Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen som har gode tips for å beskytte kameraet under krevende omgivelser? Skal ut i felt med forsvaret i noen dager som fotograf hvor jeg kan se for meg store temperaturforskjeller samt gode sjangser for møkk og fuktighet. Brødposer skal pakkes rundt kameraet samt teipes i front av objektivet slik at glasset er det eneste som ikke dekkes.

 

Noe mer som kan være smart?

 

Du kan putte kameraet i denne når du ikke bruker det.

Lenke til kommentar

Noen som har gode tips for å beskytte kameraet under krevende omgivelser? Skal ut i felt med forsvaret i noen dager som fotograf hvor jeg kan se for meg store temperaturforskjeller samt gode sjangser for møkk og fuktighet. Brødposer skal pakkes rundt kameraet samt teipes i front av objektivet slik at glasset er det eneste som ikke dekkes.

 

Noe mer som kan være smart?

http://www.fotovideo.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=14358

Lenke til kommentar

Du kan putte kameraet i denne når du ikke bruker det.

Kjøpte du den bagen Nautica? I såfall.. fungerer den mtp at regn ikke kommer inn? Kan tenke meg en bag som man slipper å sette regntrekk over om det er drittvær. Har sett de ryggsekkene til lowepro men de er jo sykt dyre.

 

Står fortsatt på ønskelisten,men den kommer nok i hus i løpe av høsten/vinteren,behovet har beklageligvis ikke vært der i sommer.

 

Den har en beskyttelseklasse IP64 og glidelåsen er av samme type som brukes på dykkerutstyr,ville ikke ta med bagen under vann,men at den faller i vannet eller blir spylt kraftig skulle gå greit.

Lenke til kommentar

Har bare lyst på samyang sin nye 35mm jeg. Håper prisen ikke blir avskrekkende.

Det var en vanvittig størrelse på samyangen.

Nå er det i alle fall ikke utvaøget det står på, men jeg avventer litt til hylekoret er ferdig hylt og en kan se skikkelige review på disse ny 35mm'erne - Zeiss sin kommer vistnok ikke før på nyåret så jeg nettopp.

 

Ser også at Schneider Kreuznach kommer med 3 godsaker for Nikon, 50, 90 og 120 tilt skift objektiv. Tipper prisen er nærmere Coastal Optics enn Nikon :hmm:

Rettelse - den 120mm kommer ikke med Nikonfatning.

Endret av arela
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...