Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har bare lyst på samyang sin nye 35mm jeg. Håper prisen ikke blir avskrekkende.

Det var en vanvittig størrelse på samyangen.

 

Har det kommet bilde av objektivet på kamera? Uansett, store objektiver avskrekker meg ikke, men jeg vil vite hvordan performance er, og om det kommer med fokus confirm...

 

Her og her

Så også sammenligninger av tegninger mellom Zeiss, Nikon og Samsyng, men finner det ikke igjen nå :blush:

Lenke til kommentar

En PC uten PS er en PC i søppla...

 

Så da blir jeg kvitt fire pcer hvis jeg skal høre på Mr.Olsen. Nei jeg tror ikke det. Jeg har ikke PS på noen maskiner enkelt og greit fordi jeg liker å ta bilder, ikke sitte og fikle med dem foran en skjerm. Det som ikke kan gjøres i løpet av et minutt i DPP er ikke verdt å gjøre. Hvis ikke bilde blir godt nok for meg da, så blir det slettet.

 

Forresten så har jeg mye mer sans for opensource folka i motsetning til piratgutta. Det hadde vært moro å sett en statistikk på hvor mange som hadde lovlig linsens på Adobe produktene de roser opp i skyene.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Adobe har jo selv, i likhet med microsoft, sagt at de tjener på den utstrakte piratkopieringen. Pga. den så er PS i dag de facto-standard og om en bedrift skal ha noe fotoredigeringsprogramvare så er det heller sjelden de ender opp med noe annet enn Photoshop. Nettopp på grunn av at det er det folk kan. Fordi de har piratkopiert det til privatbruk.

Lenke til kommentar

 

Forresten så har jeg mye mer sans for opensource folka i motsetning til piratgutta.

 

 

Er ikke det akkurat de samme "gutta" ?

 

Nei langt ifra.

(Kortversjon)

Opensource folka lager software på dugnad og gjør det tilgjengelig for alle, samtidig som de legger ut koden hvis noen har lyst å gjøre applikasjonen enda bedre.

Piratene legger til rette for å skaffe seg produkter man ikke har betalt for.

Lenke til kommentar

En PC uten PS er en PC i søppla...

 

Så da blir jeg kvitt fire pcer hvis jeg skal høre på Mr.Olsen. Nei jeg tror ikke det. Jeg har ikke PS på noen maskiner enkelt og greit fordi jeg liker å ta bilder, ikke sitte og fikle med dem foran en skjerm. Det som ikke kan gjøres i løpet av et minutt i DPP er ikke verdt å gjøre. Hvis ikke bilde blir godt nok for meg da, så blir det slettet.

 

Forresten så har jeg mye mer sans for opensource folka i motsetning til piratgutta. Det hadde vært moro å sett en statistikk på hvor mange som hadde lovlig linsens på Adobe produktene de roser opp i skyene.

Jeg har lovlig kjøpt og betalt for min CS5, billig var det ikke...

 

Tidene endrer seg, og skal man følge med i dag må man ta ibruk digitale hjelpemidler, ellers er det få som legger merke til deg...

Lenke til kommentar

En PC uten PS er en PC i søppla...

 

Så da blir jeg kvitt fire pcer hvis jeg skal høre på Mr.Olsen. Nei jeg tror ikke det. Jeg har ikke PS på noen maskiner enkelt og greit fordi jeg liker å ta bilder, ikke sitte og fikle med dem foran en skjerm. Det som ikke kan gjøres i løpet av et minutt i DPP er ikke verdt å gjøre. Hvis ikke bilde blir godt nok for meg da, så blir det slettet.

 

Forresten så har jeg mye mer sans for opensource folka i motsetning til piratgutta. Det hadde vært moro å sett en statistikk på hvor mange som hadde lovlig linsens på Adobe produktene de roser opp i skyene.

Rekker opp handa.(bortsett frp LR3)

Lenke til kommentar

Forresten så har jeg mye mer sans for opensource folka i motsetning til piratgutta.

 

 

Er ikke det akkurat de samme "gutta" ?

 

Nei langt ifra.

(Kortversjon)

Opensource folka lager software på dugnad og gjør det tilgjengelig for alle, samtidig som de legger ut koden hvis noen har lyst å gjøre applikasjonen enda bedre.

Piratene legger til rette for å skaffe seg produkter man ikke har betalt for.

 

De opensource/linux-gutta jeg kjenner elsker enhver form for programmer,så fort Windows kommer ut med et nytt operativprogram tar de og laster det ned,studerer programmeringen kanskje modifiserer det litt og pakker det sammen igjen og stuer det bort.

De liker å knekke koder og bygge om programmer,er det en film/sang de vil se/høre så ordner de det enkelt uten og løfte ræva :)

 

Jeg har vært en prøveklut noen ganger før angående "modifisering" av div.bil/båt navigasjon-programmer,den ganger et sådan pc-program fort kostet opp mot 20K.Har faktisk brukt elektroniske båt-kart i snart 15 år,det første programmet var laget av scannete og rastete sjøkart.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

En PC uten PS er en PC i søppla...

 

Så da blir jeg kvitt fire pcer hvis jeg skal høre på Mr.Olsen. Nei jeg tror ikke det. Jeg har ikke PS på noen maskiner enkelt og greit fordi jeg liker å ta bilder, ikke sitte og fikle med dem foran en skjerm. Det som ikke kan gjøres i løpet av et minutt i DPP er ikke verdt å gjøre. Hvis ikke bilde blir godt nok for meg da, så blir det slettet.

 

Forresten så har jeg mye mer sans for opensource folka i motsetning til piratgutta. Det hadde vært moro å sett en statistikk på hvor mange som hadde lovlig linsens på Adobe produktene de roser opp i skyene.

 

Dette er det teiteste jeg har lest på internett i hele dag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...