learntofly Skrevet 9. september 2010 Del Skrevet 9. september 2010 På XP og Vista har man vært i stand til å kunne legge et skrivebordsikon nede ved start-menyen for å raskt komme til desktop, hvordan gjøres dette på W7? (Jada, suger i PC bruk...) Jeg bruker "Windows-tast + D". Samme som jeg bruker "Windows-tast + E for" Min datamaskin. Foretrekker hurtigtaster fremfor ikoner på startlinje, men det er min mening 1 Lenke til kommentar
ehauger Skrevet 9. september 2010 Del Skrevet 9. september 2010 Var og så på treninga til Vålerenga i dag. Tok med meg kameraet og oppdaget hvor mye jeg egentlig vil ha 70-200mm F2.8... Min 55-250 var langt fra god nok. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 9. september 2010 Del Skrevet 9. september 2010 Som sagt, det skal være windows 7 64 bits maskinen er levert med - den selges med 4GB ... Så er det nok som du sier Photoshop, som nok er i 32bit-versjon. Hver enkelt 32bit-prosess kan maks aksessere 4GB, som nok inkluderer skjermkortminne. Kjør 64-bit Photoshop, Mr. Olsen. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 9. september 2010 Forfatter Del Skrevet 9. september 2010 Det er 64-bit OS og 64-bit PS, se vedlegg... Skal se om jeg får laget en hurtigtast selv, kort tutorial? Lenke til kommentar
learntofly Skrevet 9. september 2010 Del Skrevet 9. september 2010 Trenger ikke noen tutorial. Det er "innebygget" i Windows! Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 9. september 2010 Del Skrevet 9. september 2010 Det er 64-bit OS og 64-bit PS, se vedlegg... Vel, så er du nok over i at Windows også skal ha litt RAM til seg selv - du kan ikke assigne alt minnet til PS uten at Windows og andre programmer også skal ha litt. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 9. september 2010 Forfatter Del Skrevet 9. september 2010 (endret) Skjønner det, derfor jeg spør. Er det da Forsvarlig å sette PS til å bruke 3,1GB siden windows sitt minne ikke er tilgjengelig? Trenger ikke noen tutorial. Det er "innebygget" i Windows! Tja, hvor starter jeg for å lage en hurtigtast da? Edit: For å komme til en utvalgt mappe. Endret 9. september 2010 av Mr. Olsen Lenke til kommentar
arnold_layne Skrevet 9. september 2010 Del Skrevet 9. september 2010 Vel, så er du nok over i at Dit sprog er ved at blive mer dansk hver dag. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 9. september 2010 Del Skrevet 9. september 2010 Det er 64-bit OS og 64-bit PS, se vedlegg... Da må du nok pøse på med mer minne for å kunne skru opp verdien mer - Windows trenger nok resten selv. Skjønner det, derfor jeg spør. Er det da Forsvarlig å sette PS til å bruke 3,1GB siden windows sitt minne ikke er tilgjengelig? Jeg ville nok satt den til 2-2,5GB til vanlig. Men slått av alle programmer og økt til maks de gangene du trenger det. Lenke til kommentar
learntofly Skrevet 9. september 2010 Del Skrevet 9. september 2010 Snip Trenger ikke noen tutorial. Det er "innebygget" i Windows! Tja, hvor starter jeg for å lage en hurtigtast da? Edit: For å komme til en utvalgt mappe. Mulig vi snakker litt forbi hverandre her nå, men du trenger ikke gjøre noe som helst. Prøv å holde nede windowstasten og trykk så på bokstaven D. Du vil da havne på desktop. Samme for å komme inn i "min datamaskin", men da med bokstaven E. Å komme inn i en spesifikk mappe, aner jeg ikke om går an... Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 9. september 2010 Del Skrevet 9. september 2010 Dit sprog er ved at blive mer dansk hver dag. Meh - jeg er ikke språkforvirret, så det så! Jeg skriver simpelthen aldrig noget forkert! Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 9. september 2010 Del Skrevet 9. september 2010 (endret) Skjønner det, derfor jeg spør. Er det da Forsvarlig å sette PS til å bruke 3,1GB siden windows sitt minne ikke er tilgjengelig? Trenger ikke noen tutorial. Det er "innebygget" i Windows! Tja, hvor starter jeg for å lage en hurtigtast da? Edit: For å komme til en utvalgt mappe. Testa dette litt. For å opprette hurtigtaster til programmer så står oppskriften her. Jeg fikk det ikke til med mapper først. Men om jeg høyreklikka på mappa jeg ville ha en hurtigtast til, og så valgte "Send til" og så valgte "skrivebord- lag snarvei" i neste meny så kunne jeg ved å følge den samme oppskriften med å høyreklike på den snarveien på skrivebordet lage en hurtigtast til mappa. For å være sikker på at jeg ikke valgte noe som Windows selv bruker så testet jeg med Ctr+Alt+å. Det fungerer det. Endret 9. september 2010 av pybalto Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 9. september 2010 Forfatter Del Skrevet 9. september 2010 ** Hmm, var å legge inn egne mapper i hurtigtaster ja, hjelper ikke å komme til min datamaskin når mappa ligger langt unna uansett := Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 9. september 2010 Del Skrevet 9. september 2010 Hmm, var å legge inn egne mapper i hurtigtaster ja, hjelper ikke å komme til min datamaskin når mappa ligger langt unna uansett := Du får skaffe deg en t-trøye, da, vet du. Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 9. september 2010 Del Skrevet 9. september 2010 Skjønner det, derfor jeg spør. Er det da Forsvarlig å sette PS til å bruke 3,1GB siden windows sitt minne ikke er tilgjengelig? Trenger ikke noen tutorial. Det er "innebygget" i Windows! Tja, hvor starter jeg for å lage en hurtigtast da? Edit: For å komme til en utvalgt mappe. Testa dette litt. For å opprette hurtigtaster til programmer så står oppskriften her. Jeg fikk det ikke til med mapper først. Men om jeg høyreklikka på mappa jeg ville ha en hurtigtast til, og så valgte "Send til" og så valgte "skrivebord- lag snarvei" i neste meny så kunne jeg ved å følge den samme oppskriften med å høyreklike på den snarveien på skrivebordet lage en hurtigtast til mappa. For å være sikker på at jeg ikke valgte noe som Windows selv bruker så testet jeg med Ctr+Alt+å. Det fungerer det. OK.. litt mer detaljert. 1. Bruk utforsker og gå dit du har mappa du ønsker hurtigtast til. 2. Høyreklikk på mappa di. Velg "Send til" - "skrivebord- lag snarvei". 3. Lukk utforsker. Nå ser du skrivebordet, og snarveien til mappa. 4. Høyreklikk på snarveien til mappa. 5. Velg "Egenskaper". 6. Velg fanen "Snarvei" øverst i vinduet. 7. klikk inni ruten for "hurtigtast" 8. Hold inne Ctrl og trykk den tasten du vil bruke som hurtigtast. 9. Trykk "OK" 10. Så prøver du og trykke Ctrl+Alt+"din tast". Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 9. september 2010 Del Skrevet 9. september 2010 Fantastisk. Som borger av Norge, så får jeg ikke lov til å kjøpe Autoroute 2010 av Microsoft ... Jeg må være EU-borger for å få lov til å kjøpe den. Hurra! Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 9. september 2010 Del Skrevet 9. september 2010 Fantastisk. Som borger av Norge, så får jeg ikke lov til å kjøpe Autoroute 2010 av Microsoft ... Jeg må være EU-borger for å få lov til å kjøpe den. Hurra! Du får gjøre det som de fleste gjør Lenke til kommentar
Yavel Skrevet 9. september 2010 Del Skrevet 9. september 2010 Fantastisk. Som borger av Norge, så får jeg ikke lov til å kjøpe Autoroute 2010 av Microsoft ... Jeg må være EU-borger for å få lov til å kjøpe den. Hurra! Du får gjøre det som de fleste gjør skal ikke sladre men det finnes enkelte på forumet som gir deg en advarsel på 10% får det der Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 9. september 2010 Del Skrevet 9. september 2010 Du får gjøre det som de fleste gjør Det er faktisk under min verdighet. Det jeg kan prøve på, er å bruke adressen til kontoret i London eller et av hotellene som jeg skal innom på Tysklandsturen ... Men først kan jeg jo ringe til MS Norge og være litt sint i telefonen. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 9. september 2010 Del Skrevet 9. september 2010 Du får gjøre det som de fleste gjør Det er faktisk under min verdighet. Det jeg kan prøve på, er å bruke adressen til kontoret i London eller et av hotellene som jeg skal innom på Tysklandsturen ... Men først kan jeg jo ringe til MS Norge og være litt sint i telefonen. Kan hende du får problemer med Microsoft sitt eminente "valideringsprogram". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå