Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

and another one: Vil legge til en snarvei til mappe eller en partison (Tipper mappe er enklest) nede ved startmenyen, men de går bare direkte i "Fest til Windows utforsker"

 

how?

Godt spørsmål. Vet ikke om det er mulig.

 

Det jeg gjør er å dra favoritt mappene inn unner favoritter i listen på høyre side i filbrowseren.

 

Jeg skulle ønske jeg var født rik i stedet for vakker. Eller i det minste en av delene.

Du er vel rik på opplevelser i det minste ;) Det er ihvertfall jeg.

 

Og nå drar jeg en tur på sykehuset. Ssnart får jeg se om foten min etter seks uker i gips, er like vakker som resten.

Lykke til.

Lenke til kommentar

Helt til høyre, ved siden av klokka så er det et lite felt uten noe i. Trykk der.

 

Greit gjemt bort...

 

and another one: Vil legge til en snarvei til mappe eller en partison (Tipper mappe er enklest) nede ved startmenyen, men de går bare direkte i "Fest til Windows utforsker"

 

how?

Hvis du velger den "fest til windows utforsker" så finner du mappa øverst i menyen som kommer opp om du høyreklikker på hurtigstart-symbolet for windows utforsker. Det er jo ganske lett tilgjengelig da også.

Lenke til kommentar

Det er en tråd om det med hurtigstartmenyen her på forumet. Der linkes det til en måte å få den også i win7.

 

På google fant jeg en annen side med en ganske lik beskrivelse for å få hurtigstartmeny i win7.

 

Tenkte først jeg skulle teste det, men egentlig så er det ikke så nøye å ha den linja så jeg gidder ikke allikevel.

Endret av pybalto
Lenke til kommentar

Bruker dere jeg siden dere er så flinke...

 

Pc'n har 4GB, men når jeg velger å endre på hvor mye PS kan bruke er det satt til maks 3,3GB, er dette fordi Windows tar opp resten? Kan jeg uten stress sette PS til å bruke 3GB-3,1GB, eller burde jeg holde meg lavere?

Det er nok siden du har feil bit på Windowsen din, du får ikke alt ut av RAM-en du har, mener det er 64-bit du må ha for å full uttelling på RAM.

Dvs. Med 32 bit system får du som du har 3,3 GB ca.

Med 64bit får du 4,0 GB.

Lenke til kommentar

Du har 32-bit windows OS, ikke sant?

 

Så lenge det ikke er windows server, enterprise edition, så har du følgende:

 

2^32 bytes = 4GB - en prosess i en 32-bit maskin kan ikke adressere mer enn 4GB RAM. Du har også en del RAM i skjermkortet ditt, og det er også noe ekstra "RAM", i alle fall reservert adresserom, som brukes til andre ting.

 

Med andre ord - sjekk i properties på maskinen din, og du vil se at den har mindre enn 4GB RAM. Skal du ha "fulle" 4GB eller mer, så skal du ha 64-bit OS, eller et OS som støtter mer RAM via paging: Windows Server 200X Enterprise Edition eller en Linux-distribusjon.

 

Så - du får ikke fulle 4GB til Windows.

 

Edit: ..Så røffly - du kan ikke ha mer RAM enn 4GB minus RAM til skjermkort og litt overhead til annen hardware. Sånn er livet.

Endret av Trondster
Lenke til kommentar

Det er nok siden du har feil bit på Windowsen din, du får ikke alt ut av RAM-en du har, mener det er 64-bit du må ha for å full uttelling på RAM.

Dvs. Med 32 bit system får du som du har 3,3 GB ca.

Med 64bit får du 4,0 GB.

Er nok heller feil versjon av PS - maskinen (som jeg speccet) skal være satt opp med W7 64 bits.

 

Så - du får ikke fulle 4GB til Windows.

 

Edit: ..Så røffly - du kan ikke ha mer RAM enn 4GB minus RAM til skjermkort og litt overhead til annen hardware. Sånn er livet.

Som sagt, det skal være windows 7 64 bits maskinen er levert med - den selges med 4GB ...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...