Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Fjerne forslag til tilleggsutfordring "levere 7 bilder i uka" - det er "entusiast", det. "Bare ta et bilde hver dag" forvirrer også litt.

Fikset.

 

Har vært snakk om det tidligere - skulle vi tillate zoom satt helt i en av endene av zoomomfanget?

For eksempel også "kun tillatt hvis du ikke har noe fastoptikk"?

Sorry, akkurat der er jeg hard - kun fastoptikk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva med å erstatte denne nokså diffuse formuleringen med noe i retning av "Kun én eksponering daglig."?

Tomsi har oppklart. :)

 

Flere forslag:

 

Enten fjerne teksten "maks et bilde pr. dag" fra Kandidat (det er underforstått ut fra de andre reglene) eller også legge til setningen på Pingle.

 

Legge til andre ting i "ekstra utfordringer"-listen, så det er mer tydelig at det er ting man finner på:

"* Bare ta bilder av ting som begynner på "A". Eller "B". Eller.."

Også spesifisere "Hva som helst av ekstra utfordringer, egentlig - bare fantasien setter grenser!" eller lignende, så det er enda tydeligere at dette bare er forslag. Pleier stadig være noen som har spørsmål om dette.

 

Jeg antar også at Tomsi anbefaler på det sterkeste å bruke følgende format(..). ;)

Lenke til kommentar

*glede seg til 15.00* :D da får jeg meg canon 35mm 2.0

 

venta altfor lenge på penger til å kjøpe meg den, endelig blir den min :D:D

 

Næhæææ den er min :tease: ... tror jeg... Vent, skal bare sjekke i bagen... Jepp der var den :cool:

 

 

den DU har er kanskje din ja, men jeg kjøper en annen en etterpå av tomsi42 ^^

 

Gleder meg max til den, lånte den på siste fototreff i østfold her og forelska meg helt i den :p

Lenke til kommentar

I følge dpreview er det eneste D300s er bedre på er bilder per sekund, samt flere fokus-punkter og kryss-sensorer.

 

Amazon.com har fått Nikon D7000 med 18-105 inn til pre-order for 1500 USD, som med dagens kurs tilsvarer ca 9000 NOK.

 

Forøvrig har Amazon også Olympus E-5 til ca 1700 USD som er ca 10 000 NOK. (Kun hus)

http://www.japanphoto.no/product/digital-speilrefleks/nikon/nikon-d7000-kamerahus/

Lenke til kommentar

Ahh, de har fått det inn til pre-order der også ja. :p

 

Ser ut som om FPS er det samme som på D300s, så da er det bare (når det kommer til speccs) AF-punkter og sensor som skiller de to modellene. (Evt. værtetting, men min kjennskap til Nikon er ikke mer enn overfladisk)

 

Tror Nikon må toppe disse spesifikasjonene ganske bra for å komme med en D300s erstatning som faktisk er verdt pengene...

 

Interessante tider vi er i nå, med mange nyheter, men det er da bare bra for forbrukerne. :)

Endret av Xtra
Lenke til kommentar

Bare jeg som synes at D7000 går rett i strupen på D300s?

 

Du er ikke den eneste nei.. Men er ikke sikker på om å gå fra D300s til D7000 er oppgradering eller nedgradering :p

Mulig en bortgradering!

Så fine ut de opplysningene jeg har sett på D7000.

Nikons nye 16,2 Mp sensor høres spennende ut for fremtiden.

Lenke til kommentar

Noen som husker at jeg spurte om et objektiv for noen sider siden"Sigma 24mm f/2.8 AF Macro" ?

 

Vel jeg tok sjansen og kjøpte det,det fungerer faktisk smertefritt i alle innstillinger og fokus ser ut til å sitte.

 

Selger har en 1000D og jeg en 7D,kan det være at Canon har forskjellige program-nivåer av hvordan objektiver som fungerer til hvilken kamera :hmm:

 

Og for dere som lurer på prisen så var det akkurat det jeg ville gitt for et objektiv som hadde en såpass stor uvisshet :)

Fantastisk - jeg prøvde ut 2-3 stk på EOS 350D og ingen av de fokuserte rett. Og det var synd, for jeg tror det er et trivelig objektiv.

 

 

 

Er egentelig litt skuffet,hadde håpet på og doktorere litt,men men får vel være fornøyd med kjøpet,skal se om jeg får tid til og teste den litt til helgen.

 

*glede seg til 15.00* :D da får jeg meg canon 35mm 2.0

 

venta altfor lenge på penger til å kjøpe meg den, endelig blir den min :D:D

 

Vi kan bytte med en strøken Sigma 24mm f/2.8 :cool:

 

Gratulerer med nytt glass,vurderer du fortsatt 70-200 ?

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Har vært snakk om det tidligere - skulle vi tillate zoom satt helt i en av endene av zoomomfanget?

For eksempel også "kun tillatt hvis du ikke har noe fastoptikk"?

Sorry, akkurat der er jeg hard - kun fastoptikk.

 

Hva med og lime fast zoom-ringen,får jeg lov da :D

 

Skulle vært en sånn dobbelpingle nivå der også,så at man kan lever inn to til tre bilder i slutten av uka på en gang.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...