Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!

Anbefalte innlegg

Har bestilt motsatt av deg for noen timer siden, en ny laptop til førstegangstjenesten, Acer Aspire 5745G 15", i7-720 HD LED 4GB, etter hjelp fra tomsi...

En 27 tommer tror jeg vil bli litt for stort, oppløsningen bør være på over 1920x1080 om du ikke har tenkt å sitte langt ifra. Nevnte oppløsning på en 22" syns jeg ble helt ok...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Etter noen dager i Roma så kan jeg bare si en fantastisk by som jeg reiser tilbake til neste år en gang. Var spendt på ny skulderveske og stativ, og begge fungerte over forventning, Think Tank Retrospetive 30 og Benro C-169. Skal legge ut noen bilder fra turen når jeg har fått oversikt på de.

Lenke til kommentar

Da har jeg bestilt en 27" iMac med i7, 4gb ram og 1tb hd. Studentrabatten går ut i morra, så var et greit tidspunkt. Gleder meg som en unge! Har redigert bildene mine på en 13" Macbook til nå, skal bli jævlig godt med en stor og høyoppløst skjerm. Skal inn med 8/16 gb ram etterhvert, samt en SSD.

Det er mildt sagt en knallgod maskin; skader jo ikke at 27" iMacen er industriell design på toppnivå. Jeg har bare godt å si om 13" laptopene også, men opplevelsen kan jo knapt sammenlignes.

27" opplever jeg slett ikke som for stort –- tvert imot føles 20" jeg sitter på i øyeblikket litt liten. Må bare passe på å ikke bli vant til Mac Pro og 30", for det har jeg på ingen måte råd til.

Lenke til kommentar

Nokon som har gode tips til små kameravesker for å putte kameraet ned i andre sekker?

Les; dagsturer osv.

Den kameraveska mi tar litt for stor plass i "hovedsekken" når eg putter den ned der.

Treng kun plass til EOS450D med Tamron 17-50objektivet. Men helst med plass til div filter også :)

Lenke til kommentar

Ah. Føler at ting begynner å falle på plass for meg i Oslo nå.

På tide å begynne letingen etter gode fotolokasjoner til våren, når vi skal ha digitalfoto på skoleplanen (Høyskole).

Men vi skal ha Camera Obscura om ikke så lenge så gode tips til steder mottas gjerne, spesielt plasser der kamera/boksen kan stå leeenge.

Må jo prøve dette skikkelig utenom skolen også, tenkte en ca ukes eksponering til å begynne med.

Og ellers siden dette tross alt er alkam forumet.

Tenkte jeg skulle kjøpe meg en whisky, både til å ha på lerka på fest og til kos hjemme. Noen tips? Har prøvd Famous Grouse før og har nok ingen problemer med å få ned denne på fest, men er det noen gode alternativer?

:)

Lenke til kommentar

Ah. Føler at ting begynner å falle på plass for meg i Oslo nå.

På tide å begynne letingen etter gode fotolokasjoner til våren, når vi skal ha digitalfoto på skoleplanen (Høyskole).

Du får slenge det på fototreffene våre.

Og ellers siden dette tross alt er alkam forumet.

Tenkte jeg skulle kjøpe meg en whisky, både til å ha på lerka på fest og til kos hjemme. Noen tips? Har prøvd Famous Grouse før og har nok ingen problemer med å få ned denne på fest, men er det noen gode alternativer?

:)

Det kan være grei å bygge opp smaksløkene etter hvert. Highland Park passer både til fest og hverdags. Tøffinger som Laphroiagh og Lagavulin er interessante saker, men bør nærmes med varsomhet av uerfarne.

Lenke til kommentar

Det kan være grei å bygge opp smaksløkene etter hvert. Highland Park passer både til fest og hverdags. Tøffinger som Laphroiagh og Lagavulin er interessante saker, men bør nærmes med varsomhet av uerfarne.

Jeg kaster meg for første gang her inn med et whisky-spørsmål, etter å ha holdt meg til foto. For en småbarnsfar som det siste året har fått smaken på single malt à la Glenlivet/Glenmorangie til TV-seriekvelder, er overgangen til f.eks Laphroiagh stor? Kommer jeg til å like den like godt som mine gamle kjenninger?

Lenke til kommentar

Jeg kaster meg for første gang her inn med et whisky-spørsmål, etter å ha holdt meg til foto. For en småbarnsfar som det siste året har fått smaken på single malt à la Glenlivet/Glenmorangie til TV-seriekvelder, er overgangen til f.eks Laphroiagh stor? Kommer jeg til å like den like godt som mine gamle kjenninger?

Du nærmer deg. Men du vil merke forskjell.

Bor du i en større by, så kan det være lurt å ta seg en fredagstur til nærmeste whisky-bar og prøve seg frem.

Lenke til kommentar

Du nærmer deg. Men du vil merke forskjell.

Bor du i en større by, så kan det være lurt å ta seg en fredagstur til nærmeste whisky-bar og prøve seg frem.

Et annet alternativ er en liten flaske Caol Ila. Koster ikke så veldig mye mer enn en dobbel whisky på en bar..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...