Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeez, for et styr. Kronprinsparet hadde med seg VIP-politi (ja, de kalte seg faktisk det) med innleide tyttebærpoliti-aper som passet på at vi ikke gikk over streken (bokstavelig talt).

 

 

 

Jaja, det er vel akkurat det som trengs for å ivareta sikkerheten.

 

Jeg vet ikke om jeg skal le eller grine. Læreren min hadde en utstilling der (samme stedet), og hadde bedt oss komme ned (det var en del av skolen). Nede blir vi møtt av politifolk og andre viktigper-er som ba oss om å gå på den andre siden av veien. Slå den du!!

 

Etter 20 minutter ute i kulden (vi hadde jo ikke kledd oss for å stå ute) fikk vi vinke til kronprinsen, og så endelig komme oss inn.

I etterkant kom jeg til å tenke på at jeg alltid har en Leatherman i kamerabaggen, så jeg var jo egentlig bevæpnet der jeg sto kloss oppi kronpen da han til slutt kom ut. Det tenkte ingen på. Hah. (Håper ikke PST leser dette)

 

Hele photo-oppen virka egentlig ganske merkelig på meg. Den obligatorske shake-and-smile-sekvensen gjemte de bort bak limoen, så den ble bare seende ut som dette her ...

 

 

 

Men jaggu kom han fram og lot seg avhøre av NRK om ting som ikke hadde noe å gjøre med arrangementet han nettopp hadde overvært.

 

 

 

 

Lenke til kommentar

Jeez, for et styr. Kronprinsparet hadde med seg VIP-politi (ja, de kalte seg faktisk det) med innleide tyttebærpoliti-aper som passet på at vi ikke gikk over streken (bokstavelig talt).

 

 

 

Jaja, det er vel akkurat det som trengs for å ivareta sikkerheten.

 

Jeg vet ikke om jeg skal le eller grine. Læreren min hadde en utstilling der (samme stedet), og hadde bedt oss komme ned (det var en del av skolen). Nede blir vi møtt av politifolk og andre viktigper-er som ba oss om å gå på den andre siden av veien. Slå den du!!

 

Etter 20 minutter ute i kulden (vi hadde jo ikke kledd oss for å stå ute) fikk vi vinke til kronprinsen, og så endelig komme oss inn.

I etterkant kom jeg til å tenke på at jeg alltid har en Leatherman i kamerabaggen, så jeg var jo egentlig bevæpnet der jeg sto kloss oppi kronpen da han til slutt kom ut. Det tenkte ingen på. Hah. (Håper ikke PST leser dette)

 

Hele photo-oppen virka egentlig ganske merkelig på meg. Den obligatorske shake-and-smile-sekvensen gjemte de bort bak limoen, så den ble bare seende ut som dette her ...

 

 

 

Men jaggu kom han fram og lot seg avhøre av NRK om ting som ikke hadde noe å gjøre med arrangementet han nettopp hadde overvært.

 

 

 

 

 

selger du paperazzi bildene dine, eller er det bare for morro?

Lenke til kommentar

selger du paperazzi bildene dine, eller er det bare for morro?

Jeg er egentlig ikke ordentlig paparazzo, (jeg foretrekker å kalle meg frilans-fotojournalist). I dette tilfellet var jeg der fordi jeg var hyret inn av en foredagsholder for å dokumentere hans bedrifter på dette arrangementet (som egentlig ikke primært dreide seg om kronprinsparet), men siden jeg hadde akkreditering og litt dødtid akkurat under kronpeparets photo-opp snappet jeg noen bilder for moro skyld. Jeg kunne ikke med god samvittighet tatt penger for de bildene der, synes ikke de er bra nok til det.

Lenke til kommentar

Newsflash!!! Dokumentarprogram om Anton Corbijn på NRK2 nå!!

 

Sjelden at det går tv-programmer om fotografer på tv.....

