermen jeg har er røv :) Velger å tro det første, da utskrifter fra EliteFoto gav meg det jeg ønsket og forventet av samme bilde.

Elitefoto FTW

 

Kamerasjappe-fanboyisme på G

Lenke til kommentar
For min del blir den største av disse Pink Floyd.

 

Med fare for at dette skal uttarte så påstår jeg at Pink Floyd er verdens mest oppskrytte band... etter Rolling Stones !

Hvor bor du?

 

Tilbake om fem, må hente batong i garasjen.

 

:tease:

 

Opplevelsen jeg fikk under Roger Waters konserten glemmer jeg aldri.

Den konserten måtte jeg oppleve over telefon. Din heldige lille jævel!

 

Artig å se at dere har holdt li i musikk-diskusjonen men jeg har vært ute på en liten ekskursjon med min 85mm 1.8. Fikk tatt en del bilder i den fine ettermiddags-solen. Om det er noe som er verdt å poste; det vil kvelden vise.

 

Tom

Har du byttet 85/1.4 med 85/1.8?

 

:p:tease::p

Lenke til kommentar
For min del blir den største av disse Pink Floyd.

 

Med fare for at dette skal uttarte så påstår jeg at Pink Floyd er verdens mest oppskrytte band... etter Rolling Stones !

Nu ja. De er da begge to et godt stykke etter U2 i kampen om den tittelen.

 

"Queen of all queens" er en genial låt. Har dere sett videoen som ble forbudt av NRK. En ung Marit Maurstad i lær fra topp til tå kommer Madonna flere år i forkjøpet og gjør en Janet :thumbup:

 

Ubetalelig. Finnes på den DVD-boksen NRK gav ut fra Popol Vuh-konserten på Rockefeller. Når vi først er inne på norsk syttitall: Aunt Mary med Jan Groth. Jeg får fortsatt ståpels av å høre ham på sitt beste.

 

Jeg har for min del lyttet mest til Frank Zappa "Tinseltown Rebellion" i det siste. Det er et album jeg satte veldig pris på da den kom ut, men jeg har ikke hatt den i samlingen siden '95. Det var stor gjensynsglede da den kom tilbake i folden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...