Bjørnli Skrevet 13. september 2010 Del Skrevet 13. september 2010 du har ett godt poeng, men optimisten i meg trodde det kosta litt mindre Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 13. september 2010 Del Skrevet 13. september 2010 Skal jeg være supergjerrig, gjerrig eller bruker mer penger enn jeg har lyst til? Det gjelder allround-zoom til 30D som vil være med på ferie med meg - jeg har plenty lys-sterk opptikk til de dagene med lite lys. a) låne et objektiv, b) kjøpe EF-S 18-135mm eller c) kjøpe EF-S 15-85mm Diskuter fordeler og ulemper - hva hadde du valgt Lenke til kommentar
Sutekh Skrevet 13. september 2010 Del Skrevet 13. september 2010 Tror nok ikke der fullt så ille. Men dere får holde dere hjemme en måneds tid Jeg leste det først som "90 % av smittede forblir asymptotiske" Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 13. september 2010 Del Skrevet 13. september 2010 Jeg leste det først som "90 % av smittede forblir asympatiske" Fixed it for ya. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 13. september 2010 Del Skrevet 13. september 2010 Skal jeg være supergjerrig, gjerrig eller bruker mer penger enn jeg har lyst til? Det gjelder allround-zoom til 30D som vil være med på ferie med meg - jeg har plenty lys-sterk opptikk til de dagene med lite lys. a) låne et objektiv, b) kjøpe EF-S 18-135mm eller c) kjøpe EF-S 15-85mm Diskuter fordeler og ulemper - hva hadde du valgt a) Klart å foretrekke dersom du har tenkt å oppgradere til fullframe senere - hva skal du i så fall med flere crop-objektiver? b) Næh. Dårlig bildekvalitet. c) Prima, men lyssvak. Genial traske-zoom. Finner du en brukt, tro? Du har også en nødløsning: d) Liten, smart, diskret kameraveske med plass til hus pluss et par-tre fastobjektiver. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 13. september 2010 Del Skrevet 13. september 2010 a) Klart å foretrekke dersom du har tenkt å oppgradere til fullframe senere - hva skal du i så fall med flere crop-objektiver? Jeg har ingen reelle behov for FF. Pluss det blir for dyrt og tungt. b) Næh. Dårlig bildekvalitet. Har faktisk prøvd den; og den er faktisk helt grei. c) Prima, men lyssvak. Genial traske-zoom. Finner du en brukt, tro? Brukt kan være mulig. Men jeg må ha den i handa senest i morgen kveld. Du har også en nødløsning: d) Liten, smart, diskret kameraveske med plass til hus pluss et par-tre fastobjektiver. Jeg har det allerede ... Men jeg synes det blir for mye pes å gå rundt med fast-optikk når jeg på tur. Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 13. september 2010 Del Skrevet 13. september 2010 Gjentar meg selv jeg: Vurderer å kjøpe meg en A3(+)-skriver. Skal brukes bare litt sånn nå og da (kanskje 2-4 utskrifter pr mnd). Vil det holde med en Epson R1900, eller bør jeg opp i Epson R2880? Har egentlig ikke penger til en R2880, men ... Lenke til kommentar
gorpium Skrevet 13. september 2010 Del Skrevet 13. september 2010 Gjentar meg selv jeg: Vurderer å kjøpe meg en A3(+)-skriver. Skal brukes bare litt sånn nå og da (kanskje 2-4 utskrifter pr mnd). Vil det holde med en Epson R1900, eller bør jeg opp i Epson R2880? Har egentlig ikke penger til en R2880, men ... Hvor viktig er svart/hvitt-utskrifter for deg? Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 13. september 2010 Del Skrevet 13. september 2010 b) Har faktisk prøvd den; og den er faktisk helt grei. c) Brukt kan være mulig. Men jeg må ha den i handa senest i morgen kveld. Da er det verre med brukt - på så kort varsel. Antar du også har vurdert et tredje, mer lyssterkt objektivalternativ - en 17-50/2.8 eller lignende. Tror jeg ville lånt nå og kjøpt 15-85 brukt senere - hvis du kan. Skulle jeg først hatt større zoomområde enn 15-85 tror jeg at jeg selv ville gått hele veien og kjøpt en Tamron 18-270. Men - det er hva man selv prioriterer. Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 13. september 2010 Del Skrevet 13. september 2010 Gjentar meg selv jeg: Vurderer å kjøpe meg en A3(+)-skriver. Skal brukes bare litt sånn nå og da (kanskje 2-4 utskrifter pr mnd). Vil det holde med en Epson R1900, eller bør jeg opp i Epson R2880? Har egentlig ikke penger til en R2880, men ... Hvor viktig er svart/hvitt-utskrifter for deg? Vet hva du tenker. Leste en review der han sleit med s/h-utskrifter. Når jeg redigerer, blit det betydelig fler fargebilder enn s/h. Det vet jeg i alle fall. Og jeg skal også bruke skriveren til å skrive ut tekst-plakater (altså ikke bilder, men ren tekst). Mer vet jeg vel ikke pr idag. Lenke til kommentar
olegunnaro Skrevet 13. september 2010 Del Skrevet 13. september 2010 Men da også kjipt å bruke penger på et M-system som man ikke kan tilfredsstille med M-optikk fra Leica. Ser det poenget. Det er dog ikke først og fremst leica-optikk som er hovedgrunnen til at jeg vil ha rammesøker. Jeg vil ha et kompakt system med stor sensor (brukt M9 om et par-tre år kanskje?) og godt utvalg i rask fastopptikk. Per i dag kan ingen av de speilløse systemkameraene måle seg med utvalget av objektiver til Leica M-mount. Såklart kan man bruke M-optikk på feks NEX, men blir vanskelig å få noe virkelig lyssterkt i normalområdet, og vidvinkel kan man egentlig bare glemme. Litt lettere med 1.3 crop (ie. M8, men fortsatt ikke helt optimalt. Når jeg får råd kan jeg jo spe på med leica-optikk. Både 35/1.2 og 35/1.4 fra Voigtlander er finfine vid-normal på 1.3 crop, ser det ut som, og er i prisklasser som er overkommelige. For now er det bare en tanke, men skal ikke se bort i fra at jeg går for det etterhvert. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 13. september 2010 Del Skrevet 13. september 2010 Per i dag kan ingen av de speilløse systemkameraene måle seg med utvalget av objektiver til Leica M-mount. Såklart kan man bruke M-optikk på feks NEX, men blir vanskelig å få noe virkelig lyssterkt i normalområdet, og vidvinkel kan man egentlig bare glemme. Har du tid, så ville jeg ventet og sett hva CaNikon kommer med - og hvordan ting ellers utvikler seg i markedet. Vi er fremdeles på første generasjon speilløst - og ikke alle aktørene har kommet med sine varianter.. Lenke til kommentar
olegunnaro Skrevet 13. september 2010 Del Skrevet 13. september 2010 Har ingen planer om å handle noe umiddelbart uansett, regner med at CaNikon kommer til å iallefall vise noe i løpet av høsten - spørs dog om de lanserer noe jeg kan like. Lenke til kommentar
ehauger Skrevet 13. september 2010 Del Skrevet 13. september 2010 Canon EIS anyone? http://www.eoshd.com/content/346-Exclusive-Canon-EIS-60-revealed-high-end-mirrorless-camera-with-pixel-fusion-technology Due for launch in the second quarter of 2011, Canon's mirrorless is branded EIS. The first in the series - EIS 60 - is a high end mirrorless camera, not an entry level GF / NEX competitor. It will feature a 22 megapixel sensor. This is a brand new back illuminated design, 18mm x 12mm in size (approximately Micro 4/3rds sized*). Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 13. september 2010 Del Skrevet 13. september 2010 (endret) Meh. Tror heller på hva CanonRumors sier om ryktet - at det er bull. Diskutert litt i denne tråden. Endret 13. september 2010 av Trondster Lenke til kommentar
olegunnaro Skrevet 13. september 2010 Del Skrevet 13. september 2010 Tror heller ikke på det ryktet. 1.6 crop er mer sannsynlig tror jeg. 1.3 eller FF hadde vært sweet though. Lenke til kommentar
arthoz Skrevet 13. september 2010 Del Skrevet 13. september 2010 Det er ikke så gale nei, men likevel stivt for 52mm. eBay er nok tingen om man ønsker det 'dirt-cheap'. Bare man ikke ender opp med dirt, så.. Dirt? Vil heller ha gode gamle gameboyen der enn en PSP Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 13. september 2010 Del Skrevet 13. september 2010 Nikon må vel nærme seg ett speilløst system siden de har lansert nytt kamerahus + bakre objektivdeksel merket F Mount. Nikon smykker anyone ? http://shop.ebay.com/?_from=R40&_trksid=m570&_nkw=nikon+necklaces Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 13. september 2010 Del Skrevet 13. september 2010 http://photojojo.com/store/awesomeness/camera-usb/ Lenke til kommentar
simen_k Skrevet 13. september 2010 Del Skrevet 13. september 2010 http://photojojo.com/store/awesomeness/camera-usb/ Sweet! Jeg kjøpte meg en fiffig termos i samme stil for noen uker siden Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå