Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har nok litt lite jordsmonn for og klare å holde en geit i live,men en skikkelig mannevond bukk hadde vært kult og eie :)

Man går aldri feil med en mannevond geit :D

 

Tilbake til MP3 spillere. Grunnen til at jeg har vurdert ny MP3 spiler at jeg jeg har slitt med min Cowon D2; men nå ser det ut som om jeg har funnet ut hvorfor den krangler innimellom, og hvordan unngaå det ...

 

i såfall har jeg spart en høvding ...

Lenke til kommentar

Noe må en jo høre på når det er sameradio på P2. Eller Knausgård-debatt.

Knausgård-debatter dreper det meste. Enten så leser man bøkene, eller så gjør man det ikke. Så kan man vurdere om man likte de eller ikke.

 

Men å debattere de opp og i mente blir bare feil. Den debatten skal man ta i 2050 ... Da har vi riktig distanse til bøkene.

Lenke til kommentar

Nå har rypejakta begynt. Men det er så lite ryper her i distriktet at det er skummelt. Har vært litt rundt omkring i nærheten og sjekka med en pointer de siste dagene i august. På fem turer så jeg to enslige fugler, i et terreng jeg på normale år ser mange kull. :cry:

 

Tok bilde av den ene jeg så. Det er så rotete i skogen at jeg har prøvd å lage sånne røde "avisringer". :!:

 

Dette er det nærmeste jeg kommer jakt i år, tenkte jeg.

Lenke til kommentar

Nå har rypejakta begynt. Men det er så lite ryper her i distriktet at det er skummelt. Har vært litt rundt omkring i nærheten og sjekka med en pointer de siste dagene i august. På fem turer så jeg to enslige fugler, i et terreng jeg på normale år ser mange kull. :cry:

Men har det ikke vært et problem en del år nå, at rypene har vært overbeskattet?

 

Tok bilde av den ene jeg så. Det er så rotete i skogen at jeg har prøvd å lage sånne røde "avisringer". :!:

 

Dette er det nærmeste jeg kommer jakt i år, tenkte jeg.

Du har ihvertfall fått et bilde. Tipper at pointeren er mer skuffa ...

Lenke til kommentar

Jo, kanskje det. Problemet er at det har vært lite kyllinger både i fjor og året før. Og folk har jakta allikevel. Finnmarkseiendommen (FEFO) innførte "baglimit" på to ryper per dag i fjor, og har det i år også. Er ikke min pointer, vet at eieren skal jakte litt med ham så kanskje han får noe. Jeg ble tilbudt å bli med, og skulle få sponsa jaktkort siden jeg trimma hunden for ham. Men jeg takket pent nei til det. Ryper er ikke så godt allikevel. Sausen er best.

Lenke til kommentar

Klokken 22:55 i kveld begynner det en interessant dokumentar på NRK3: Den nye paparazzigenerasjonen.

 

- Vi følger en gjeng britiske paparazzier som gir et avslørende innblikk i hvordan den nye generasjonen av unge paparazzier jobber og hvor langt de kan gå for å ta bilder av kjendisene i London.

Endret av stonhans
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Korleis stiller eg fargerom i LR3? Får ganske ulikt resultat når eg eksporterer, og publiserer. :ph34r:

 

Mulig det kan vera noko anna?

 

Bruker ikke LR3 det fargerom/fargeprofilen som er satt i kamera da bildet ble tatt? Gå inn på shooting menu på kameraet og se hva som står under 'color space'

Endret av ventle
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...