 

Oppsummering: En meget god fotograf, som har vært med på mye, og fotografert og filmet mange kjendiser. Han har en stil på bildene som jeg liker meget godt. Hele programmet ligger ute på nett-tv her: http://www.nrk.no/ne...v/klipp/667383/

 

Anbefales.

Endret av Sille
Lenke til kommentar

Newsflash!!! Dokumentarprogram om Anton Corbijn på NRK2 nå!!

 

Sjelden at det går tv-programmer om fotografer på tv.....

 

Oppsummering: En meget god fotograf, som har vært med på mye, og fotografert og filmet mange kjendiser. Han har en stil på bildene som jeg liker meget godt. Hele programmet ligger ute på nett-tv her: http://www.nrk.no/ne...v/klipp/667383/

 

Anbefales.

 

Bor hos faren min for tiden og nettlinja her er ikke god, kommer dette i reprise? :O

Lenke til kommentar

Å gå gjennom tollen på en flyplass med en Vertex 300 full av stash + fulle lommer er jo ikke akkurat en kjapp affære...

 

Hehe, satte ny rekord på flyplassen i Bangkok:

Etter å ha gått igjennom et par sikkerhetskontroller på vei til transfer-terminalen og vel framme ved gaten, kom jeg på at jeg hadde et par postkort å sende. Det ble lettere sagt enn gjort. Måtte igjennom sikkerhetskontrollen tilsammen 8(!) ganger. Til slutt begynte de å lure på om jeg smuglet med meg noe lite hver gang :)

Lenke til kommentar

Har fått en foto-oppgave her, oppgaven er at jeg skal "skildre" spor av liv, men skal ikke være noen personer på bildene, og bildene skal fortelle noe om personen/personene, skal også være en bildeserie på 5-8 bilder

 

noen som har noen forslag? er helt blank her:S

Tenker litt likt som Francis. Prøv å finn eit skrivebord, arbeidsplass eller liknande. Ta bilete av tingene der, evt. eit oversiktsbilete der du får eit inntrykk av personen.

Lenke til kommentar

Du kan ta bilder på en fotballbane. Serien kan vise den tomme banen. Gjenglemte ting, keeperhansker f.eks., også diverse søppel som tilskuerne har levnet. Papir, flasker osv. Der det har vært folk er det søppel.

Eller som Francis sier, fra den andre enden- rusmisbrukere, sprøyter, knust glass, ølflaske-korker osv.

Eller barn. lekeplasser, sandkasser med biler o.l., barnevogner.

Lenke til kommentar

Det første som slo meg var denne typen bilder:

 

4611739365_1f77943cfe.jpg

Syringes by :Francis:, on Flickr

 

tenkte det jeg også, men er lite slikt her i østfold, som jeg vet om iallefall

 

 

og så skal det jo være en bildeserie

 

edit: quote fra oppgaveteksten:

 

Spor av liv

 

Overalt rundt oss ser vi spor etter liv. Vi skaper mentale bilder av det som har skjedd og av livet som har blitt levd. I en gammel fabrikk er garderobene, lunsjrommet og produksjonshallen fulle av spor etter livet på fabrikken. Et urørt dødsbo er åpen bok til den avdødes liv.

 

I en bildeserie på 8-10 bilder skal du skildre “spor av liv” – fotografert i et miljø uten mennesker. Bildene skal fortelle noe om personen(e) eller miljøet gjennom omgivelser, detaljer og andre elementer. Fokuser på variasjon i perspektiv og utsnitt, og at sluttresultatet evner å fortelle en helhetlig historie. Bildenes evne til å røre ens følelser vil bli tillagt ekstra vekt.

 

Du står fritt i hvordan du tilnærmer deg fotografiet (dokumentarisk, kunstnerisk, personlig etc). Gi bildeserien tittelen “Spor Av Liv”.

 

Nummerer bildene i den rekkefølgen du vil presentere historien, og gi hvert bilde en kort bildetekst for å underbygge fortellingen og opplevelsen av det totale produktet

Endret av Bjørnli
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...