Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Prøvde et tegnebrett på jobb en dag (Wacom A4) og det må nok til tilvenning til for å få opp effektiviteten... Likte ikke å røre så mye på skuldra, redigerig skal være chill, ikke slitsomt.

Husk å legg inn config saken til Wacom, den kan gjøre brettet ekstremt mye bedre og spesial tilpasset. Har den trådløse utgaven av Wacom (blutooth). Men må innrømme at jeg bruker veldig liten del av flaten om gangen (pleier ha zoomet til 100%). Og bruker heller hurtigtast for å navigere meg rundt på bildet. Også konfigurert slik at hjulet endrer brush størrelse. For hud redigering og mask tuning er det helt ubeskrivelig effektivt; men bruker ikke tegnebrett til alt. Trykkfølsomheten er også genial (2048 trinn).

 

Hadde shoot på akerhus festning i dag, og ble jaget av gardister! Hissige mennesker (de 2 første var greie, siste man var bare bitter og sjef - kanskje sammenheng?) ;)

Lenke til kommentar

Prøvde et tegnebrett på jobb en dag (Wacom A4) og det må nok til tilvenning til for å få opp effektiviteten... Likte ikke å røre så mye på skuldra, redigerig skal være chill, ikke slitsomt.

Husk å legg inn config saken til Wacom, den kan gjøre brettet ekstremt mye bedre og spesial tilpasset. Har den trådløse utgaven av Wacom (blutooth). Men må innrømme at jeg bruker veldig liten del av flaten om gangen (pleier ha zoomet til 100%). Og bruker heller hurtigtast for å navigere meg rundt på bildet. Også konfigurert slik at hjulet endrer brush størrelse. For hud redigering og mask tuning er det helt ubeskrivelig effektivt; men bruker ikke tegnebrett til alt. Trykkfølsomheten er også genial (2048 trinn).

 

Hadde shoot på akerhus festning i dag, og ble jaget av gardister! Hissige mennesker (de 2 første var greie, siste man var bare bitter og sjef - kanskje sammenheng?) ;)

Den trykksaken bestemte feather på brushen, ikke density... Poenget med 2k målere når valgene står mellom 0-100?

Lenke til kommentar

Noen som har gode tips for å beskytte kameraet under krevende omgivelser? Skal ut i felt med forsvaret i noen dager som fotograf hvor jeg kan se for meg store temperaturforskjeller samt gode sjangser for møkk og fuktighet. Brødposer skal pakkes rundt kameraet samt teipes i front av objektivet slik at glasset er det eneste som ikke dekkes.

 

Noe mer som kan være smart?

Endret av Killswitch
Lenke til kommentar

Skal godt gjøres å ødelegge kameraet i felten, poser beskytter ikke mot støt, og driter du i å bytte objektiv skal det godt gjøres å få inn vann. Det siste jeg tenker på er kameraets helse, tåler det ikke det jeg gjør er det ikke godt nok. Hvilke utfordringer tror du at du kommer til å møte på? Regn/skitt/støt er det som truer, hvor sistnevnte er det eneste jeg tror kan ødelegge kameraet der og da. Fuktskader kommer vel mer i ettertid.

Lenke til kommentar

Vel, med tanke på et av motivene jeg skal fange er jo den ultimate utfordringen en byge fra et MG3 maskingevær.

Nei, regner med at det hovedsaklige problemet kan bli fukt, gjørme og støt. Har brukt det i relativt kraftig regn uten beskyttelse før uten at det har vært noe problem overhodet, men her er sjangsen får at hele kameraet kan havne i vann tilstede. Det er lite sannsynlig, men vil være så sikker som mulig.

Lenke til kommentar

Skal godt gjøres å ødelegge kameraet i felten, poser beskytter ikke mot støt, og driter du i å bytte objektiv skal det godt gjøres å få inn vann. Det siste jeg tenker på er kameraets helse, tåler det ikke det jeg gjør er det ikke godt nok. Hvilke utfordringer tror du at du kommer til å møte på? Regn/skitt/støt er det som truer, hvor sistnevnte er det eneste jeg tror kan ødelegge kameraet der og da. Fuktskader kommer vel mer i ettertid.

Enig her, bruk kamera og ta bilder - går garantert bra uten å pakke det inn i brødpose av alle ting.

 

kan noen forklare meg hvorfor denne karen kjøper et D700, tar 10 bilder, for så å selge det 3 uker etterpå?

Kan være gave, og noen bare må pakke opp og ta et par bilder før de finner ut at DSLR trenger man ikke ;) Eventuelt noen som ikke helt skjønte hva de kjøpte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...